....med hvilken bakgrunn og autoritet kan du hevde noe slikt? Jeg trodde oppfattelsen av hva som er god lyd var subjektiv. Mulig jeg er helt på jordet........ ???
Mvh
Roysen
Neida ikke på jordet...
Derfor sier jeg også at "jeg tror nok at..."
Jeg kan da altså ta feil...
Uten at det er annet enn en av mulighetene.
Her må man gå på renome.
Hvem mener man er best, hvem sier dette, sier flere det?
Hva jobber de med?
Snart når man har lest om ett produkt i årevis, ser man ett mønster. Har man ikke hørt en settingselv, må man annta...
Man må tro at slik og slik nok er tilfelle, utifra de tilgjengelige info jeg har klart å komme over.
Som sagt. Det jeg sa var at å høre RM-7 i ett lytterom, var en Freaky opplevelse... det er ganske vidt begrep.
Dette var en streng om freaky speakers!!!
Dette ser jeg på som en Freaky høyttaler!
Men noe annet bellegg for akkurat mine synsinger enn ting jeg da eventuelt har lest om hvordan disse vil låte iett vanlig hjem...
Vel, da kan jeg trekke inn opplevelser rundt hornhøyttalere...
Opplevelser med store TAD drivere i store kabinetter...
Og pusle det hele sammen. Av og til vil man finne en lytteopplevelse ett sted.
Kanskje denne sammenfaller med alle de kriterier du vet finnes rundt forskjellige design.
Javel, da kan du vektlegge denne egenskapen mer, da stemmer dette da altså...
Og slik holder man på, og tilslutt så har man noe man mener er ett koherent bilde av ett produkt.
Så vet man at, javel... til 400- 500 tusen for ett par...
hva finnes i norge, som også skal se skikkelig freaky ut...
Og så videre...
f.eks...
Så sier jeg min mening:
" Jeg tror nok at det ikke er høyttalere isalg i norge idag, som kan sammenliknes med denne, hva lydkvalitet anngår. "
Alle de som har hørt denne, som da altså eier det aller meste av det dyre , har sagt en ting:
Rey låter utrolig.
Jeg har ikke funnet noen utsagn som:
"Rey er litt dårligere enn 801 Nautilus ja. Bytta ut til fordel for denne jeg i vårt studio..."
Har ikke sett det. Vil antakelig ikke finne det heller..
(hehe, jeg ser ut il å være påvei inn i science defensive mode idag...)
Skal fatte meg mer i korthet fremover. :-X