Generelt støvlokk

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Jeg har ikke støvlokk til den ene platespilleren og tenkte at en kasse over kunne fungere. Søkte på nettet og fant en ment til formålet til en tullepris på nærmere 3000 kroner.

En kjapt søk på Ikea kom tomt ut men jeg skulle tro det fantes mange akrylglass løsninger ment for andre ting som skulle gjøre nytten 90% rimeligere enn overnevnte. Et alternativ er å kjøpe en akryl plate på Biltema og bøye den vha varmluftpistol men jeg vet ikke hvor bra det blir. Den vil heller ikke bli tett på sidene med mindre jeg limer på kanter. Men en slik løsning kan jeg like gjerne lage til feste for opphenget og ikke bare ha en kasse som ligger over spilleren. Fordelen med en kasse er at den kan hvile på stativet og dermed ikke være i kontakt med spiller. På Thorensen min er støvlokket uproblematisk pga det flytende opphenget men på Dualen (som hadde originalt men min mangler) kan det kan være mer kritisk?

Hva gjør dere med spiller som ikke har/mangler støvlokk? Noen som har et forslag til en akryl skuffe/hylle etc. fra ett eller annet sted som kunne passe?
 

Bidevind

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
462
Antall liker
248
Sted
Bohuslän, Sverige
Torget vurderinger
2
... Et alternativ er å kjøpe en akryl plate på Biltema og bøye den vha varmluftpistol men jeg vet ikke hvor bra det blir. Den vil heller ikke bli tett på sidene med mindre jeg limer på kanter. ..
Hadde også denne "lure" ideen, men med med kun en varmluftpistol, benk i garasjen, trelister å bende kanten rundt, tvinger og godt pågangsmot,
så ble det ikke bra.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
... Et alternativ er å kjøpe en akryl plate på Biltema og bøye den vha varmluftpistol men jeg vet ikke hvor bra det blir. Den vil heller ikke bli tett på sidene med mindre jeg limer på kanter. ..
Hadde også denne "lure" ideen, men med med kun en varmluftpistol, benk i garasjen, trelister å bende kanten rundt, tvinger og godt pågangsmot,
så ble det ikke bra.
Jeg var litt redd for det...
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Så fort man må få noe spesialbygget, blir det gjerne dyrt.

Pro-Ject lager også noen, men de varierer i pris alt ettersom hvor stort du trenger. De store er ganske dyre.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Da blir det selvbygg. Tar ikke sjansen på å bøye men kapper til 4 mm plexiglass og bruker en eikelist til å lage en passende kasse. Har allerede laget en vegghylle i eik så det kan jo passe bra. Kan laste opp bilder når jeg er ferdig.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Mario Eckstein:
Bootsscheiben Bootsscheibe > Impressum
Produserer på mål. Strøkent resultat og grei pris. Mange her inne (inkl undertegnede) som har fått produsert støvdeksler der. Anbefales.
Kommuniserer på engelsk via mail.
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Til de som har en variac liggende så er du langt på vei til en hjemmebrygget acryl / plast bøye maskin som funker gull :)
 

tomkver

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
200
Antall liker
244
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg bestemte meg for å bestille et støvdeksel til min Bergmann spiller hos sora-shop.

Veldig greit å bestille etter mål og de lager utsparing på baksiden til ledninger etc.

svarer fort på mail etc.

Bestilte tidlig i juni og den ble levert til mitt postkontor kort tid etter.

Pris i NOK med frakt 757,-

Mva regning etc er ikke mottatt ennå


IMG_3924.jpg
IMG_3929.jpg
IMG_3928.jpg
 

Vedlegg

Topp Bunn