Frekkhetens nådegave!

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Den tilhører Kristin Halvorsen og resten av regjeringen. Tenk å smile og le når hun prater om økte skatter og avgifter i det nye statsbudsjettet. De som ikke smiler er pensjonister som gjennom et langt liv har tatt seg den frekke frihet å nedbetale boliglånet slik at de oppnår kapitaliststatus på sine siste dager og må betale både formue og boligskatt.

Ja, hun kan ha det så godt, enka etter industriarbeideren som betalte ned boligen. Tenk at hun kunne være så dum å være hjemme med barna og ikke i arbeid. Nå får hun minstepensjon. Og den må rekke til å betale formueskatt og boligskatt.

Til Kristin Halvorsen og resten av regjeringen: FYYY SKAM! Ei bøtte med kaktus sendes i posten.
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
989
Antall liker
493
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
En dag et stykke ut i fremtiden:

Jens Stoltenberg er død og kommer til himmelen hvor han blir møtt av St. Peter.
-
St. Peter ser litt forlegen ut: Eh, ”velkommen” får han omsider sagt.
” - Takk”, sier Jens, ”jeg tenkte nok jeg ville ende her”.
- Nja, sier St. Peter, ”du har jo i det store og hele oppført deg ganske anstendig så vi vil gjerne ha deg her. Men forstår du, det var litt konkurranse om å få deg, og faktisk var vi nødt til å inngå en liten avtale med djevelen.
- ”Avtale!”, utbrøt Jens, synlig rystet.
- ”Det er ikke så ille”, sier St. Peter, ”men han mente han hadde de fleste av dine venner likevel. Så nå har vi avtalt at du får lov til å tilbringe et døgn i helvete og ett i himmelen. Så kan du selv velge hvor du vil være resten av evigheten etter det”.

Jens protesterte litt, men avtalen var allerede inngått. Så St. Peter viste ham veien til heisen, de tok farvel og på gjensyn om et døgn. Jens trykket på Helvete, kjørte heis i lang tid og endte foran en stor, sort port. Da han ringte på gikk døren øyeblikkelig opp og djevelen selv møtte ham.


- ”Jens, gamle venn! Kom inn!

Jens gikk inn og kikket rett på en gigantisk golfbane. Mange av hans gamle politikervenner gikk rundt og spilte golf og pratet. Banen var perfekt. Det var varmt, overalt spratt det frem pene, lettkledde djeveldamer som serverte kjølige drinker. Jens spilte hele dagen og på kvelden hadde Lars Sponheim, som døde like før Jens, forberedt en gourmetmiddag med den beste vin og alt hva hjertet kunne begjære. Døgnet i Helvete gikk fort, og før Jens visste ordet av det kom en liten djevel og viste ham veien til heisen.

Da Jens kom inn i himmelen var han ettertenksom, men også der ble han tatt godt i mot. Han ble kledd i engleklær og fikk utlevert en harpe. Resten av dagen spaserte han fra sky til sky, hørte fuglene synge og spiste friske frukter. Senere fikk han vondt i magen av all frukten og ble kanskje litt lei av Kristin Halvorsen og Navarsete som satt på en sky ved siden av og harpejammet i fem timer i strekk. Snart dukket St. Peter opp.

- ”Nå har du hatt ett døgn hvert sted”, sa erkeengelen. ”Har du gjort ditt valg?”
- Hmm, sier Jens. ”Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si det, men kanskje hører jeg tross alt til i helvete. Det er nok det beste stedet for meg”.

St. Peter var målløs og forsøkte å få Jens til å ombestemme seg, men han var fast bestemt. Enda en gang ble han fulgt til heisen, og de tok farvel. Også denne gangen lukket djevelen selv opp da Jens ringte på. Han ble lukket raskt inn. Jens så seg omkring i det svovelstinkende infernoet hvor hans gamle venner vred seg i smerte. Ingenting lignet det han hadde opplevd bare ett døgn tidligere.

