Gitarspill i verdensklasse

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Al DiMeola, John McLaughlin, Paco deLucia Live!
Mediterranian Sundance
Enjoy:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.910
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
de gutta hørte jeg i konserthuset og den luringen av en flamenco-gitarist (PdL)spilte ringer rundt de andre,samtidig som han slo rytmen med tommelen på kassa!
en forrykende herlig musiker
imo
mvh

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Aaah!, Segovia, ja... Der har min CD-samling dessverre betydelige mangler. *notere flittig i kjøpelisten*
Vi snakker musikk, og eminent fremførelse par exellence. :D
Utrolig hvorledes man kan framvise eminent teknikk uten å henfalle til "gitaronani" :) (bevisst sleivspark til alle moderne gitarister som skal spille fortest mulig og ha trangest bukser ;D )

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
LMC skrev:
de gutta hørte jeg i konserthuset og den luringen av en flamenco-gitarist (PdL)spilte ringer rundt de andre,samtidig som han slo rytmen med tommelen på kassa!
en forrykende herlig musiker
imo
mvh
Jeg var også i konserthuset nevnte aften (som aktiv band-gitarist), med henblikk på å plukke "opp tricks & licks" (andre rad, midt på) ;D Resultatet var at hverken jeg eller mine gitarspillende kamerater rørte gitarene på 3 uker ;D ;D ;D
En herlig aften!!!! At den for meg ukjente (på tidspunktet, vi snakker 1980/81 her, Ritchie Blackmore/Jimi Hendix/ Jimmy Page var guder) Paco de Lucia skulle være så til de grader eminent gjorde kun aftenen til et minne jeg holder svært høyt :D
Når det er sagt så skuffet ikke diMeola/McLaughlin heller på noen måte ;D Dette burde være pensum for alle fremadstormende unge gitarister i dag, i tillegg til Stevie Ray Vaughans eminente MTV Unplugged sesjon ;D (+ en GOD dose Segovia, selvfølgelig)

Topp Bunn