Gode steder for å handle vinyl på nettet?

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Noen som kan dele noen sjapper på nettet dere har hatt gode erfaringer med, både med tanke på leveransefart, profesjonalitet og kvalitet generelt?

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Du kan ta en titt på www.eil.com Jeg er ikke den stor vinyl eksperten men jeg har kjøpt litt derfra.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk jetman ;D

Da legger jeg den til listen(som er ganske kort foreløpig...men Big Dipper og Diverse Vinyl er ihvertfall der)

O.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Bare hyggelig :) Men jeg ble litt usikker på om det først og fremst er brukt og ikke så mye nytt der. Kjøpte bla. japansk pressing av en David Sylvian skive der, brukt men i mint condition. Verdt å sjekke uansett.....

T

tjn

Gjest
Prøv disse, har handlet derfra i ca. 10-12 år nå, aldri noe tull, alltid kort leveringstid (bruker Fed-Ex), og har det alltid på lager. Og så er de behjelpelige med verdien på pakken....Hvis du er interesert så kan jeg sende en PM med noen tips og kontakter der borte slik at du kan bestille direkte til en bestemt person og ikke via nettet.

http://store.acousticsounds.com/store.cfm

Du kan også prøve disse.....

http://www.amusicdirect.com/

O

om.s

Gjest
Har handlet noe fra acusticsound og er meget fornöyd med de, kjappt sikkert, men kanskje ikke det billigste, men de har mye "snacks".

Ellers er www.vinylbutiken.se i Stockholm også ett bra sted.

mvh

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Etter å ha vært litt "uheldig" med verdien på pakkene fra acousticsounds, har jeg nå gått over til www.elusivedisk.com
De er i hvert fall behjelpelige med slike særønsker. Ikke samme utvalg og dårligere hjemmeside, men forsendelsene blir svært godt pakket. Prisene er stort sett de samme.

www.amusicdirect.com avslo en slik forespørsel, så der har jeg ikke handlet.

Norske bruktsjapper handler jeg lite i, når de gjerne skal ha 70-100 kr for enkelte mainstreamplater som en kan få ny for $10.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.535
Torget vurderinger
27
Har aldri vært uheldig med www.acousticsounds.com med hensyn til "verdi" på platene. Så her tror jeg du bare har vært uheldig. Fikk du dette med i "shipping instructions"?

Det ironiske er at sist jeg bestilt en del hifi-utstyr fra amusicdirect så stod det full verdi på pakken, men null toll. Så hvordan dette tollgreiene fungerer det fatter ikke jeg.

Topp Bunn