- ”Men…” sier han, ”men, hvor er golfbanen? Og de kalde drinkene? Og de lettkledde damene?”
- Ah, sier djevelen. ”Du forstår, i går førte vi valgkamp. I dag har du stemt på oss!”
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Den var bra

Politikere i et nøtteskall!

Mvh
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
He he ja, den var bra. Bortsett fra at jeg ikke tror Jens treffer Kristin på en sky i himmelen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.365
Antall liker
6.764
Hvorfor klage? Vi får den politikken flertallet har stemt på. Sånn fungerer demokratiet.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.222
Antall liker
9.028
Torget vurderinger
1
En ting jeg alltid har lurt på: hvilke forventninger har egentlig folk til statsbudsjettet? -budsjettet skal jo tross alt få den offentlige driften til å gå rundt, og peke på regjeringens satsningsområder. Noen revolusjon der alle plutselig kommer ut som vinnere, det budsjettet finnes vel ikke?

-men jeg skjønner ikke hvorfor man beskatter egen bolig, og ikke hytte og fritidsboliger. Jeg mener at alle burde ha mulighet til å eie egen bolig, men så er så er spørsmålet om det skal regnes inn under formue eller ikke. Da kan man dra inn ulike kunstige grenser som "120m2 boligareal", gjeld osv. Om formueskatten skulle fjernes, øker nok skatten i sin tur på inntekt, helt sikkert opp ett par prosent for den jevne lønnstaker. Dyrere bensin. høyere moms.

Vi er heldige som har oljepenger.
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
794
Antall liker
296
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
BT skrev:
Hvorfor klage? Vi får den politikken flertallet har stemt på. Sånn fungerer demokratiet.
Det er jo feil, flertallet stemte vel faktisk borgerlig, men pga snedige valgregler....
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
bjornh skrev:
-men jeg skjønner ikke hvorfor man beskatter egen bolig, og ikke hytte og fritidsboliger. Jeg mener at alle burde ha mulighet til å eie egen bolig, men så er så er spørsmålet om det skal regnes inn under formue eller ikke. D
Burde egentlig sende regningen til banken. Det er jo de som eier det meste av huset mitt..
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
Dette er jo en retterdig skattlegging om ikke annet.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.365
Antall liker
6.764
Jeg har ikke satt meg veldig inn i dette ennå, men vil ikke en slik beskatning omrokkere dramatisk på utleiemarkedet? Enten vil ingen leie ut boliger eller så videresendes regningen til leietagerne. Det blir med andre ord dyrere å leie bolig.
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Fyfaen for noe jævla dritt. Er så drittlei av den sosialistiske karl marx tanke gangen..
Det er det samme hver valgkamp... På forhånd er alle drittlei og vil ha borgerlig... Men etter hard propaganda i mediene under valgkampen blir høyre/frp frammstillt som djevelen selv..

Skulle ønske folk hadde mer guts, og faktisk tårte og stemme for en forandring. Og ikke minst at vi fikk ett rettferdig valg.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Vanskelig å hisse seg opp over dette statsbudsjettet. Gjøre alle fornøyd er umulig, men regner med at Norge forblir verdens beste land å bo i også de neste 4 år..
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Nå jubler rødstrømpene her på forumet tenker jeg..
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Det betyr at man i praksis ikke får formueskatt på den boligen man bor i før man eier en gjeldfri bolig med markedsverdi på over 4.7mill. Ikke noe å bære over seg for.

Så svir det littegranne ekstra for de som eier flere boliger. Men man blir fremdeles sponset kraftig om man investerer formuen i bolig. Likningsverdien er fremdeles bare 40% på slike investeringer.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
eiv skrev:
Fyfaen for noe jævla dritt. Er så drittlei av den sosialistiske karl marx tanke gangen..
Det er det samme hver valgkamp... På forhånd er alle drittlei og vil ha borgerlig... Men etter hard propaganda i mediene under valgkampen blir høyre/frp frammstillt som djevelen selv..

