Full kompensasjon for tort og svie

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har blitt gjort oppmerksom på at jeg kleber merkelapper på meningsmotstandere i debatter, noe som står i sterk konflikt med den uklanderlige moral jeg har og står i kontrast til min ironisering over debattklimaet. Dette er selvsagt fullstendig uakseptabelt. Ikke bare skal jeg fra nå av bøye hodet i respekt for det politisk korrekte, jeg vil også kompensere ofrene for mine overgrep før det blir en #metoo-sak i tabloidpressen.

Alle som siterer tilfeller av overgrep mot seg selv i hifidebattene på dette utmerkede asyl for uhelbredelige vrangforestillinger og gudegitte sannheter vil motta et ektefølt Hello Kitty-klistremerke i posten. Takk for oppmerksomheten.

hello kitty sorry.jpg


(Det mottatte klistremerket kan avvike fra eksemplet.)
 

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Innlegg
671
Antall liker
311
Vanskelig å vite hva som er ironisk og hva som bare er sarkastisk i de siste postene dine Baluba.
Håper du føler deg bedre snart.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Vanskelig å vite hva som er ironisk og hva som bare er sarkastisk i de siste postene dine Baluba.
Håper du føler deg bedre snart.
Jeg føler meg helt topp. Og som svar på det du grubler over så er det en blanding av ironi og sarkasme. Det er sjelden jeg er i det sarkastiske hjørnet, men noen ganger må den muskelen også trimmes. Det er når den rammer medlemmer av forumet hardt at de fortjener kompensasjon. Guruer som stikker hodet fram i blogger og intervjuer derimot får bare en faktura for å kaste bort min tid hvis jeg ikke får noe ut av det av verdi.
 

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Innlegg
671
Antall liker
311
Det var jo fint å høre at du har det helt topp, men hvor sender jeg regningen for tiden du har kastet bort i det siste?
Kopervik eller bergen?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Kaster slike fakturaer, du kan ikke loppe en fattig faen. Jeg kommer heller ikke til å fakturere folk for å kaste bort min tid med kommunistisk vrakgods, folk får ha den overbevisningen de vil. Men kom gjerne med en grunn til å motta kompensasjon i form av klistremerke.
 

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Innlegg
671
Antall liker
311
Nei du har aldri sagt noe vondt til meg personlig, og tiden kaster jeg vel frivillig vekk, så noen kompensasjon er jeg ikke ute etter.
Men jeg har latt meg irritere litt i det siste, det må jeg innrømme.
Jeg synes det blir såpass mye antikommunistkommentarer at det fremstår veldig mørkeblått til tider, nesten så det heller mot brunsvart.
Og masse dritt til det som fremstår som orakler for deg både på sentralen og ellers på nettet, til kjedsommelighet.
det kan virke som du er det eneste orakelet som har rett.

Når du legger dette oppå den generelle misnøyen med 'målemafiaen' og andre som har en mer teknisk tilnærming til hobbyen, så blir det litt mye.
Jeg tenkte kanskje du hadde en dårlig periode, men det kan virke som du bare hadde mye på hjertet.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Nei du har aldri sagt noe vondt til meg personlig, og tiden kaster jeg vel frivillig vekk, så noen kompensasjon er jeg ikke ute etter.
Men jeg har latt meg irritere litt i det siste, det må jeg innrømme.
Jeg synes det blir såpass mye antikommunistkommentarer at det fremstår veldig mørkeblått til tider, nesten så det heller mot brunsvart.
Og masse dritt til det som fremstår som orakler for deg både på sentralen og ellers på nettet, til kjedsommelighet.
det kan virke som du er det eneste orakelet som har rett.

