U
Utgatt24668
Gjest
Når man kjøper hifi-utstyr så velger man gjerne komponenter kun etter lyd, kvalitet, design og pris. Det man ofte glemmer er at mye hifi-utstyr er delvis håndlaget, eller laget i begrenset opplag, og feil kan forekomme - selv om komponentene er laget med en stor dose kjærlighet. Da er det veldig greit å ha kjøpt komponentene sine hos seriøse leverandører som 1) har kompetanse og evne til å reparere dine produkter og 2) klarer å gjøre dette uten å sende utstyret halve jorden der du venter på musikken din opptil 6 måneder eller mer.
Jeg ønsker veldig gjerne å skyte litt av Neby Hifi og Mcintosh her. Selv om selgeren hos Neby solgte meg en demobrukt forsterker uten å fortelle meg hele sannheten om dens historie (bevisst/ubevisst) - må jeg innrømme at jeg har opplevd god service hos dem de siste 2 ukene. Ikke bare har Neby utført en diagnose i direkte samarbeid med designer av forsterkeren hos Mcintosh, men da de oppdaget feilen ble delene umiddelbart sendt på fly over natten til Norge fra New York. De bytter ut muligens mer enn nødvendig for å være helt sikre på at feilen rettes opp. Hele veien har jeg blitt godt informert og oppdatert - nesten som å ha hunden sin på dyreklinikk/operasjon.
Dette skiller seg veldig ut fra de hifi-butikkene som selger varer der de ikke helt vet hvem som eventuelt kan reparere deres produkter hvis noe skulle gå feil. Så, all honnør til Neby Service her. Jeg må også si at de reparerte mine Quader ESL 63 på en utmerket måte for noen få år siden. Disse står å samler støv ettersom samboerer vill ha Martin Logan på stua - men snakk om å ha "verdens beste" høyttalere i backup (Nei, de er ikke til salgs!)
Jeg ønsker veldig gjerne å skyte litt av Neby Hifi og Mcintosh her. Selv om selgeren hos Neby solgte meg en demobrukt forsterker uten å fortelle meg hele sannheten om dens historie (bevisst/ubevisst) - må jeg innrømme at jeg har opplevd god service hos dem de siste 2 ukene. Ikke bare har Neby utført en diagnose i direkte samarbeid med designer av forsterkeren hos Mcintosh, men da de oppdaget feilen ble delene umiddelbart sendt på fly over natten til Norge fra New York. De bytter ut muligens mer enn nødvendig for å være helt sikre på at feilen rettes opp. Hele veien har jeg blitt godt informert og oppdatert - nesten som å ha hunden sin på dyreklinikk/operasjon.
Dette skiller seg veldig ut fra de hifi-butikkene som selger varer der de ikke helt vet hvem som eventuelt kan reparere deres produkter hvis noe skulle gå feil. Så, all honnør til Neby Service her. Jeg må også si at de reparerte mine Quader ESL 63 på en utmerket måte for noen få år siden. Disse står å samler støv ettersom samboerer vill ha Martin Logan på stua - men snakk om å ha "verdens beste" høyttalere i backup (Nei, de er ikke til salgs!)