FRP

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
728
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
FRP ønsker å registrere alle innvandrere i jakten på terrorister å ulovlige asylsøkere. Politiet skal bruke registret til å forske på innvandrere eller innvandrergrupper.

Israel bryter folkeretten og frp støtter dette landet. Man kan jo ikke stemme på et parti som fører en så idiotisk politikk.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
735
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Vel vi støtter og har folk i regjering som i sin tid støttet Røde Khmer ved Pol Pot :eek:

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
Hvorfor skal man ikke sikre seg en sikker” identitets referanse” når flesteparten kvitter seg med sine identitetspapirer og mange opererer med flere identiteter i flere land.

Nå er jo Israel det eneste demokratiet i regionen og selv araberne som bor der vil ikke flytte til de omliggende araberstatene så la oss for all del boikotte og kutt all kontakt med denne røverstaten så vi kan legge all energi i dialog med de verste despotene ::)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.594
Kjendis skrev:
FRP ønsker å registrere alle innvandrere i jakten på terrorister å ulovlige asylsøkere. Politiet skal bruke registret til å forske på innvandrere eller innvandrergrupper.

Israel bryter folkeretten og frp støtter dette landet. Man kan jo ikke stemme på et parti som fører en så idiotisk politikk.
Støtter FrP datalagringsdirektivet?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
Nei noe som var litt overraskende, men hva er galt med mer målrettet bruk av resurser

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Roald skrev:
Nei noe som var litt overraskende, men hva er galt med mer målrettet bruk av resurser
Ingenting galt med det, det er timingen som er gal. Du må vente til Støre foreslår det samme om et par år. Da er det helt ok. Foreløbig må du altså finne deg i fasciststempelet. ;D

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
Og om målet er å kartlegge identitet og sikre at man ikke kan operere med flere identiteter

S

Slubbert

Gjest
Politiets/statens rett til å overvåke og "kartlegge" menneskers liv og private sfære skal betinge skjellig grunn til mistanke og en rettslig avgjørelse derom.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.102
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
Politiets/statens rett til å overvåke og "kartlegge" menneskers liv og private sfære skal betinge skjellig grunn til mistanke og en rettslig avgjørelse derom.
Uff for en urasjonell og lite effektiv tilnærming til problemet ! Det er mye mer rasjonellt og kosteffektivt om man går ut fra at alle er skyldige, enten i noe de har gjort, noe de har tenkt å gjøre eller i allefall i noe de har ønske om å gjøre!

Som en kamerat og kollega med eksamen i kriminologi sa det engang: "Alle som stilles for retten er skyldige! Vi er et demokratisk samfunn med rettsikkerhet. Slike stater stiller selvsagt ikke uskyldig mennesker for retten !" ;)

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
90% mangler identitetspapirer når de ankommer landet er det skjellig grunn til mistanke?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
cybervision_ skrev:
lars_erik skrev:
Petterone skrev:
Vel vi støtter og har folk i regjering som i sin tid støttet Røde Khmer ved Pol Pot :eek:
Hvem?
My money is on Kristins bunch...
Hvem? Kristin er for ung, så hun hører til de som er vokst opp med AKP som humor. Det er godt mulig at du har møtt en SV-er som støttet Pol Pot, men jeg har aldri møtt noen. Tvert om så har vel det alltid vært et argument mot sine fiender i AKP. Men hvis noen har (og det kan jeg tro) støttet Pol Pot så hadde det vært morsomt å vite hvem.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
baluba skrev:
Men hvis noen har (og det kan jeg tro) støttet Pol Pot så hadde det vært morsomt å vite hvem.
Pål Steigan?
Jøss, sitter han i regjeringen? Leste du resten av posten min, forresten? Den var ikke sååå lang. ;)

Tvert om så har vel det alltid vært et argument mot sine fiender i AKP.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.594
baluba skrev:
Pink_Panther skrev:
baluba skrev:
Men hvis noen har (og det kan jeg tro) støttet Pol Pot så hadde det vært morsomt å vite hvem.
Pål Steigan?
Jøss, sitter han i regjeringen? Leste du resten av posten min, forresten? Den var ikke sååå lang. ;)

Lesingen min gikk litt i ball. :-[
Du har helt rett.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
baluba skrev:
Pink_Panther skrev:
baluba skrev:
Pål Steigan?