Når du legger dette oppå den generelle misnøyen med 'målemafiaen' og andre som har en mer teknisk tilnærming til hobbyen, så blir det litt mye.
Jeg tenkte kanskje du hadde en dårlig periode, men det kan virke som du bare hadde mye på hjertet.
De som uttaler seg sterkt antikapitalistisk og tydelig ikke ønsker at firmaer skal få tjene penger på systemet sitt må bare tåle å bli kalt en kommunist. Men oppgir vedkommende sin antikapitalistiske uttalelse og mitt kommuniststemplende tilsvar så sendes Hello Kitty over. Kom ut kom fram!

Dette er den merkedagen jeg ble identifisert som så mørkeblå at det grenser over i brunbeiset. En merkedag indeed. De neste dagene vil vise om den æren forsetter å være min, når folk våkner. Men en ting er ikke oppfylt, det er til nå ingen eksempler på hvem jeg har rammet, hvordan og hvorfor. Det er kanskje vanskelig for trygge H-folk å få kommunistmerking i pannen, men da må de slutte å argumentere som kommunister.

Status: Ingen klistremerker lever utrygt enda.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Er det noen som har blitt krenket igjen? Stakkars selvhøytidelige undermålere. Fortjener krenkelsen fullt og helt. Hvem faen tror de at de er? Men nå er det F1. Stå på Baluba!
 
X

X186841

Gjest
Litt sleivete å kalle alle som ikke forstår økonomiske sammenhenger for kommunister. Det beror nok i mange tilfeller på kunnskapsmangel om markedets dynamikk og hvilke kostnader som skal dekkes inn.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvorfor i huleste liker denne under "kommentarer og HJELP til forum"?
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Er det noen som har blitt krenket igjen? Stakkars selvhøytidelige undermålere. Fortjener krenkelsen fullt og helt. Hvem faen tror de at de er? Men nå er det F1. Stå på Baluba!
Selvhøytidelig!? Jeg tror kanskje du skal gå litt i deg selv. Ikke sjelden oppleves det at du er ute og irettesetter og til dels latterliggjør andre forumdeltakere. Så også her. For øvrig er det vel det denne tråden handler om, nemlig å skape mer dårlig stemning enn det allerede er. Eller tar jeg feil, trådstarter?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Er det noen som har blitt krenket igjen? Stakkars selvhøytidelige undermålere. Fortjener krenkelsen fullt og helt. Hvem faen tror de at de er? Men nå er det F1. Stå på Baluba!
Selvhøytidelig!? Jeg tror kanskje du skal gå litt i deg selv. Ikke sjelden oppleves det at du er ute og irettesetter og til dels latterliggjør andre forumdeltakere. Så også her. For øvrig er det vel det denne tråden handler om, nemlig å skape mer dårlig stemning enn det allerede er. Eller tar jeg feil, trådstarter?
Ja, opplevelsen av å bli krenket vil ingen ende ta. Bensin på bålet. Jeg trodde min barnslige overdrivelse var mulig å oppdage. Beklager på det sterkeste at jeg krenket deg. Kaffe?
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Jeg ba om unnskyldning og bydde på kaffe. Det må da være snilt på en søndag formiddag?
 
2

2xJ

Gjest
@Trondmeg........ Du har ikke nok kaffe til og kurere den gruffen som er på HFS... :cool:

Ellers så er jeg enig, 2018 er nok krenkelsens år!
Og enn bør nok stålsette seg ekstra, for å takle dem som fremdels har hår og kan bli såre ved den minste bris.... :rolleyes:
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Fortsett å diskuter.. desverre er noen på forumet blottet for evnen til å tolke det skrevene ord med ironi osv...
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Hva skyldes denne lettkrenketheten? Har vi blitt tåleløse pingler som skriker opp ved den minste ting? Jeg sliter med å se motivene. Eller er det bare en trendsak?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.478
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
-Kanskje på sin plass greit å legge inn "OBS: INNHOLDET I DENNE POSTEN KAN KANSKJE VIRKE KRENKENDE FOR ENKELTE" i signaturen sin, like godt først som sist. :rolleyes:

mvh
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Da vil jeg heller være en krenker. Makan?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.794
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Kanskje det er litt over the top å kalle noen for kommunist, fordi det påpekes at det pushes et produkt som går baklengs inn i framtida, der en betaler royalties for å oppnå en innbilt lydforbedribg, som det allerede eksisterer royalty-fri teknologi for å gi ved bruk av eksisterende utstyr?

