DIN er bedre enn phono, sier Naimistene og Michell.
Oki, så hvilke kjøper jeg når jeg skal mekke sjæl?
Link gjerne til produkt hos nettbutikker.
DIN (mrk; 5 pin) er en teknisk fordel FORDI man da kan designe en jordlayout mellom apparater (slik jeg forstår det) som man er avskåret fra med RCA/BNC. Du nevner Naim, de bruker en spesiell systemjording i stjerne, med referanse i preampen's psu. Med RCA hadde de ikke kunnet det. DERFOR mener de det låter bedre.
Jeg har vanskelig for å tro at DIN låter bedre helt uten videre, det må være dersom designen er laget for å dra nytte av det som nevnt over.
Min CDS3 kan brukes både med DIN og RCA, og DIN låter et hakk bedre.. selv med svinedyre RCA-kabler.
Her er en skikkelig DIN-plugg;
..The Air-PLUG (patent pending) is designed as a decoupling device to stop vibrations from one product being transmitted, via the cable, to another product and to stop airborne vibrations being picked up by the cable being transmitted to the products it is connected to.
The many different rear sections of the Air-PLUG are clipped together to form a lossy flexible section. The cable is clamped compliantly to the end of this flexible section. Other detail elements of the Air-PLUG include: a significantly reduced metal content to lower electromagnetic effects; a design to reduce eddy current effects and a cable clamping mechanism that doesnt squash the cable and affect the impedance...
Mvh Vidar P