Lesingen min gikk litt i ball. :-[
Du har helt rett.
Hadde vi ikke ballet ville vi ikke vært sentralen. ;)

S

Slubbert

Gjest
Roald skrev:
90% mangler identitetspapirer når de ankommer landet er det skjellig grunn til mistanke?
Skjellig grunn til mistanke mot deg som enkeltperson kommer av forhold du er innblandet i, ikke av din statistiske gruppetilhørighet. Bare fantasien setter grenser for hvilken gruppe man kan definere for å få overrepresentasjon på kriminalstatistiskken; skal staten også begynne å overvåke alle som kjører motorsykkel, alle med tatoveringer, alle snauklipte? Alle som drikker midt i uka? Er det kun A4-nordmannen med barn og stasjonsvogn som skal ha rett til et privatliv?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
cybervision_ skrev:
lars_erik skrev:
Petterone skrev:
Hvem?
Hvem? Kristin er for ung, så hun hører til de som er vokst opp med AKP som humor. Det er godt mulig at du har møtt en SV-er som støttet Pol Pot, men jeg har aldri møtt noen. Tvert om så har vel det alltid vært et argument mot sine fiender i AKP. Men hvis noen har (og det kan jeg tro) støttet Pol Pot så hadde det vært morsomt å vite hvem.
Denne boken vil hjelpe på hukommelsen.

http://www.civita.no/publikasjoner/view/91/

Radikalerne i SV kunne opptre som koryfeer for ymse diktaturer, men ville i motsetning til AKP helst ikke vite av vold. Partiets kontakter med diktaturer kan allikevel ikke bare skrives på kontoen for politisk eventyrlyst og naivitet.

Pilegrimsreisene viser også en klar sammenheng med deres programfestede ideologi, og den måten partiet valgte å posisjonere seg på under den kalde krigens motsetninger.
De bidro til å øke aksepten for brutale regimer og gjorde sitt for å kneble kritikken mot dem.
Bjørn Gjelsvik skrev i en artikkel om Kambodsja i SVs organ Ny Tid:

«Hvordan kan så mange lyve så ensidig og konsekvent?».
Det ble skrevet at vitnesbyrd fra kambodsjanske flyktninger ikke var til å stole på, men heller føyet seg inn i vestlige journalisters «hetskampanje».

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
baluba skrev:
cybervision_ skrev:
lars_erik skrev:
Petterone skrev:
Hvem?
Denne boken vil hjelpe på hukommelsen.

http://www.civita.no/publikasjoner/view/91/

Radikalerne i SV kunne opptre som koryfeer for ymse diktaturer, men ville i motsetning til AKP helst ikke vite av vold. Partiets kontakter med diktaturer kan allikevel ikke bare skrives på kontoen for politisk eventyrlyst og naivitet.

Pilegrimsreisene viser også en klar sammenheng med deres programfestede ideologi, og den måten partiet valgte å posisjonere seg på under den kalde krigens motsetninger.
De bidro til å øke aksepten for brutale regimer og gjorde sitt for å kneble kritikken mot dem.
Bjørn Gjelsvik skrev i en artikkel om Kambodsja i SVs organ Ny Tid:

«Hvordan kan så mange lyve så ensidig og konsekvent?».
Det ble skrevet at vitnesbyrd fra kambodsjanske flyktninger ikke var til å stole på, men heller føyet seg inn i vestlige journalisters «hetskampanje».
Her kommer du med påstander fra deres politiske motstandere, ingen sitater fra en eneste SV-er som bekrefter påstandene. De er altså fortsatt ubekreftede, og ingen av regjeringens medlemmer kan navngis som støttespiller til Pol Pot. Bør ikke noen ha uttalt seg om det før de tillegges slike meninger? Eller holder det at en liberalistisk kritiker mener at de har de oppfatningene? Nja.....? Ikke akkurat kosher dokumentasjon dette her, Oddgeir.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
Skjellig grunn til mistanke mot deg som enkeltperson kommer av forhold du er innblandet i

Men da er vi jo enig, man kommer seg ikke til Norge uten identitetspapirer når man da ikke ønsker å fremlegge disse, enten de er kastet eller skjult er det skjellig grunn til å mistenke” individet” for å holde sin identitet skjult.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Roald skrev:
Skjellig grunn til mistanke mot deg som enkeltperson kommer av forhold du er innblandet i

