Politikk, religion og samfunn Frimenn, mennesker som lever utenfor samfunnet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.459
Antall liker
7.793
Torget vurderinger
0
Fvn.no (betalingsmur): Tomtekjøpere fra hele verden har betalt seg inn i den nye byen i Marnardal, kalt Liberstad. Dermed later det til at den private byen blir en realitet.

– Vi anslår at det vil ta to-tre år fra nå før vi kan begynne å bygge i området og etablere Liberstad for alvor, sier Sondre Bjellås. [...] Han forteller at det er kjøpere fra Kina, Japan, Malaysia, Sør-Afrika, Brasil, USA og Tyrkia i tillegg til mange fra Norge og Sørlandet.
Nå er jo artikkelen bak betalingsmur men jeg lurer på hva i all verden det er de tror de skal oppnå? Norge er uansett et dårlig utgangspunkt for en "statsløs" by av "fri" menn som ikke vil være del av samfunnet rundt seg! Byggeløyver, reguleringsplaner, byggesaksgebyrer, krav til teknisk standard, og ikke minst EIENDOMSSKATT!! ;) ;) ;) ;)

Ser for meg en hel hurv misfornøyde "invstorer" som ikke vil få det de tror de skal få! Var det ikke en lenger oppe som var innom kostnader ved retttsaker? ;) ;) ;) ;) ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Lurer på om disse frimennene avstår fra å bruke offentlige helsetjenester når de blir alvorlig syke, og fra å bruke vann-, strøm- og veinettet, og om de fraskriver seg pensjonsytelser de ellers ville hatt krav på. Hvor gjør de forresten av kloakken sin, tro?
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.558
Antall liker
15.594
Torget vurderinger
2
Enkelte bokanmeldelser er så omfattende at man slipper å lese boken.

Veldig underholdende om hva som skjedde da en haug libertarianere bestemte seg for å frigjøre et tettsted i New Hampshire og gjøre det om til et "statsfritt" ly for rettenkende og frie individer.

Det går aldri opp for dem hvorfor man har et SAMfunn og ikke et SÆRfunn. Noen år tilbake var jeg på seks ukers vandretur i Chile. Landet har vært åsted for en del forsøk på å etablere Randianske "Galt's Gulch" fristeder. Initiativtakerne kom alltid i strupen på hverandre etter kort tid. Jeg fikk høre like morsomme historier om galskap der.

Les bokanmeldelsen, gjerne med en god whisky i beredskap. For dette er morsomt. (En haug svartbjørn blander seg i hendelsene og alt er sant).

 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.562
Antall liker
13.028
^ fra overstående, denne var fin:

One of the original masterminds of the plan, a certain Larry Pendarvis, had written of his intention to create a space honoring the freedom to “traffic organs, the right to hold duels, and the God-given, underappreciated right to organize so-called bum fights.” He had also bemoaned the persecution of the “victimless crime” that is “consensual cannibalism.” (“Logic is a strange thing,” observes Hongoltz-Hetling.)
..
og
...
There’s John Connell of Massachusetts, who arrived on a mission from God, liquidated his savings, and bought the historic Grafton Center Meetinghouse, transforming it into the “Peaceful Assembly Church,” an endeavor that mixed garish folk art, strange rants from its new pastor (Connell himself), and a quixotic quest to secure tax exemption while refusing to acknowledge the legitimacy of the IRS to grant i

Motivasjonen for å danne en egen stat kommer åpenbart i mange former.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.032
Antall liker
9.311
Men disse frimenne har jo en god ide om at helse, sikkerhet, undervisning, infrastruktur og mange andre ting skal være et spleiselag. Ikke ulikt måten et sosialdemokratisk land fungerer.
Ooops, deres ide var visst ikke så nytenkende og unik likevel.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Jeg har bestemt meg for at jeg skal bli veldig gammel - bare på TRASS!. Hvorfor ?? Da gjør jeg det motsatte av hva staten (les høyreregjeringen) ønsker. At vi skal stå i arbeid til vi stuper og lever høyst til man er 70 ca. Jeg er ingen FRIMANN dog. Men jeg risikerer selvsagt at jeg får en ROBOT på sykehjemmet som skal assistere meg - da har jeg tenkt å ta fram en batteridreven vinkelsliper å kutte roboten på et strategisk sted - hehe!!
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.868
Torget vurderinger
8
Hvorfor er folk så opphengte i eksemepelvis Mulla Krekar, som er en religiøs tulling uten makt og påvirkningskraft lenger, når det finnes mennesker som dette i landet? Disse folkene er langt farligere, nettopp fordi de ikke har noen religiøs tilnærming til dette og kun bruker sitt eget hode. De skaper en virkelighetsforståelse som er langt verre å debattere og endre.
Så denne personen som sparket en politimann i brystet er farligere enn Krekar som står bak tusener av drap ???
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.868
Torget vurderinger
8
Nå var det TS selv som dro inn på det sporet med å bruke dette til å fremstille kreket som enn snill gammel bestefar og uten at jeg har noe til overs for folk som vil nyte uten å yte så går nok kreket de en høy gang når det gjelder å forpeste samfunnet
Ja sammenligne terrorist og massemorder Krekar med denne personen blir litt langt unna
 

PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2020
Innlegg
582
Antall liker
448
Sted
Aarhus
utenfor samfunnet men mottar støtte fra nav og møter om enn noe uregelmessig til fastlegen
 
R

rr30629

Gjest
Trodde at alle som ikke lever som oss frembrakte en slags underholdning.
 
Topp Bunn