Må si meg helt enig her! Kan ikke huske sist jeg var like fornøyd med et kjøp. Og de blir bare bedre og bedre for hver eneste dag! Skal prøve meg på Sub forsterkeren også!yasman skrev:Løp og kjøp!
Jeg har subforsterkeren!vinyljazz skrev:nOEN SOM HAR HØRT DENNE MED SUB FORSTERKEREN,OG OM DET EVENTUELT GJØR NOE OPPOVER I LYDBILDET OGSÅ.
mvh
Rune
Helt enig!!! Har hørt litt på Gallo 3.1 og hatt muligheten til å høre mere, men for min del er ikke det noe vits. Jeg faller ikke for 3.1 lyd iallfall. Men det er jo smak og behag som alt annet :Lyngen skrev:Løp og høøøøøør!!!
Bare du vet om den passer din smak.
Det forstår jeg ikke; hva har du da forsøkt av forsterkeri???yasman skrev:men vær klar over at dette er feks. ikke noe dynamikk bombe.
MVh bob
Leste denne tråden nå, og ser at flere nevner at dynamikken ikke er den beste på disse.ELEL6200 skrev:Gallo er også mine ører ikke en dynamikk bombe, som du korrekt påpeker bobbob. Sammenligner man med Avantgarde, Druid, Klipsch mm så kommer dette godt fram. Setter du dynamikk og trøkk høyest så er nok ikke Gallo den rette høyttaleren.
Lf
- jeg benytter disse sammen med et sett Classé pre/power combo og opplever krefter og dynamikk nok. Har også nylig forsøkt dem med en nyanskaffet Manley Stingray og må tilstå at dynamikken både mikro & makro oppleves noe bedre via denne på tross av færre watt, rør osv...ihvertfall så lenge volumet ikke er for høyt. Som beskrevet endel steder trenger disse strøm og krefter. Classe komboen spiller med bedre kontroll og betydelig bedre bass kontroll, men oppleves noe mindre levende enn de betydelig færre rørwattene. Er en sub utgang på forsterkeren og skal prøve 300wattern på svingspole 2 og se hva som skjer...Peter skrev:Leste denne tråden nå, og ser at flere nevner at dynamikken ikke er den beste på disse.ELEL6200 skrev:Gallo er også mine ører ikke en dynamikk bombe, som du korrekt påpeker bobbob. Sammenligner man med Avantgarde, Druid, Klipsch mm så kommer dette godt fram. Setter du dynamikk og trøkk høyest så er nok ikke Gallo den rette høyttaleren.
Lf
På tester i både inn og utland blir jo dynamikken påpekt som fantastisk, eller i minstfall veldig bra...
Hvem har rett, og hvem har feil? Hvilke kilder og forsterkere har dere testet disse på? Er det her feilkilden ligger?
Mvh
NysgjerrigPe(te)r
Trolig et helt korrekt utsagn KindOfBlue.KindOfBlue skrev:Avhenger vel av hva folk tror dynamikk betyr når det gjelder høyttalere ...
Peter skrev:Leste denne tråden nå, og ser at flere nevner at dynamikken ikke er den beste på disse.ELEL6200 skrev:Gallo er også mine ører ikke en dynamikk bombe, som du korrekt påpeker bobbob. Sammenligner man med Avantgarde, Druid, Klipsch mm så kommer dette godt fram. Setter du dynamikk og trøkk høyest så er nok ikke Gallo den rette høyttaleren.
Lf
På tester i både inn og utland blir jo dynamikken påpekt som fantastisk, eller i minstfall veldig bra...
Hvem har rett, og hvem har feil? Hvilke kilder og forsterkere har dere testet disse på? Er det her feilkilden ligger?
Mvh
NysgjerrigPe(te)r
Gratulerer "Cyber" - og er det ikke godt å vite at Gallo'ene (i de aller fleste oppsett) har enda ett gir å gå på med SA Amp'en......cybervision_ skrev:Da har jeg hørt (og bestilt) et par 3.1 og de som ikke synes de spiller dynamisk tror ikke de har forstått hva dynamikk er.
Jeg startet også med to subber - riktignok ikke de største - men opplevde at SA-ampen tilførte den lille ekstra touchéen - fylde.cybervision_ skrev:Har forhørt meg litt rundt, blant annet med John Potis som har skrevet Gallo 3.1 reviewet på 6moons.com, og han mente at dersom jeg hadde ganske mye strøm på dem fra før så burde jeg heller investere i 2 gode subber i bunn. Litt begrenset hvor mye den stakkars 10-tommeren kan få til i den lille gryta den står i.
Ellers satt jeg helt i transe da jeg slengte i den ene plata etter den andre på 3.1 - helt utrolig lydbilde - spiller jo nesten som en elektrostat på mange måter. Instrumenter var jo også utrolig realistiske. Akk som jeg gleder meg!
janb skrev:Det finnes et tweak type sette inn en motstand over sub-terminalene...ikke forsøkt det enda.
Grattis med flotte høytalere! For å nyansere det jeg vel tidligere har sagt rundt dette så mener jeg jo ikke at galloene er udynamiske, på ingen måte. Det jeg mener/mente å si er bare at de ikke er blant de 'aller mest' dynamiske, det er alternativer som rådyrker det enda mere, men at de helt klart har total egenskaper som gjør de til en veldig god høytaler og ikke minst til prisen.cybervision_ skrev:Da har jeg hørt (og bestilt) et par 3.1 og de som ikke synes de spiller dynamisk tror ikke de har forstått hva dynamikk er.
Det jeg lest om dette tweaket er at det vistnok skal endre karakteren i bassen noe ja. Jeg mener å huske at jeg stort sett bare har funnet delte eller ufulstedig nok kvalitetsheving av erfaringer. I allefall ikke noe unisont dette fiksa alt fenomen og jeg kan ikke forestille meg at det er i nærheten av hva eventuelt flere subber + sa gir/trenger jo større rummet er. Jeg mener at etter ha lest en del rundt dette for ett par år siden. så landet jeg på at jeg ikke gadd å prøve en gang, kanskje hjulpet av at SA ampen da allerede var i hus og rommet de står i er vel en 40+ kvadrat. Da er forskjellen med og uten så stor at jeg slo fra meg at dette tweaket kunne tilføre noe nært det samme.Grumpy skrev:Har gjort en rekke forsøk med alt i fra 10W-10Ohm, 15Ohm og 22Ohm uten at jeg følte at jeg oppnådde ønsket resultat.
- Dog er ikke Ohms lover mitt fagområde, men jeg kan ørene mine ihvertfall .
Jeg? Konge? Det tviler jeg sterkt på! 8)janb skrev:cybervision - du vil bli konge :-D
- evt. ta kontakt så er det mulig med en lytt. I hvertfall i Oslo.
Jeg mener å huske at jeg fikk ett meget godt sommer tilbud av NAT Morten ca. 2 år siden på 6K, eller kanskje til og med 5, husker ikke helt. Den hadde listepris på 10 da. Har ikke skjekket nypris nå, men det jeg ville frem til er at han har i alle fall gitt bra rabatt på den før.cybervision_ skrev:Hva ligger SA-Ampen på egentlig?
Ny: 12,5k hos NATHva ligger SA-Ampen på egentlig?