God plass til hifi men dukket opp et problem

J

Jurassic

Gjest
Har fått stor plass nå, L formet stue med 40 og 20 kvadrat men investeringen har gjort meg så blakk i lang tid framover at noen nyinvesteringer er ute av bildet :(
Hvorfor går det ikke an å få i pose og sekk?

O

OldBoy

Gjest
Velkommen til virkeligheten!

Det er bare sånn det er. Ikke mer å si om det.

Har selv kjempet med dette problemet lenge. Fra den tid for snart 60 år siden da jeg trådte mine første barnesko og lærte at dersom jeg brukte lomepengene til Donald, ble det tilsvarende mindre til lørdagsgodt.

For virkelig å gni det inn, kan jeg bare legge til at dette problemet aldri tar slutt. Snarere tvert i mot. Det ser bare ut til å bli verre. Dessverre.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.354
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei...
Vil bare henvise til min konsulent når det gjelder vanskelige valg....

Mvh
OMF

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.091
Torget vurderinger
0
Førstemann som påstår at Ole Brum sa: " Ja takk, begge deler. " skal få seg en over øra !!!! ;D ;D

Det er KUN en ondsinnet seiglivet myte, som framføres av "Ole Brum wannabees" ! Og de som sier det viser bare at de ikke har peiling ! Har sikkert ikke lest Ole Brum engang !  :(

.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.091
Torget vurderinger
0
Kengumamma spurte Ole Brum om han ville ha melk eller honning? Da svarte Ole Brum; " JA TAKK. " For han var en høflig bjørn.

Han sa ALDRI ..begge deler.!!! Kan vi bli enige om dette nå? ??????

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Spiralis, skapt av Franquin, vinner.

Jeg vil ha Viggo som konsulent.

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Antall liker
0
Kengumamma spurte Ole Brum om han ville ha melk eller honning? Da svarte Ole Brum; " JA TAKK. " For han var en høflig bjørn.

Han sa ALDRI ..begge deler.!!! Kan vi bli enige om dette nå? ??????
Nei, det kan vi ikke. Jeg vokste opp med Thorbjørn Egners oversettelse, der Brumm sier "Tusen takk, begge deler". Men Egner hadde fjernet den delen der han sier at det ikke er så nøye med brødet. Den hadde man i den første norske oversettelsen fra trettitallet, der han først sier "begge deler". Så man blir lett korrigert av den eldre garde her (BTDT).

Men etter det jeg har skjønt, så heter det ikke "begge deler" i den nyeste (?), den fra Bringsværd og en til. Men det heter det i to av tre. (Og i alle tre heter det "Brumm" med dobbel m.)

Det som kanskje er viktigere, er originalteksten. Den kan man i hvert fall finne på nettet, og jeg sakser:
he said "Both," and then, so as not to seem greedy, he added "But don't bother about the bread, please."

Men jeg tror faktisk ikke han sier "ja takk". Sikker på at du ikke har blandet?

K

kbwh

Gjest
Uansett har du nå fått en svært god pose. Kanskje du nå kan få stilt opp det du har i sekken slik at det låter aldeles ytmerkt endelig?
Kanskje du skal kutte hele komponentjaget for en stund og bare spille plater og snakke gardin-, teppe- og sofakvaliteter med sparringspartneren din? Mange lydforbedringer å hente i interiørdesign, ja.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Denne tråden må jo ha verdensrekord i O.T ;D

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Antall liker
0
Har fått stor plass nå, L formet stue med 40 og 20 kvadrat men investeringen har gjort meg så blakk i lang tid framover at noen nyinvesteringer er ute av bildet :(
Hvorfor går det ikke an å få i pose og sekk?
Hva med å starte å bygge kasser til noen høytaler-kit som ligger på markedet? MDF er jo rimelig og kan sette av 2000kr og jobbe med det i ukesvis og når økonomien bedrer seg så kan elementer og delefilter kjøpes inn.

Det er iallefall det jeg gjør :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.225
Torget vurderinger
1
Velkommen til virkeligheten!

Det er bare sånn det er. Ikke mer å si om det.

Har selv kjempet med dette problemet lenge. Fra den tid for snart 60 år siden da jeg trådte mine første barnesko og lærte at dersom jeg brukte lomepengene til Donald, ble det tilsvarende mindre til lørdagsgodt.

For virkelig å gni det inn, kan jeg bare legge til at dette problemet aldri tar slutt. Snarere tvert i mot. Det ser bare ut til å bli verre. Dessverre.
It gets worse & worse. In the End, you Die...

J

Jurassic

Gjest
Har kommet fram til at for å få råd til noen hifi oppgraderinger burde jeg kaste ut dama mi. Da vil jeg kunne spise billigere (Grandiosa daglig), få redusert strømregninger og pengene jeg sparer da kan gå til hifi.
Men det er kanskje litt drøyt å gjøre det sånn?
Bare en tanke....

Topp Bunn