Gaming pc til cad?

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Går det som regel bra?
(med dedikert grafik kort, men uten cad grafik kort)

Erfaringer?

Noen tanker om f.eks Asus G53sx til Solidworks? :)

Mvh

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
378
Torget vurderinger
3
GTX580 funker bra til Autodesk Inventor har jeg blitt fortalt.

Decoman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.02.2011
Antall liker
1
Jeg tror jeg kan si at et dugelig svar vil være: Det vil i stor grad være helt tilfeldig om ens PC vil kjøre et CAD program som forventet.

Hovedproblemet er antagelig skjermdrivere opp mot selve programmet. Hvis noe med menyen ikke fungerer som forventet så kan alt raskt bli veldig upraktisk. Det man kan gjøre er å kontakte support, eventuelt undersøke på internett etter andre som beskriver liknende problem som du selv har, eller bare vente til det kommer en driveroppdatering en eller annen gang i framtida.

En annen interessant ting, er antagelig dette med akkurat hvilket CAD program man har å gjøre med. De fungerer kanskje litt ulikt. Så ting fungerer kanskje helt greit i ett program, men så er det kanskje noe tull i et annet program.

Det er umulig å vite på forhånd om et CAD program vil kjøre så bra som forventet, en får undersøke litt i forkant, eller bare belage seg på å kanskje komme til å støte på en hindring.

Mye mulig at CAD program er rimelig greie å ha med å gjøre, i motsetning til et program som Maya, hvor menyene og funksjonaliteten der er veldig avhengig av at alt fungerer opp mot skjermdriverne.

Hva er et dedikert grafikk kort? Er dette et ordentlig skjermkort eller noe som er integrert?!?

ØivindJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.07.2009
Antall liker
0
Møtte tilfeldigvis på en som hadde "samme" maskin(litt større skjerm, mindre ram og annen harddisk) som jeg ser på. Han var i alle fall fornøyd, tross et par(få) kræsj, så det virket iaf lovende.

Decoman skrev:
Hva er et dedikert grafikk kort? Er dette et ordentlig skjermkort eller noe som er integrert?!?
Mente bare et som kan kjøpes løst, og som ikke er en integrert del av hovedkortet(som f.eks Gtx560). Kanskje feil termologi mtp laptop? Takk for grundig svar.

Joar skrev:
GTX580 funker bra til Autodesk Inventor har jeg blitt fortalt.
Takker. Titter litt på 560 Vs 580 nå.

Topp Bunn