Riktig så lenge er det ikke siden jeg spilte vinyl, men det er blitt noen år. I forbindelse med åpning av nytt lytterom fant jeg frem min gamle Systemdek II fra toppen av klesskapet. Tro det eller ei, den virket. Den har ved noen tilfeller vært fremme i korte perioder bare for å oppleve at pick upen har blitt ramponert av besøkende barn eller at en håndverker klarte å sette seg på den. Men nå, eget rom og jeg trenger noen råd. Utstyret er som følger:
Systemdek II - Den tusler og går og designet er deilig retro. Dempesystemet er i orden men drivreima ser slakk ut.
Arm: Orginal Scorpio Arm. Løftehendelen med sylinder funker ikke. Armen må plasseres på platen manuelt siden sylinderen er så komprimert at armen ikke kommer høyt nok for plata.
Pick up: Gode gamle AT OC9. Har gitt mang en hyggestund. Dessverre skadet og gammel som f....
RIIA: Jeg kjøpte pent brukt en Holfi RIIA for 6-7 år siden. Den er knapt brukt.
OK, Hva gjør jeg??? Ønsker ikke å satse all verden på vinyl selv om vinyl har overraskende mange fordeler fremfor CD /SACD. Likevel, jeg ønsker å behandle de gamle platene mine med respekt.
Alt 1: Bytte hele greia med noe nytt eller nyere brukt.
Alt 2: Bytte arm og pick up. I så fall er AT OC9 en aktuell kandidat samt Rega RB 300 eller lignende.
Hvor skaffer jeg arm og hva gjør jeg med kabel?
På forhånd takk for gode råd.
Systemdek II - Den tusler og går og designet er deilig retro. Dempesystemet er i orden men drivreima ser slakk ut.
Arm: Orginal Scorpio Arm. Løftehendelen med sylinder funker ikke. Armen må plasseres på platen manuelt siden sylinderen er så komprimert at armen ikke kommer høyt nok for plata.
Pick up: Gode gamle AT OC9. Har gitt mang en hyggestund. Dessverre skadet og gammel som f....
RIIA: Jeg kjøpte pent brukt en Holfi RIIA for 6-7 år siden. Den er knapt brukt.
OK, Hva gjør jeg??? Ønsker ikke å satse all verden på vinyl selv om vinyl har overraskende mange fordeler fremfor CD /SACD. Likevel, jeg ønsker å behandle de gamle platene mine med respekt.
Alt 1: Bytte hele greia med noe nytt eller nyere brukt.
Alt 2: Bytte arm og pick up. I så fall er AT OC9 en aktuell kandidat samt Rega RB 300 eller lignende.
Hvor skaffer jeg arm og hva gjør jeg med kabel?
På forhånd takk for gode råd.
Vedlegg
-
321.5 KB Visninger: 78
-
78.5 KB Visninger: 459