Johan-Kr
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Og det blir ikke sagt kommunist bare en gang. Men i annenhvert innlegg av noen som åpenbart bruker litt VEL mye tid bak tastaturet. Kanskje det er en jævla trygdesnylter som bare sitter på ræva og ikke bidrar til samfunnet! Det er i såfall bra at det er mange kommunister her inne som ikke bare tenker på bunnlinja.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Kan jeg få hello kitty klistermerke?
Jeg holder nemlig på å montere Ikea Pax garderober. Hvis ikke det kvalifiserer til kompensasjon for tort og svie, så vet ikke jeg hva som kan fortjene det.
På forhånd takk.
 

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Innlegg
671
Antall liker
311
Det morsomste er jo alle de som tydeligvis føler seg krenket av at andre føler seg krenket.
Eller eventuelt føler seg krenket av poster som de tolker som en post av noen som føler seg krenket.

Det er ikke mye anstendighet å spore iblant, hvorfor skal alle bruke så nedverdigende fremstillinger om de som ikke føler/tror det samme som dem?
Og alle disse negativt innstilte trådene, hva er det for noe?
Rauaraddel kalles det der jeg kommer fra.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.032
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Det morsomste er jo alle de som tydeligvis føler seg krenket av at andre føler seg krenket.
Eller eventuelt føler seg krenket av poster som de tolker som en post av noen som føler seg krenket.

Det er ikke mye anstendighet å spore iblant, hvorfor skal alle bruke så nedverdigende fremstillinger om de som ikke føler/tror det samme som dem?
Og alle disse negativt innstilte trådene, hva er det for noe?
Rauaraddel kalles det der jeg kommer fra.
Et lite hjertsukk bare. Man byr vel ikke på kaffe hvis man føler seg krenket?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Ironi i skrifts form har sjelden vært en suksess på hfs, kaffe eller ei.. Man kan såklart kalle det "humor" for å dekke son retrett.. Jeg foretrekker en tur ut i sola. Peace out.
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Havnet i dårlig selskap kanskje?
Mulig du blir assosiert med noe annet ubehagelig.
Sir :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.980
Antall liker
81.831
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Og det blir ikke sagt kommunist bare en gang. Men i annenhvert innlegg av noen som åpenbart bruker litt VEL mye tid bak tastaturet. Kanskje det er en jævla trygdesnylter som bare sitter på ræva og ikke bidrar til samfunnet! Det er i såfall bra at det er mange kommunister her inne som ikke bare tenker på bunnlinja.
Eller så er det de rødgrønnes feil eller regjæringa, ikke godt å vite.

Det er uansett snynteri å tigge seg til et klistremerke, slikt skal fortjenes!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Trikset er nok å ha en ironisk distanse til sin egen ironiske distanse.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.474
Antall liker
6.794
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Facebook hadde hatt veldig godt av et alkometer som en må blåse i før en får poste. Kanskje en ide for hfs også? ;D

Johan-Kr
 

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.12.2014
Innlegg
1.547
Antall liker
2.612
Sted
Bergen
Og det blir ikke sagt kommunist bare en gang. Men i annenhvert innlegg av noen som åpenbart bruker litt VEL mye tid bak tastaturet. Kanskje det er en jævla trygdesnylter som bare sitter på ræva og ikke bidrar til samfunnet! Det er i såfall bra at det er mange kommunister her inne som ikke bare tenker på bunnlinja.
Kalte du nettopp baluba for en jævla trygdesnylter?

