Garrott P-77.

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Har fått tilbud om å kjøpe en splitter ny Garrott P-77 av en kompis som har den liggende. Jeg skal gi en symbolsk sum for den og derfor har jeg lyst til å prøve. Har til daglig en Shinon Blue som er i ferd med å bli utslitt, og den skal derfor sendes til retipping hos Micro Benz. Må derfor ha noe å spille med i mellomtida og det blir høyst sannsynlig Garrott P-77. Nok intro: er det noen derute som har erfaring med denne? Jeg har lest litt om den og det høres ikke helt galt ut!!
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.008
Antall liker
365
Torget vurderinger
10
Det er noen år siden de australske brødrene Garrott tok selvmord sammen med sine koner. Hvis den er "ny" har den nok ligget 10-12-14 år?. Etter det jeg kan huske var dette en veldig flott pu. Garrott brødrene dreiv også å bygde(for å bruke selv) noen svære horn systemer syntes jeg å huske.
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Denne p.u.'n er vel ikke ny, men garantert uspilt. I tillegg er den minst 15 år gammel. Den er tilsynelatende i god stand etter en sjekk. Så nå gjenstår det å prøve den!! Jeg er litt spent, det er noe med forventninger!!

Det er noen år siden de australske brødrene Garrott tok selvmord sammen med sine koner. Hvis den er "ny" har den nok ligget 10-12-14 år?. Etter det jeg kan huske var dette en veldig flott pu. Garrott brødrene dreiv også å bygde(for å bruke selv) noen svære horn systemer syntes jeg å huske.
 

atb

Medlem
Ble medlem
30.10.2003
Innlegg
11
Antall liker
1
Har brukt Garrott P-77 i to år og er godt nøgd med denne pickupen. Goldring 1022 og Ortofon MC 15 II har vore i systemet mitt tidlegare, og av desse tre er etter mi meining (og i mitt system...) Garrott den beste. Goldring var ok, men noko kjedeleg. Ortofon var litt meir livleg, men føltes etter kvart slitsom å høyre på. Det var perioden med justering av VTA dagleg. Med Garrott P-77 på plass senka skuldrane seg, det vart slutt på justeringa av sporingsvinkel, og vellydande musikk breidde seg i stova. Det er godt med detaljar og musikken blir presentert på ein naturleg, engasjerande måte. Pickupen er montert på ein sjølvlaga luftputearm, som er forholdsvis lett.
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.008
Antall liker
365
Torget vurderinger
10
Har du laga en versjon av Ladegaard arma som ble beskrevet for 20 år siden i High Fidelity , eller er det en egen sak.
 

atb

Medlem
Ble medlem
30.10.2003
Innlegg
11
Antall liker
1
Har du laga en versjon av Ladegaard arma som ble beskrevet for 20 år siden i High Fidelity , eller er det en egen sak.
Det er Ladegaardarmen. Ein enkel arm å byggje, og billeg. Akvariepumpa var den dyraste delen, omlag 250 kr. Held på å skaffe meg ein brukt Rega RB300. Dels for å teste den mot min eigen arm, dels for å setje den på ein Pioneer PL 10 som manglar arm.
 
T

theStig

Gjest
Jeg mener å huske P-77 var en modifisert Goldring av noe slag. Mulig jeg tar feil...

Jeg har hatt et par pickup'er med Garrot nål på, den såkalte "micro-scanner" nåla, bla. en Ortofon MC-20 Super II, som ikke var til å kjenne igjen etter å ha vært hos Garrott en tur. Synd at gutta valgte å logge av nettet...
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
Etter det jeg kan finne ut, ser det ut til at dette er Garrott's helt egenkonstruerte pu. Nåla blir forøvrig benevnt som "Micro-tracer" på Garrott's nettside. P-77 skal forøvrig spilles på en Forsellrigg mens Shinon er på retipptur til Sveits. Jeg er veldig spent, første virkedag etter Pinse skal det byttes pu!!

Jeg mener å huske P-77 var en modifisert Goldring av noe slag. Mulig jeg tar feil...

Jeg har hatt et par pickup'er med Garrot nål på, den såkalte "micro-scanner" nåla, bla. en Ortofon MC-20 Super II, som ikke var til å kjenne igjen etter å ha vært hos Garrott en tur. Synd at gutta valgte å logge av nettet...
 

Felix Krull

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2003
Innlegg
386
Antall liker
35
Sted
Trondheim
" Jeg er veldig spent, første virkedag etter Pinse skal det byttes pu!!"


Men slik gikk det aldri...
Garrotten fikk et nytt hjem i Trøndelag hvor den pustet liv i min gamle Rega Planar 3. Du verden så deilig den er... :-*
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.610
Antall liker
27.857
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
@johnnybgood: Har du noen informasjoner om Shinon- puer? Har en Blue, som jeg er veldig fornøyd med, men har lett forgjeves på nettet etter mer info uten å finne noe annet enn noen sider på japansk. Ikke mitt sterkeste språk! Ville satt pris på det hvis du hadde noe.
Mvh
 

johnnybgood

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
321
Antall liker
21
" Jeg er veldig spent, første virkedag etter Pinse skal det byttes pu!!"


Men slik gikk det aldri...
Garrotten fikk et nytt hjem i Trøndelag hvor den pustet liv i min gamle Rega Planar 3. Du verden så deilig den er... :-*

Hvor feil kan man egentlig ta, nesten ingen grenser for det ser det ut til.
 
Topp Bunn