Skal man betale flere frognertiere for en forsterker til hodetelefoner, så synes jeg den SKAL ha et HRTF-filter (HRTF = Head-Related Transfer Function, A.K.A. Crossfeed), helst et justerbart et. Noen aktuelle kandidater finner du her, flere aktuelle kandidater finner du hos HeadRoom.Hvilke hodetelefonforsterkere kan passe til AKG K 701?
Transistor/rør?
Prisklasse maks 2k nytt/brukt.
Filter? Det gjør vel nytten om en blander kanalene mer eller mindre? Reduserer kanalseparasjonen mao. Jeg synes HT er slitsomt og benytter de bare for å lytte etter feil. Da kan de være nyttige.Skal man betale flere frognertiere for en forsterker til hodetelefoner, så synes jeg den SKAL ha et HRTF-filter, helst et justerbart et. mvh
KJ
Jepp. Filter. Helst også tidsforsinkelse (jada jeg vet at det gir kamfilterefekter for monosignaler men like vel). Og det er nettopp for å gjøre det mindre slitsomt å lytte til hodetelefoner, poenget er å få hodetelefonene til å oppføre seg som deelle høyttalere (dvs eksterne lydkilder), dvs. fjerne de værste «inni-mitt-hode» effektene av lydbildet som oppstår når man hører på hotetelefoner.Filter? Det gjør vel nytten om en blander kanalene mer eller mindre? Reduserer kanalseparasjonen mao. Jeg synes HT er slitsomt og benytter de bare for å lytte etter feil. Da kan de være nyttige.
Ettersom en hodetelefonforsterker er en preamp så kan den brukes som det i et vanlig stereosystem hvis den har outputs såvel som inputs. Dette er et tillegg Singlepower gir hvis man trenger det.Takk for tipset Inter.
Så spennende ut
Artig å lese 6moons omtale.
Du har SLAM versjonen..hva er forskjellen?
Som nybegynner på området, har jeg lagt merke til at noen av ampene har både ut og inngang mens andre igjen kun har inngang.
Hva er dette?
Er det for å legge i "sløyfe" til preamp?
Om en da skal bruke den som preamp?Riktig ang sløyfe. Signalet vil sjølvsagt bli litt forringa, men av og til kjem det praktiske foran.
Jeg var meget godt fornøyd med kobinasjonen HD-650 og Solo.niels skrev:Graham Slee Solo. Lurer fælt på denne selv, muligens med K701...., eller HD650, eller Audio-Technica W1000, eller....huh, vet ikke.
http://www.gspaudio.co.uk/preamps/headphone.htm
www.stereolab.no
Grattis med en god amp.!ducati skrev:Hei og gratulerer med dagen.
Har oppgradet hodetelefonforsterkeren fra Project Headbox til MF X-can v3 og det var eit kjempeløft.
I den sammenheng så tenkte eg å investere i eit headset til og tenker da på AGK 701.
Spiller på Beyerdynamic DT770 i da og er egentlig kjempe fornøyd,men kunne teke meg å hatt fleire headset for å kunne variere litt.
Er AGK 701 og MF X-can v3 ein god match? Erfaringer?
Ser den er mulig å få kjøpt "over there" for ca 270-280 dollar.
Jeg kjøpte den her.McLaren skrev:Hva måtte du ut med totalt for Doge'en din?
Venter selv på AKG 701.
McLaren
Hei johnajohna skrev:Grattis med en god amp.!ducati skrev:Hei og gratulerer med dagen.
Har oppgradet hodetelefonforsterkeren fra Project Headbox til MF X-can v3 og det var eit kjempeløft.
I den sammenheng så tenkte eg å investere i eit headset til og tenker da på AGK 701.
Spiller på Beyerdynamic DT770 i da og er egentlig kjempe fornøyd,men kunne teke meg å hatt fleire headset for å kunne variere litt.
Er AGK 701 og MF X-can v3 ein god match? Erfaringer?
Ser den er mulig å få kjøpt "over there" for ca 270-280 dollar.
Jeg hørte komboen AGK K701 og MF X-can v3 for ett par mnd siden.
Sammenlignet da direkte med Sennheiser HD650.
Det inntrykket både jeg og eier av HD650 satt igjen med, var at HD650 passet bedre sammen med MF X-can v3 enn K701.
K701 trenger mye strøm for å åpne opp i de nederste oktaver, men får de det..... ;D
Dette opplever jeg nå med min nye amp.
Tror nok at DT770 vil passe bedre til ampen din enn K701.
Men har du mulighet, bør du absolutt teste det ut.
Så er det jo dette med forskjellige rørs egenskaper også....
Har testet ut MF X-can v1 med en sinnsyk strømforsyning.(har den her til direkte test mot Doge 6210)
Det funket mye bedre sammen med K701 enn standard v3
Hei.T A F skrev:Hei johna
Husker du ka strømforsyninga du brukte på den X-can v3 som du testa opp mot Doge 6210? Kansje det er andre som har gode tips til strømforsyning til denne?
T A F