Fra transistor til rør.

Geir_Johnsen

Medlem
Ble medlem
05.04.2002
Innlegg
47
Antall liker
0
Hei!

Har det siste året konsentrert meg med å bygge et kino loft med tilhørende bokser så da ble Hegel system 2 anlegget solgt for å skaffe kapital til dette. Er nå rimelig fornøyd med lyd og bilde på loftet så da er turen for nye stereo komponenter kommet.
Har allerede bestemt meg for at det blir er par McIntosh 275 (parallell koblet monotrinn).
Spørsmålet blir hvilken cd spiller som passer til disse. Har tenkt på EC, men tror kanskje at dette blir litt vel mørkt. Hva med Hegel CDP4A? Har hørt at denne heller mer mot den lyse / analytiske siden.
Eller består anlegger av Nautilus 803 høytalere og Copland CVA306 forforsterker.
Setter grensen på 30 000 på CD spiller.

Geir.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Electrocompaniets CD-spiller låter vel ikke akkurat mørkt....Jeg har tidligere eid en, og hørt den i en rekke rørbaserte kombinasjoner, men den har aldri hatt en spesielt mørk signatur. Lån en og sjekk det ut, det kan jo være akkurat den du trenger...
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
685
Antall liker
328
Torget vurderinger
2
Cdp4a Mk2 vil være en kanon match. Har den selv sammen med mc 275, og det annbefales på det sterkeste. Ta kontakt med Hi-Fi Centerkjeden og du får sikkert låne en....
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
769
Antall liker
112
Sted
Bærum
Lector CDP 7TL.  Rørbasert, flott design.  Rå omtale i TAS ved HP.
"Analog" lyd uten å rulle av i toppen, ikke mørk - men heller ikke krass med rette rør. (2 stk 12 AT7/ECC81)
Vet noen som har byttet ut Electrocompaniets CD-spiller med denne nettopp for å få mer crispy topp.
Litt billigere også, ca 25k ny.

http://www.docet-lector.com/010.htm

mvh Ole
 
Topp Bunn