Skulle ønske folk hadde mer guts, og faktisk tårte og stemme for en forandring. Og ikke minst at vi fikk ett rettferdig valg.
Forstår ikke helt hvor jeg vil men jeg begynner å forstå hva slags folk de radioreklamene jeg kommenterte under valget er myntet på.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Hvorfor må vi i villa alltid ha det verst? Jeg blir så eitrande.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
totte skrev:
Hvorfor må vi i villa alltid ha det verst? Jeg blir så eitrande.
Har det vel ikke så ille dersom en har en gjeldfri bolig med markedsverdi på over 4,7 millioner kroner?
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
totte skrev:
Hvorfor må vi i villa alltid ha det verst? Jeg blir så eitrande.
Alt annet like sparer du jo mye i formuesskatt på å bo i en dyr bolig fremfor å plassere de samme pengene i aksjer, på bankkonto eller lignende?

Om en regner med skattefradraget på renteutgifter var netto skatt på bolig ca -15 milliarder i 2008.
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
BT skrev:
Hvorfor klage? Vi får den politikken flertallet har stemt på. Sånn fungerer demokratiet.
Hva mener du med dette egentlig?
Mener du å si at selv om jeg ikke stemte på et parti som er en del av regjeringen, så skal jeg ikke klage?

Det er opplagt at man får den politikken som flertallet bestemmer. Men MÅ man være enig i den politikken da.
 
N

nb

Gjest
"Nei, det blir ikke økt boligskatt"
- Jens Stoltenberg, Februar 2009.

http://www.nettavisen.no/okonomi/article2539540.ece

<i>
Vil regjeringen følge Gjedrems oppfordring om å øke skatten på bolig?

- Nei, det er uaktuelt, sier Stoltenberg til Nettavisen.
</i>

Hadde de kommet med dette før valget tror jeg de hadde tapt. Men det er modig gjort å innføre noe såpass upopulært, det skal de ha.
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Har det vel ikke så ille dersom en har en gjeldfri bolig med markedsverdi på over 4,7 millioner kroner?
[/quote]



Kanskje ikke om man er en familie med to inntekter. Men om man er enke/enkemann eller gjeldfri singel pensjonist, da særdeles minstepensjonist så svir det nok. Eller det kan være at man er så uheldig å arve en gjeldfri bolig. Da får man arveskatt, formueskatt og boligskatt. Vil tro det svir om man ikke er millionær ved arvetidspunktet. Det er jo dette som gjør at mange må selge hus eller hytte som har vært i familiens eie i generasjoner. Ingen kan vel med hånden på hjertet si at dette er rettferdig på noen måte.
 
N

nb

Gjest
Sharpeye skrev:
Kanskje ikke om man er en familie med to inntekter. Men om man er enke/enkemann eller gjeldfri singel pensjonist, da særdeles minstepensjonist så svir det nok. Eller det kan være at man er så uheldig å arve en gjeldfri bolig. Da får man arveskatt, formueskatt og boligskatt. Vil tro det svir om man ikke er millionær ved arvetidspunktet. Det er jo dette som gjør at mange må selge hus eller hytte som har vært i familiens eie i generasjoner. Ingen kan vel med hånden på hjertet si at dette er rettferdig på noen måte.
Om man skal snakke om "rettferdighet" - hvor "rettferdig" er det at noen er født på Oslo Vest og arver en enebolig verdt 10-15 mio når foreldrene går i penalet mens noen som er fra Ytre Forblåstheim i Finnmark der fiskemottaket ble nedlagt for 10 år siden arver et en bolig som er verdt for alle praktiske formål null?

