Frakt av tung Hifi for service i Sverige

oyvine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
184
Antall liker
1
Hei,
er det noen her som vet om noen rimelig måte å få sendt en forsterker over grensa. Det er snakk om en Primare SPA20 på 23.5kg som jeg tenker å sende fra Trondheim til Växjö i Sverige for service. Posten har greie priser opp til 20kg men min forsterker skal de ha 2300kr for å sende!

Hilsen,
Øyvin
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.994
Antall liker
13.449
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
må da finnes et lokalt "bartetryne" som kan fikse det lokalt? ;D
mvh
Leif
 

oyvine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
184
Antall liker
1
Jeg kan godt gro en bart og prøve meg jeg ;) Jeg har prøvd å hale et kretsskjema ut av Primare, men de har så langt vært vanskelige. De vil heller ta en kikk selv. Problemet mitt er såpass 'interessant' at de har tilbydt seg å dekke en eventuell reparasjon og returfrakt til Trondheim. Forsterkeren er for gammel for garanti.

Er det forøvrig noen som kjenner et bartetryne med et kretsskjema jeg kan ta et lynkjapt bilde av med kameraet mitt? Jeg føler ikke for å snuble rundt inni der uten kart.

Hilsen,
Øyvin
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.353
Antall liker
3.957
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Kjør over grensen og levér den på et svensk postkontor.
 

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
360
Antall liker
86
Det kan være lurt å deklarere varen ved utførsel. Ellers kan du risikere at du må betale mums på den igjen.
Mener du bare må betale mums av reparasjonskostnadene ved gjeninnførsel. Så er det en garantisak blir det kun av fraktkostnader.

Nex
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.163
Antall liker
5.072
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Litt OT og litt etterpåklokskap:
Sjekk altid om produsenten vil gi fra seg dokumentasjon før du kjøper noe.
HiFi er ikke så spesielt at noen behøver å sitte på et skjema i frykt for at andre vil kopiere konstruksjonen.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Nex skrev:
Det kan være lurt å deklarere varen ved utførsel. Ellers kan du risikere at du må betale mums på den igjen.
Mener du bare må betale mums av reparasjonskostnadene ved gjeninnførsel. Så er det en garantisak blir det kun av fraktkostnader.

Nex
Bamsemums da eller?

Til spørsmålet: Sving over grensa og send det derfra, bussgods eller post.
 

G ok

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.08.2007
Innlegg
61
Antall liker
8
Bussgods fra Storlien eller post fra Åre.
 

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Innlegg
360
Antall liker
86
el_mariachi skrev:
Nex skrev:
Det kan være lurt å deklarere varen ved utførsel. Ellers kan du risikere at du må betale mums på den igjen.
Mener du bare må betale mums av reparasjonskostnadene ved gjeninnførsel. Så er det en garantisak blir det kun av fraktkostnader.

Nex
Bamsemums da eller?

Til spørsmålet: Sving over grensa og send det derfra, bussgods eller post.
Hadde det bare vært så vel.

http://toll.no/templates_TAD/GuideArticle.aspx?id=196277
 

oyvine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Innlegg
184
Antall liker
1
Nex skrev:
Takk for linken :) Den var svært klargjørende.
Nå står forsterkeren ferdig pakket her med tre kopier av proformafaktura utfylt. Jeg brukte et skjema jeg fant hos www.posten.no:
http://www.posten.no/Produkter+og+tjenester/Pakker/951.cms (klikk på PROFORMA INVOICE.DOC)
Jeg har krysset av "FOR REPAIR UNDER WARRANTY". Håper det rydder vei for null toll både fram og tilbake.

Frakten kommer på 1024NOK med UPS via Mail Boxes Etc (fant firmaet vha google):
http://www.mbe.no

Da gjenstår det bare å krysse fingrene.
Øyvin
 
Topp Bunn