Fremer / hifi messe

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Ingen som skriver noe detaljert om Fremer i det hele tatt......... var det sååååååååå totalt u-intresant det han drev med ?

Jeg hadde hatt moro av og høre hva han gjorde og hva slags utstyr han hadde/drev med og om det var noe lytting innvolvert ?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg var der lørdagen. Han satte opp en Lyra Clavis (tror jeg det var) på en templatspiller med en Triplanar montert. Ingen lytting. Temaene var ymse variable pu-geometrier.

Jeg fikk med meg noen poenger mellom linjene; han mente at man ikke skulle ofre tid på evig erkeoppsett heller enn å spille plater, han var ikke positiv til tangentialarmer, han mente at pu-oppsett ikke var en nøyaktig vitenskap, og at de som mente at det ene-eller-det-andre absolutt var best skulle man lukke ørene for. Videre sa han spesifikt at han mente azimuth kanskje var det mest kritiske området å justere rett, og det er ingen selvfølge at diamanter er vinkelrett montert i cantilever! Videre mente han at VTA vanligvis ble best parallellt eller ørlite bakpå, og at hva stifttrykk angår så skal man alltid holde seg innen rammene av hva produsenten anbefaler. Og mye mer... men det koster kr.50,- å høre alt :)

I det hele tatt en svært moden mann på et meget elevert nivå av hififorståelse, og jeg hadde aller mest glede av å høre hans hififilosofi. Pu-oppsettet han gjorde var helt basic og det gav meg ingenting; dette var helt standard pu-oppsett. Poenget for meg var alt det han pratet om innimellom.

Jeg snakket litt med ham senere, traff ham også igjen på Linn-rommet, og konstanterte at mannen også har god smak i klokker; siden han bruker en Omega Speedmaster :)

Mvh Vidar P

ModernArt

Medlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
0
Heisann!

Hadde jeg vært Fremer hadde jeg solgt platespiller-riggen og kjøpt en Patek Philippe, og en original
Andy Warhol til stue veggen ;)

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Godt oppsummert Vidar. For en som meg, som ikke har havnet på vinylkjøret riktig enda var Fremer også en inspirator. Kunnskapen hans, eller skal jeg si lidenskapen hans, for musikk på vinyl har definitivt smittet meg og fått meg til å seriøst vurdere en vinylbasert fremtid. Det er moro med folk som engasjerer seg på denne måten - og ikke bare i utstyr, men i musikken.

Mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Er denne karen en vinylelsker, som ved siden av det har valgt samme cdspillerrigg som meg.
Hmmmm! Kanskje jeg ikke burde bytte til annet likevel ::) ;D
Tregt marked forhindrer kanskje nettopp det :-X
Mvh.KW

MagLunDeRez

Medlem
Ble medlem
12.08.2006
Antall liker
0
Hvordan var oppmøtet da? Kan det kalles en suksess? Håper fyren kommer tilbake, da turen dit ikke ble noe av. :-\

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg var der på siste dagen av messa. Det kunne godt vært flere der.
Jeg hadde bra utbytte av seansen siden jeg er nyfrelst vinylist.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Jeg snakket med Andreas hos Big Dipper. Han hadde snakket lenge med Fremer på messen. Andreas fortalte meg at Big Dipper var interesserte å få Fremer til Oslo.

Topp Bunn