Jeg synest virkelig synd på de som arver en gjeldsfri bolig. Not.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Sutrete sytepaver. Alvorlig talt, 4.7 mio er grei kåk. Gjeldfri vel og merke. Da sitter man bra nok i det.
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
bjornh skrev:
General8 skrev:
Man trenger vel normalt ikke flere enn en bolig? -kanskje en hytte, eller fritidsbolig?
Fra linken: "Mens likningsverdien på primærboligene skal økes til 25 prosent av omsetningsverdien"
og "Markeds- verdiene skal regnes ut fra et helt nytt system som beregner verdien på boligen ut fra beliggenhet og størrelsen på boligen målt i kvadratmeter"

Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
 
N

nb

Gjest
General8 skrev:
Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
Poenget med skatt har vel aldri vært at det skal slå heldig ut for folk flest, men at det skal generere inntekter til statskassen.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
General8 skrev:
bjornh skrev:
General8 skrev:
Man trenger vel normalt ikke flere enn en bolig? -kanskje en hytte, eller fritidsbolig?
Fra linken: "Mens likningsverdien på primærboligene skal økes til 25 prosent av omsetningsverdien"
og "Markeds- verdiene skal regnes ut fra et helt nytt system som beregner verdien på boligen ut fra beliggenhet og størrelsen på boligen målt i kvadratmeter"

Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
Det blir bra når man øker bunnfradraget. De som eier 2-4 boliger med lite/ingen gjeld får det litt trangere, stakkar.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.365
Antall liker
6.764
nb skrev:
General8 skrev:
Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
Poenget med skatt har vel aldri vært at det skal slå heldig ut for folk flest, men at det skal generere inntekter til statskassen.
I tillegg skal skattene ha en utjevnende effekt, eller en sosial profil om du vil. Det er derfor man har bunnfradrag, og toppskatt.
 

Wright

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Innlegg
905
Antall liker
2
General8 skrev:
Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
Beregningene viser jo at færre skal betale formuesskatt ... ?
 
N

nb

Gjest
Wright skrev:
General8 skrev:
Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
Beregningene viser jo at færre skal betale formuesskatt ... ?
Det er ikke fint å forvirre folk med fakta.

Om endringene i boligskatten - fra www.statsbudsjettet.no
<i>
Forslaget innebærer samlede lettelser på 760 millioner kroner. Av dette tilfaller 310 millioner kroner pensjonister og enkelte enslige forsørgere gjennom lettelsene i skattebegrensningsregelen. Om lag 17 prosent av skattyterne (625 000 personer) vil betale formuesskatt i 2010. Det er en nedgang fra om lag 30 prosent i 2005. Om lag 85 prosent (760 000 personer) av alle som omfattes av endringen, får lavere skatt. Antallet som betaler formueskatt reduseres med 120 000. De som får en lettelse på mer enn 6 000 kroner, har en bruttoinntekt på om lag 300 000 kroner i gjennomsnitt. Om lag 15 prosent av de berørte får høyere skatt. Gruppen som anslås å få økt skatten med mer enn 15 000 kroner, har en gjennomsnittsinntekt på 3 millioner kroner.
</i>
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Tenk hvilket fantastisk byråkrati som må opprettes for å administrere denne nye ligningsverdiordningen.
Masse nye offentlige arbeidsplasser, som gir flere stemmekveg i neste omgang.
Hurra.

Og å arve den gamle familiehytta ser det visst ut til at jeg kan glemme. Synd det, familien er så glad i den. Trøsten er selvfølgelig at den går til en riking som har råd til å betale for seg. Det har sikkert en sosialt utjevnende effekt, så jeg får la vær å klage.
 
N

nb

Gjest
BT skrev:
I tillegg skal skattene ha en utjevnende effekt, eller en sosial profil om du vil. Det er derfor man har bunnfradrag, og toppskatt.
Det er ingen iboende egenskap i skattesystemet i seg selv, men det kan brukes slik.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.420
Antall liker
1.146
Torget vurderinger
4
General8 skrev:
bjornh skrev:
General8 skrev:
Man trenger vel normalt ikke flere enn en bolig? -kanskje en hytte, eller fritidsbolig?
Fra linken: "Mens likningsverdien på primærboligene skal økes til 25 prosent av omsetningsverdien"
og "Markeds- verdiene skal regnes ut fra et helt nytt system som beregner verdien på boligen ut fra beliggenhet og størrelsen på boligen målt i kvadratmeter"

Tror du dette slår heldig ut for folk flest?
For folk flest spiller det ikke noen rolle.
 