Men da er vi jo enig, man kommer seg ikke til Norge uten identitetspapirer når man da ikke ønsker å fremlegge disse, enten de er kastet eller skjult er det skjellig grunn til å mistenke” individet” for å holde sin identitet skjult.
Her blander du kortene litt. Vi HAR regler mot å komme til Norge uten kjent identitet. For noen få år siden holdt Norge en ukjent person så lenge fengslet (mer enn et helt år, uten rettergang) at han gikk fra forstanden, tente på cella si og døde. Denne saken fikk Norge senere stor kritikk av Amnesty for. Vi benytter denne praksisen fortsatt, om enn noe moderert. For å korte det inn; Jo, det benyttes en del ressurser for å finne ut hvem folk er, slik at de ikke bare kommer hit uten kontroll. Saken er vel heller at det er i overkant mye kontroll av fenomenet.
Når et politisk parti nå ønsker å benytte en slik tankegang til å utvide fullmaktene overfor enkeltgrupperinger (også kalt "de andre"), så er de i ferd med å bryte viktige menneskerettslige prinsipper. Folk skal ikke overvåkes bare fordi Frp er redd for at noen gifter seg med kusina si.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette har ingenting med overvåkning å gjøre. Det har med identitetskontroll å gjøre. Man ønsker å vite hvem som oppholder seg i Riket, og man ønsker å komme mennskesmugling og trygdesvindel til livs.
Dessuten fremgår det av forslaget at DNA-profilen skal slettes når man er innvilget statsborgerskap.
Les denne fra Rita Karlsen.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=34&tekstid=4671

Sarha drar fra Norge en dag i desember sammen med sin tante. Hun skal til England på juleshopping. En ”helt vanlig” tur, som ikke vekker noen mistanke. I England blir det derimot lite shopping. Sarhra settes på et fly med kurs for Etiopia og siden går ferden til Somalia. I Somalia kjønnslemlestes Sahra etter skikk og bruk. Etter noen uker er Sarhra ”restaurert”, og klar for å vende nesen til Norge.
Man får sette sin lit til nye pass med fingeravtrykk, eventuelt iriskontroll.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
571
Man må igrunn beundre FRP, som presterer den gode prestasjon det må sees som, å få enkeltmennesker til å stemme mot sine egeninteresser. Da det er det som er tilfellet for mange FRP-velgere.

Jeg kjenner personlig flere som stemmer FRP, og nær sagt uansett hvordan jeg ser deres situasjon i lys av partienes politikk, så makter jeg ikke å forstå hvordan de har kommet frem til å se at FRP er det beste for dem (eler samfunnet forøvrig).

N

nb

Gjest
Jan-Helge skrev:
Man må igrunn beundre FRP, som presterer den gode prestasjon det må sees som, å få enkeltmennesker til å stemme mot sine egeninteresser. Da det er det som er tilfellet for mange FRP-velgere.
Det er da ikke unikt for FRP, ref f.eks diskusjonen om pensjonsreformen i fjor.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.019
Torget vurderinger
1
@oddgeir

I hellvete hva sider er det du linker til de har da ingen troverdighet………….

@H-C
At du mener det er for mye ressurser brukt på identitetskontroll er selvsagt din rett, jeg mener de ressursene som blir brukt sparer oss for mange millioner i urettmessige utbetalinger.

Når det gjelder å blande kort slår du meg big time, i ditt innlegg gir du inntrykk av at fengsel er et maktmiddel som er vanlig å bruke mot de uten identitetspapirer, du har til og med et tragisk eksempel som skal vise hvor grusomt vi behandler folk i Norge.

Det er svært sjelden noen blir fengslet pga dette, selv når man har klar å opparbeide seg et pent rulleblad slippes de rett på gata
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10022026
Og dette finnes det utallige eksempler på

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Roald skrev:
@oddgeir

I hellvete hva sider er det du linker til de har da ingen troverdighet………….
Sorry, jeg lærer visst aldri ;D

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Roald skrev:
@H-C
At du mener det er for mye ressurser brukt på identitetskontroll er selvsagt din rett, jeg mener de ressursene som blir brukt sparer oss for mange millioner i urettmessige utbetalinger.

Når det gjelder å blande kort slår du meg big time, i ditt innlegg gir du inntrykk av at fengsel er et maktmiddel som er vanlig å bruke mot de uten identitetspapirer, du har til og med et tragisk eksempel som skal vise hvor grusomt vi behandler folk i Norge.

