Fra komponenter til intigrert forsterker?

ojansen

Medlem
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
0
Hei

Jeg er eier av en AW100dmb, EC4,7 og en cambridge dac. Er litt lei av at komponentene tar stor plass, mye kabler og at det ikke går ann og at av/på med fjernkontroll. kan heller ikke velge digitalinganger med fjernkontrol.

Er litt på utskikk etter en erstattning (integrert forsterker.) Men vil gjerne beholde muligheten til å ha digitale innganger.

Er det noen som har noe forslag på integret forsterker som kan sammenlignes med de komponentene jeg har?
Og hva kunne jeg ha fått om jeg selger komponentene?

Takker for alle svar

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Antall liker
233
Sted
Innlandet
Torget vurderinger
2
Noen som vet nypris på aw100dmb og 120?

Mvh

vally

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.10.2008
Antall liker
17
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte en ny AW 120 dmb i 06 kvitteringa sier at jeg betalte 22000kr for den.

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Antall liker
233
Sted
Innlandet
Torget vurderinger
2
vally skrev:
Jeg kjøpte en ny AW 120 dmb i 06 kvitteringa sier at jeg betalte 22000kr for den.
Takk for svar!

Fikk tilbud på en som skulle ha kostet noe over halvparten i dag, så da er det vel aw 60 kanskje..

GisleB

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2007
Antall liker
79
ojansen skrev:
Hei

Jeg er eier av en AW100dmb, EC4,7 og en cambridge dac. Er litt lei av at komponentene tar stor plass, mye kabler og at det ikke går ann og at av/på med fjernkontroll. kan heller ikke velge digitalinganger med fjernkontrol.

Er litt på utskikk etter en erstattning (integrert forsterker.) Men vil gjerne beholde muligheten til å ha digitale innganger.

Er det noen som har noe forslag på integret forsterker som kan sammenlignes med de komponentene jeg har?
Og hva kunne jeg ha fått om jeg selger komponentene?

Takker for alle svar
Hvilke høytallere har du da ? Har jo f.eks Hegel h300 som kommer til sommer/høsten. ( Les om den her : http://www.lydogbilde.no/nyheter/integrert-high-end-forsterker-fra-hegel )

Denne er 2x250W og har innebygget dac med flere innganger ( tilsvarende hegel hd11 dac ). Denne forsterkeren låter nok litt lysere en electrocompaniet sounden. Men også kraftigere, mere oppløst og strammere bass. Kommer litt ann på hvilke høytallere som skal drives.

Så har du jo Bladelius Thor mk3 som også er mye av det samme, men usikker på hvor mange digitale innganger denne har.

Topp Bunn