E

eldstaal

Gjest
Sharpeye skrev:
Den tilhører Kristin Halvorsen og resten av regjeringen. Tenk å smile og le når hun prater om økte skatter og avgifter i det nye statsbudsjettet. De som ikke smiler er pensjonister som gjennom et langt liv har tatt seg den frekke frihet å nedbetale boliglånet slik at de oppnår kapitaliststatus på sine siste dager og må betale både formue og boligskatt.

Ja, hun kan ha det så godt, enka etter industriarbeideren som betalte ned boligen. Tenk at hun kunne være så dum å være hjemme med barna og ikke i arbeid. Nå får hun minstepensjon. Og den må rekke til å betale formueskatt og boligskatt.

Til Kristin Halvorsen og resten av regjeringen: FYYY SKAM! Ei bøtte med kaktus sendes i posten.
Formueskatten i Norge er for inntektsåret 2009 som følger:
Til kommunen:
Enslige: Nettoformue under 470000 skatt kr 0,- Ektepar: 0-940000 kr skatt kr 0. Nettoformue utover disse to nevnte beløp beskattes med 0,7 prosent.

Til staten: Opptil 4700000/940000 betaler enslige/ektepar 0 i skatt. Over disse beløp beskattes nettoformuen med 0,4 %. Marginalsatsen(skatt av siste krone) blir da 1,1 prosent.

Disse fribeløpene har regjeringen i statsbudsjettet foreslått og øke til 700000 og 1400000. Nettoformuen fremkommer ved at en fra skattepliktig formue, f.eks
bankinnskudd, aksjer, bolig, bil etc trekker fra samlet gjeld.

Hvis du f.eks kjøper ny bolig til 4000000 og har øvrig formue på 1 million(aksjer, bankinnskudd etc) vil ligningsverdien på boligen være 25 % av 4000000, dvs 1000000.
Er du velstående og ikke har gjeld vil formueskatten bli regnet av en nettoformue på kr 2000000. Kommunen du bor i vil da få 9100 kr i formueskatt, mens staten sitter igjen med 5200 kr, tilsammen betaler du til fellesskapet kr 14300 fra og med inntektsåret 2010. I 2009 måtte du betalt til kommune kr 11690 og til staten kr 6680, tilsammen kr 18370. For enslige velstående(uten gjeld) betyr det skattereduksjon på formue med kr 4070. Ektepar i samme situasjon ville fått kr 1320 i samlet formueskatt mens de i 2009 måtte betalt kr 11660 kr i 2009, altså en lette i formuesskatten på kr 10340.

Situasjonen for folk flest( minst 80 %) i etablererfasen er at huset er lånefinansiert. Denne gruppen vil iallfall ikke betale formueskatt på lang tid. Regjeringen har derfor gjort noe fornuftig når de nå etterlever grunntesen i Skatteloven, dvs at man skal betale skatt etter evne, dvs endre en skattepolitikk som har favorisert den rikeste 20 prosent andelen av befolkningen.

Det er fremdelles ingen grunn til å synes synd på de rike da beskatning av aksjeselskap i Norge er særdeles gunstig, rederene betaler ikke skatt av overskudd etc. Har aldri helt skjønt rabalderet om formueskatten da den jo kun angår de 20 rikeste prosentene av befolkningen. Har ikke samfunnet subsidiert de lenge nok.

