Glade jul (?)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jada, da har vi nettopp hatt uke 42, og høst går snart over til vinter... Men om vinterdepresjonen er stor er det trøst å få, for i butikkene bugner det med julemarsipan og julebrus(!).... Personlig nekter jeg å kjøpe slikt da dette er ting som man skal kose seg med I JULEN, og ikke åre rundt! Hvorfor spise/drikke slikt nå, bare for å bli lei det når høytiden kommer.. Kan ikke salget av nyttårsrakettene starte, for ikke snakke om nyttårssalget ;D

Mvh "frustrert og oppgitt"

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Jiippi første juletråd. Hvor lenge klarer vi å holde denne gående. Jeg kjøper heller ikke julemarsipan nå. Det får vente ja. Men gjett om jeg skal ha myyyyyye marsipan til jul.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Jeg for min del har fått beskjed om/innvilget at en ny vinylrigg kan skaffes som "julepresang" :-D

T

Thomas1

Gjest
det temaet hadde vi for 3 uker siden...gammelt nytt. hehe

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg er begynt å lage julekort jeg. :)
Tenkte jeg skulle lage de selv i år, og det tar jo tid.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Min kone skal få ny snøskuffe i år. Og den skal jeg spikke sjøl.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg for min del har fått beskjed om/innvilget at en ny vinylrigg kan skaffes som "julepresang" :-D
Din "innvilger/madamm" skulle hatt tlf nr til min madamm... og hatt en liten "sånn er livet" prat ;)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Din "innvilger/madamm" skulle hatt tlf nr til min madamm... og hatt en liten "sånn er livet" prat ;)
;D

Så er bare spørsmålet om jeg skal se meg om etter en komplett spiller, eller om jeg skal se meg om etter drivverk, og bruke armen (MicroSeiki MA505 MKIII) ;-)
Men det får jeg lage en egen tråd om når den tiden kommer!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Tror jaggu madammen min skal få ny riaa til jul ;D

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Høres ut som flere er heldigere enn meg... Har nettopp byttet ht-kabler med minimalt mellomlegg, og da ble det erklært STOPP :(

((((men litt DIY skal nok lures inn uten at det tiltrekker seg så mye oppmerksomhet :p ))))

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Går det an å bli lei julemarsipanen?
Endelig er den på markedet igjen, og har vært savnet siden påske :D

Når det kommer til lutefisk, har dere min fulle forståelse. Den konsumeres KUN en gang i året :)

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Kan man ikke konsumere lutefisk? Det var nytt for meg :eek:

Juleølet støttes, akevitten også :D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
På min meny står lutefisken oppført som delikatesse, og nytes når jeg vil. Helt uavhengig av basusjernet.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Dem sa nettopp på TVTromsø at Mack allerede har solgt 700 000 liter juleøl...

A

Affa

Gjest
Dem sa nettopp på TVTromsø at Mack allerede har solgt 700 000 liter juleøl...
Ikke så rart. Til spyling av kloakknettet går det store mengder.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.211
Torget vurderinger
0
Ja. Juleøl rett av flaska.

Nei nei nei, øl drikkes av glass !! Dette har vi kranglet om før ! ;D ;D ;D ;D ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Ikke så rart. Til spyling av kloakknettet går det store mengder.
Vet ikke hvordan ting går for seg på din kant, men her nordpå har vi andre og mer underholdende måter å behandle øl... ;)

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
I dag sto jeg i platebutikken å vurderte om jeg skulle kjøpe en boks med julemusikk på vinyl så kom jeg på at det er lenge til julaften ... :)

K

kbwh

Gjest
Som plaster på såret for den innmari plagsomme SPAMen vi fikk fra Musikkmerket 2L tilbyr de oss en plate gratis pianojulemusikk. Dersom vi ikke ble plaget av SPAMen kan vi betale 40 kroner for den. Sjekk tråden "Musikkmerket 2L", mot slutten. Hohoho.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Som plaster på såret for den innmari plagsomme SPAMen vi fikk fra Musikkmerket 2L tilbyr de oss en plate gratis pianojulemusikk. Dersom vi ikke ble plaget av SPAMen kan vi betale 40 kroner for den. Sjekk tråden "Musikkmerket 2L", mot slutten. Hohoho.
Fikk den jeg også. Men dette er vel en ren SACD? Så da jeg ikke har mulighet for å nyte den avsto jeg fra det mer enn generøse tilbudet.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg tror jeg må ha i meg en anseelig mengde juleøl (rett av flaska) hvis jeg skal komme i julestemning av Wolfgang Plagge.

K

kbwh

Gjest
Jeg tror jeg må ha i meg en anseelig mengde juleøl (rett av flaska) hvis jeg skal komme i julestemning av Wolfgang Plagge.
Jaja. "Sissels jul" funker til gjengjeld kanskje best uten?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jaja. "Sissels jul" funker til gjengjeld kansje best uten?
Nei,nei,nei. Grøss. Da må akkkevittten ned på styrten ;D

Har noe bra juleblues. Blues from Christmastown tror jeg den ene heter, fra Notodden. Alligator har også gitt ut en bra julebluesplate. Forskjellige artister. Og Neil Young sin juleplate, snadder.

K

kbwh

Gjest
Nora Brockstedt sin julejazzplate som kom i fjor er fin, og Bach sitt juleoraorium med Gardiner går hvert år. Ellers finnes det opptil flere gode julelåter innen rock, pop og blues.
Men überfavoritten min er Rolf Just Nilsens "Julekveld i skogen". Like morsom hvergang, f.eks lille julaften når Ingrid Salin Sveberg spiller den i radioprogrammet sitt. Blir ikke jul uten.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Men überfavoritten min er Rolf Just Nilsens "Julekveld i skogen". Like morsom hvergang, f.eks lille julaften når Ingrid Salin Sveberg spiller den i radioprogrammet sitt. Blir ikke jul uten.
Absolutt en klassiker. Helt enig. Radioprogrammet på lille julaften er et must. "Som julekvelden på kjerringa" Heter det vel. Tradisjoner er viktig i jula.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Uha, måtte sjekke. Står på siden til 2L at det er en hybrid. Rull nedover her http://www.2l.no/2L.htm. Kult cover.
Jammen da bestilte jeg en jeg òg! Da har jeg bestilt både klassisk og jazz idag! Det hadde jeg ikke trodd i morges.

Ser dere diskuterer juleplater. Her er en jeg skal bestille på neste runde. Gikk glipp av den i fjor:

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg tror fatter har en scooterdress som jeg kan låne. Kanskje jeg skal grille kyllingfileter i hagen, med Bob Marley på anlegget og en kald pils i neven...

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
12
I kveld fikk jeg litt julestemning! Årets første snøstorm ute!
Guttungen er lagt, samboeren er bortreist, da satte jeg på Diana Kralls juleplate og plutselig ser jeg ikke så mørkt på den årstiden vi nå går inn i likevel! Koselig med litt rolig jazz i kveld. :)

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Diana Skrål og annet " nå skal vi komme julestemning dere" burde forbys! Nei, det finnes kun to juleplater som gjelder og det er "Putti Plutti Plott" og "Dizzies Jul" ;D
Lin

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Jeg tror fatter har en scooterdress som jeg kan låne. Kanskje jeg skal grille kyllingfileter i hagen, med Bob Marley på anlegget og en kald pils i neven...
Bob Marley og kald pils?

Er det ikke cannabis det skal gå i da??
::)

Topp Bunn