Garrard Model 210

kjeltring

Medlem
Ble medlem
19.06.2008
Antall liker
0
Arvet en gammel platespiller med navn Garrard Model 210. Er dette noe å spare på?

Lurer også på hvordan jeg skal koble den til, det er ikke phono-kontakter på den. Det går bare ut en kabel med 3 ledninger i, på enden sitter det 3 bananplugger (svart, rød og grønn).

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Antall liker
6
Sansynligvis er det monopickup på den. Monter rca kontakter og prøv. Rød og sort er Høyre og Venstre kanal.Grønn er felles jord. Er du nostalgiker,så ta pent vare på den. Mvh Erlend

kjeltring

Medlem
Ble medlem
19.06.2008
Antall liker
0
Når jeg åpna den så så det ut som svart var jord ihvertfall, så jeg regner med grønn er venstre. Trenger jeg forresten å koble til det ytterste laget på rca kontakten noen plass, eller holder det med lederen i midten? forforsterkeren min har egen kontakt for jord fra platespiller.(kanskje det er standard, hva vet vel jeg?)

Det står stereo på fremsiden på et lite merke ihvertfall. Pickupen har også 2 sider, en til 78rpm og en til 33/45.

Men motoren er uansett ødelagt tror jeg, den snurra i 2-3 sekunder første gang jeg slo den på så stoppa det. Hvis det bare ikke er meg som ikke skjønner hvordan jeg slår den på :p Tipper jeg får skaffe meg en annen spiller hvis jeg vil ha vinyl.

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
Kan nok stemme det.

på Model 22 er Rød Høyre kanal og Grønn Venstre kanal.

Topp Bunn