Garasje....

T

Thomas1

Gjest
Skal bygge garasje sammen med en nabo.
En dobbelgarasje med 2 porter og hver vår bod bakerst. Vinkelen på taket blir 36-40 grader.

Har vært litt rundt og spurt og gravd på pris og utførelse.

Er det noen som har kjøpt og bygd som kan anbefale noen leverandører eller løsninger?

P.S Har ikke 10 tommeltotter, men 9.5.

mvh

Thomas

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.012
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Prøv ihvertfall å konstruere slik at du unngår stående bølger. ;-)

T

Thomas1

Gjest
Det blir desverre ikke noe rom i 2.etg som skal brukes til lyd. Hadde planer om å bygge en på 70 kvadrat, men det ble for kostbart og i tillegg bortkastet da jeg må dele med naboen.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg driver og skal bygge 50kvm dobbeltgarasje selv for tiden, med bod bakerst ja.
Dersom du skal ha vanlig takmøne, så er det jo en drøss leverandører.

Jeg skal ha et skrått tak hellende ned kun den ene veien, og slik sett fins det svært lite. Den skal heller ikke være rektangulær (sett ovenfra) men med en vinkel på bakveggen.

Jeg har rett og slett tegnet en skisse selv, hentet en arkitekt som kom og så tomten, og leverte tegninger neste dag. Koster etpar-tre tusen litt ettersom. Samme arkitekt leverte tegningene sammen med søknad til kommunen for meg, så jeg slapp hele den regla. Deretter leverte jeg tegningene rundt til byggmestre for å innhente anbud. Kan ikke gjøres lettere enn det. Det er unødvendig med detaljerte arbeidstegninger til en garasje; en prinsippskisse holder i massevis dersom du bruker edru snekrere.

Mvh Vidar P

T

Thomas1

Gjest
Har et øvre tak på ca 100Kkr for selve garasjen. Har kontaktet Pors garasjen. De skulle ha 104Kkr for en elementgarasje. Monter skulle ha ca 50Kkr + litt ekstra for 2 spikerslag lengre garasje. Mye regner du med at din kommer på da Vidar?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har et øvre tak på ca 100Kkr for selve garasjen. Har kontaktet Pors garasjen. De skulle ha 104Kkr for en elementgarasje. Monter skulle ha ca 50Kkr + litt ekstra for 2 spikerslag lengre garasje. Mye regner du med at din kommer på da Vidar?
Materialer, grunnarbeide og arbeide totalt mellom 200-250k. Men det må litt grunnarbeide til her, sprenge etpar kubikk osv. Og så er det en litt "design"-type garasje for å passe til det litt funkis-aktige huset mitt.
Men skal du montere selv da? Da slipper man jo billigere unna selvsagt.

Synes allikevel 100k var veldig billig..

Mvh Vidar P

T

theStig

Gjest
sjekk www.garasjer.no

Jeg kom unna med under 100 k for en 48 m2 garasje ferdig oppsatt. Da koster monteringa 25k omtrent. Det er en god pris. Avhengig av grunnforhold og krav til isolasjon, så må man regne minst 30k på gulvplate og ringmur.

T

Thomas1

Gjest
30Kkr for plate og ringmur var dyrt nok!

Tenkte å leie en gravemaskin for å grave selv. Grus og pukk til drenering, markmatter og armeringstål+ forskalling og sement + Leca kan vel ikke koste 30 tusen? Hadde håpet på å få alt tli rundt 10-12 tusen.

I og med at jeg skal ha ekstra lengde, er jeg ikke sikker på om jeg kan bestille fra Garasjer.no, men jeg skal sjekke! Takker så langt!

T

Thomas1

Gjest
Garasjen skal forøvrig være ca 50 kvadrat. Får vel satse på noen polakker som setter opp en garasje for en Britney cd og 4 kinderegg.

Nei huff....skal ikke det.

Får satse på en periode dranker som tar betalt i øl og børst.

T

theStig

Gjest
30Kkr for plate og ringmur var dyrt nok!
Jeg betalte ca:
10 k for betong, armering og Leca ringmur
10 k for markisolasjon (100 m2)
10 k for pukk og graving

Ikke så ille det vel?

Litt utdyping. Jeg støpte en 10 cm tykk armert betongplate som gulv. Isolerte under hele, 1.5 meter ut på alle sider, og 3 meter ut foran porten. Lagde en ringmur på en runde med 15 cm Leca u-blokk.

T

Thomas1

Gjest
Er det noen som kjenner til noen gode "hvordan bygge garasje for deg med 10 tommeltotter" bøker eller linker?

Har vært innom gjørdetselv.no, men der fungerer ikke garasje linken.

Er tydeligvis like dårlig på å søke på nettet som på å snekre! 8)

T

Thomas1

Gjest
Takker..Er såpass grønn at jeg tror jeg må innvestere i noen snekkerbøker i tillegg. Her må det inn med teskje!

T

Thomas1

Gjest
Da måtte jeg svelge en kamel og leie inn entrepenør for å stå for graving og støping....

34 Kkr fattigere, men da står grunnmuren til tupa får tenner...

Kanskje jeg lager en ny web side når jeg skal bygge selve garasjen...

HVORDAN MAN IKKE BYGGER GARASJE....

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
Jeg har akkurat bygd meg en Igland garasje.
Min ble litt utenfor standarden, og havnet da på 140k for hele byggesettet.

Garasjen er på 65kvm, med loftsrom og kvist.
byggesettet inneholder alt som trengs etter at såle og ringmur er på plass. Settet inneholder alt, dvs også takrenner, loftgulv, takstein, vinduer, (isolerte vinduer og dør på loft) porter osv...

Totalkost for meg ble ca: Byggesett                       kr. 140000
                                       Spengning                      kr.   11100
                                       Ferdigbetong                  kr.   14000
                                       Betongblokker/armering kr.     8000

Dvs. rundt 170000 for hele pakka.
Graving og slikt ordnet jeg selv.

Om jeg hadde gått ned litt på bredden, (min er 7,40) lengden, og kuttet ut kvisten hadde jeg havnet på standardsettet som koster rett oppunder 100000.

Info på www.igland.no

T

Thomas1

Gjest
Fikk et tilbud fra Igland. 89 tusen. Min garasje vil bli ca 6x8 meter. vil ha litt bodplass i bakkant. Har fått et tilbud på 50 tusen hvis jeg gjør det meste selv. Da er det selvfølgelig med byggmester rabatter på tømmeret.

Topp Bunn