Jeg pleier vanligvis å styre langt unna disse diskusjonene fordi det som kommer som regel ikke henger på greip, og for å være helt ærlig har jeg annet å bruke tiden på enn krangling i sandkassen på barnehagestadiet. For det er faktisk slik dette oppleves for min del.

Men denne gangen gjør jeg et unntak. Det er fåtallet her inne som kjenner Hr. baluba like godt som jeg gjør, og dette er en mann som jeg har all respekt for. Så når noen kaller han en trygdesnylter klarer jeg ikke helt å holde kjeft lenger. Kan han irritere på seg en gråstein med sine uttalelser? Ja, det kan han. Men av hva jeg leser av hans tilbakemeldinger så er det med et ordspill som setter ting på spissen for å fremheve poenget. Dessverre er det ikke alle som klarer å differensiere det han skriver og tar det til seg. Han skrev jo til og med et eget innlegg der han beklager om han har tråkket noen utilsiktet på tærne.

Dere må så gjerne fortsette å diskutere og krangle. men hold det konstruktivt. Skjerpings til dere som ikke klarer å la være personangrep bare fordi dere ikke forstår det skrevne ord satt på spissen!
 

E.H.

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2013
Innlegg
671
Antall liker
311
Det har blitt nevnt før at ironi ofte er vanskelig å formidle skrifltig.
Og nå snakkes det om å sette ting på spissen også, det kan jo også være litt vanskelig for mottaker.
Det som en person skriver med glimt i øyet og 'satt litt på spissen', kan være noe en annen sier 'rett fra levra', jeg vet jo ikke hvilken av disse som skriver.
Jeg mener at man kan gjerne legge ved en liten melding eller i det minste en emoji ting om man skal drive slik.
I det minste må man regne med at noen ikke helt tar meningen og ikke gå opp fistel om det skjer.

Når det er sagt så tenker jeg at mange av disse 'men tar du ikke litt ironi da' kommentarene er en liten retrett som også ble nevnt over her.
Men det er jo altså min mening og som alle på et HIFI forum vet, er den uangripelig.
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.599
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Og det blir ikke sagt kommunist bare en gang. Men i annenhvert innlegg av noen som åpenbart bruker litt VEL mye tid bak tastaturet. Kanskje det er en jævla trygdesnylter som bare sitter på ræva og ikke bidrar til samfunnet! Det er i såfall bra at det er mange kommunister her inne som ikke bare tenker på bunnlinja.
Kalte du nettopp baluba for en jævla trygdesnylter?

Jeg pleier vanligvis å styre langt unna disse diskusjonene fordi det som kommer som regel ikke henger på greip, og for å være helt ærlig har jeg annet å bruke tiden på enn krangling i sandkassen på barnehagestadiet. For det er faktisk slik dette oppleves for min del.

Men denne gangen gjør jeg et unntak. Det er fåtallet her inne som kjenner Hr. baluba like godt som jeg gjør, og dette er en mann som jeg har all respekt for. Så når noen kaller han en trygdesnylter klarer jeg ikke helt å holde kjeft lenger. Kan han irritere på seg en gråstein med sine uttalelser? Ja, det kan han. Men av hva jeg leser av hans tilbakemeldinger så er det med et ordspill som setter ting på spissen for å fremheve poenget. Dessverre er det ikke alle som klarer å differensiere det han skriver og tar det til seg. Han skrev jo til og med et eget innlegg der han beklager om han har tråkket noen utilsiktet på tærne.

Dere må så gjerne fortsette å diskutere og krangle. men hold det konstruktivt. Skjerpings til dere som ikke klarer å la være personangrep bare fordi dere ikke forstår det skrevne ord satt på spissen!
Føler du deg krenket på noen annens vegne? Kanskje det var du som ikke tok ironien og spissformuleringene? Jeg er dog i større grad bekymret for blamering enn krenkelser. For ordens skyld er hverken trygdesnylter eller kommunist et skjellsord i min bok, da jeg har et snev av begge diagnosene selv. 😉
 
Topp Bunn