Det er svært sjelden noen blir fengslet pga dette, selv når man har klar å opparbeide seg et pent rulleblad slippes de rett på gata
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10022026
Og dette finnes det utallige eksempler på
Det finnes dessverre mange tragiske eksempler når rettsstaten feiler. Men det er svært interessant allikevel, å se på hvordan det norske systemet konsekvent undertrykker enkeltpersoner og trenerer saker langt over grensen til det akseptable. Som nevnt var dette med fengsling av identitetsløse mer benyttet tidligere, men er nå oppe i debatten igjen. Identitetsløse er neppe kriminelle pr default; mange har nok ikke hatt muligheter til å få papirer med seg, eventuelt har vært nødt il å kvitte seg med det for å berge livet i fluktens hete. Her finnes selvsagt alle mulige årsaker, hvorav også noen klart kriminelt begrunnede. Og det ER en kjennesgjerning at Amnesty har opptil flere kritiske anmerkninger til Norges fengslingspolitikk.
Om det benyttes FOR mye ressurser på å finne ut hvem folk er, skal jeg være litt forsiktig med å påstå, men også her finnes enkeltsaker der myndighetene nærmest har bestemt seg for at historien som fortelles er FEIL, og intet kan endre dette. Det er (kanskje heldigvis?) mange grunner til at det er svært komplisert å søke asyl i Norge.

Honkey

S

Smorte24

Gjest
Jan-Helge skrev:

Jeg kjenner personlig flere som stemmer FRP, og nær sagt uansett hvordan jeg ser deres situasjon i lys av partienes politikk, så makter jeg ikke å forstå hvordan de har kommet frem til å se at FRP er det beste for dem (eler samfunnet forøvrig).
Bor du på Søndre Nordstrand i Oslo så skjønner du det veldig godt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Smorte24 skrev:
Jan-Helge skrev:

Nei. Jeg har snart bodd på Holmlia et år. Skjønner fortsatt ikke.

S

Smorte24

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Smorte24 skrev:
Jan-Helge skrev:

Niesa mi gikk på Loftsrud skole, utenlandske gjenger banket opp norske skole gutter omtrent ukentlig.

Selges narkotika åpenlyst 2 hus ovenfor der jeg bor, frivektene på over 12 kg ble fjernet fra treningssenteret pga utlendinger sloss og lagde kvalm på kveldstid, jeg har vært medlem der siden 1993.

Hadde fri en fredag fra jobben i januar, gikk tur med hunden og møtte en skoleklasse, tipper 1-2 klasse og ikke en av de var hvite, da jeg nærmet meg med hunden så begynte all de drittungene og skirke og hyle pga hunden min som ikke gjør noe ifra seg.

B-gjenegen som eier flere hus, så gøy å se 18-25 åringer kjøre rundt med biler til en 1 mill og kjlper hus til 4 mill for så å leie det ut, hvor har de fått penga fra?

Jo jeg nevnet det narkotika salg 2 hus ovenfor der jeg bor.

Har bodt på Mortensrud siden 86 og har sett forandringene og det er for jævlig.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.289
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Smorte24 skrev:
Zomby_Woof skrev:
Smorte24 skrev:
Jan-Helge skrev:

Niesa mi gikk på Loftsrud skole, utenlandske gjenger banket opp norske skole gutter omtrent ukentlig.

Selges narkotika åpenlyst 2 hus ovenfor der jeg bor, frivektene på over 12 kg ble fjernet fra treningssenteret pga utlendinger sloss og lagde kvalm på kveldstid, jeg har vært medlem der siden 1993.

Hadde fri en fredag fra jobben i januar, gikk tur med hunden og møtte en skoleklasse, tipper 1-2 klasse og ikke en av de var hvite, da jeg nærmet meg med hunden så begynte all de drittungene og skirke og hyle pga hunden min som ikke gjør noe ifra seg.

B-gjenegen som eier flere hus, så gøy å se 18-25 åringer kjøre rundt med biler til en 1 mill og kjlper hus til 4 mill for så å leie det ut, hvor har de fått penga fra?

Jo jeg nevnet det narkotika salg 2 hus ovenfor der jeg bor.

Har bodt på Mortensrud siden 86 og har sett forandringene og det er for jævlig.
Jeg bodde på Grønland/Tøyen på sent -70/tidlig 80tall og så mye av det samme der. Svært lite hyggelig. Hurra for det nye Norge.

Topp Bunn