Etter en tur hos KW og lyttet til Cremonaene omgitt av Furutech paneler så høres det absolutt ut som om det har noe for seg.
Syns lydbildet framstod i rommet på en helt annen måte nå enn tidligere, med bedre fornemmelse av atmosfæren på opptaket og helt annen grad av nærhet til musikken.
Selvsagt noe subjektive begreper dette her, men likefult - det var artig å høre Cremona oppsettet ditt nå KW!
Takk for lytten!!
Og kanskje det går an å sjekke nærmere på Påskeblotet neste uke ang effekten med/uten paneler?
Hei!
Jeg har etterhvert også kommet til den konklusjon at de fungerer godt også i stua.
De ble jo primært kjøpt inn for det nye lille lytterommet i kjeller, som er spesial"konstruert" for hifi.
Jeg har vel foreløpig kommet frem til at det er i stua hovedanlegget vil havne til slutt.
Cremonaene ble for store i det lille, føler at lyden blir litt inneklemt også.
Fordelen der nede er det enormt lave støygulvet.
Jeg er såpass fornøyd med virkningen av disse panelene at jeg nok på sikt vil skaffe 2-4 stykker til.
Foreløpig litt usikker på om dybdevirkningen er like god som før slik de er plassert nå (de to like bak og på innersiden)
Uansett det virker som det blir mer ro i lydbildet.
De er meget praktiske og lette, så slik er det greit å både flytte på dem
og sette de f.eks. i kjeller inntil jeg eventuelt får fler, alt etter hvor jeg lytter.
Føler forresten at det har blitt bedre lyd hos alle (som jeg har vært hos) av medlemmene i OAS i den senere tid.
Noe virker det som vi har "lært" oss de siste årene.
Var hos Morty i går og så god lyd har ikke jeg hørt der før, nå spillte vi kanskje ikke alt for gode innspillinger i fjor sommerfest, det hjelper mye med gode innspillinger også.
Graceland (og annet) lød meget bra også i mine ører nå, vi kan jo ofte
ha litt forskjellige "preferanser" og smak.
Godt er godt uansett de eventuelle små smaksforskjellene.
Mvh.KW