Arbeidsgiveravgiften i Sverige er på ca 30% (14% i Norge), i Danmark er personbeskatningen mye høyere. I Sverige fjernet de arveavgiften, dette medførte bl.annet at dersom du arvet en bolig og solgte den videre ble 2/3 av salgssummen skattepliktig. Derimot i Norge tas arveavgiftsgrunnlaget (omsetningsverdi på arvefallstidspunktet) med i inngangsverdien. dvs at dersom du arver en bolig verdt en million vil skattepliktig gevinst bli kr 0,, har du brukt megler vil du faktisk få fradrag for meglerhonoraret, dersom den f.eks utgjør 100000 kr vil det si 28000 kr mindre i skatt. I Sverige ville skattepliktig gevinst blitt på kr 666667.(Ca 184800 i skatt etter norske skattesatser).

Minstepensjonister uten skattepliktig formue betaler ikke skatt i Norge i henhold til Skatteloven paragraf 17-1. Dersom nettoformuen i 2009 utgjorde mer enn 200000 skulle det gjøres et inntektstillegg på beregningsgrunnlaget med 1,5 % av nettoformuen som oversteg 200000. Kjenner dessverre ikke til om det er gjort endringer omkring dette forhold i dette statsbudsjettet.

Til han som i et annet innlegg nevnte urettferdig valgordning, tror ikke det har så mye å si. Oslo og Akershus utgjør ca 23 prosent av norges befolkning. Disse 23 prosentene har i løpet av de siste 30 årene stukket av med 70 prosent av statens investeringer. Det er godt gjort av en region som som hverken eier fisk, olje, malm etc., dvs er fullstendig bankerott når det gjelder realkapital. Det er også pussig at når staten bygger ut i Oslo så heter det investeringer, i andre deler av landet blir det kalt virkemiddel, tiltakspakke etc.

I forrige statsbudsjett fikk Nord-Norge litt i overkant av 3 % av de samlede budsjetterte midler til samferdsel. Vi utgjør ca 12 prosent av befolkningen. Landsdelen utgjør ca 2/3 av Norges totale lengde.

Ofotbanen gikk i årevis med overskudd. Istedet for at pengene ble plassert i et fond til forlengelse av NN-banen gikk de direkte til å dekke opp en del av underskuddet til NSB.

Dette ble langt, men jeg syns det er viktig og få frem at Norge nå har en skattefordelingspolitikk som er en velferdsstat verdig. Vi blir gang på gang kåret til et godt land og bo i. Jeg for min del trives utmerket og har ingen planer om å flagge ut, såvidt jeg skjønner er det ca en promille av norges befolkning som sysler med tanken om skattemessig utvandring. Til dem vil jeg si; riktig god tur.
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
BT skrev:
Hvorfor klage? Vi får den politikken flertallet har stemt på. Sånn fungerer demokratiet.
Feil!!! De borgelige fikk omtrent 50000 flere stemmer enn de rødgrønne!!!!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
tråden stoppet liksom litt opp etter eldstaal's innlegg.

"opposisjonen" tenker så det knaker?? Det googles motsvar på høyt nivå??
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Dette ER en sytetråd!
Tror dere som stemte borgelig at det virkelig skulle bli slutt på arveavgift, bompenger, eiendomsskatt, formueskatt osv. hvis de borgelige kom til makten?
Hvordan skulle staten dekke inn sine kostnader?
Valgflesk er og blir valgflesk, det handler om å overby hveandre i skatteletter og andre fristelser. Faktum er at uavhengig av hvem som regjerer så vil det ikke bli radikale forandringer, mengden kake som skal fordeles er konstant og det er en overflod av potensielle kakespisere, noen er nødt til å bli skuffet samme hva.
@eldstaal
Ja du har mye rett i det du skriver, men Området rundt Oslo er større enn det du skriver og å påstå at det ikke finnes noen verdiskapning her nede er vel å forenkle sannheten en smule.
Byene vokser i rekordfart, da spesielt Oslo og det er hevet over enhver tvil at Oslo sliter når det kommer til å få politikerenes gunst og penger, distriktspolitikere elsker å hate Oslo, det er viktigere at lokalsamfunnet deres med 3000 innbyggere får en ny vei eller bro til et par milliarder enn at vi tar et tak i rusproblemene eller mangelen på politi her i Oslo...
 
Topp Bunn