Grado klokker

S

svk

Gjest
Hei!
Etter å hatt beyerdynamic i noen år. Så frister det å prøve noe annet.
Vurderer å teste åpne klokker.
Grado virker å være bra greier med god kritikk.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Grado er ikke så mye omdiskutert i Norge, merkelig nok. De selges jo en del Grado. Har selv et par RS2e som jeg er meget fornøyd med. Kriteriet mitt var at de skulle kunne kobles til Ipad uten noen form for annen forsterkning. Disse takler det med stor overbevisning. I tillegg er de grisekule..
 
S

svk

Gjest
leser lite og ingenting om grado.
har autovasel på finn.no og følger litt med om det kommer noen gode tilbud.
tenker å prøve de på forsterker
 

Michail

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2006
Innlegg
184
Antall liker
35
Torget vurderinger
11
Jeg har både et sett RS1 (i) og PS1000E samt forsterkeren RA1. Grado har en en helt spesielt gjennomsiktig mellomtone som er litt avhengighetsskapende, verken HD800 eller Sony Z1R eller Audeze LCD 3 Fazor (jeg har alle) matcher PS1000E her. Eneste svakhet etter min mening er bassen, de mangler sub-bass , og er litt slanke i bassen. (Her er Z1R mesteren.) Men uansett, det er PS1000E jeg bruker til daglig på Auralic Taurus MK2. Vurderer faktisk å selge unna de øvrige, å beholde Fostex TH-X00 variantene (de matcher nesten Z1r i bassen) sammen med Gradoene. Et lite tips-prøv de store putene på RS1 (eventuelt RS2).
 
S

svk

Gjest
Hadde tenkt å starte litt lengre nede på skalaen 80/125/225
 

HB911

Fersking
Ble medlem
16.11.2020
Innlegg
4
Antall liker
58
Sted
Tjelta
Jeg har GS 1000 med woo audio dac /amp. Svært fornøyd med dette. Klokkene har jeg hatt i 6år. Og mangler ikke noe. Har man mulighet til å koble helt av, lukke øynene og liker jazz, blues, klasisk ets. Ender man fort inn i en egen bobble. Det blir som at alt er tilstede i rommet. Bassen er ikke fremtredende men behagelig. Oppsett fikk en liten oppdatering fra å gå fra batteridrift fra Grado RA1.
Forsterkere/dacer jeg har brukt er:
RA1
Burson 160d
Chord mojo
Antelope +
Og nå Woo Audio rør dac/amp som er det beste jeg har hørt til mine klokker. Grado liker godt Rør-forsterker
189FDD81-EB26-455F-9B4A-23D4FE304ED7.jpeg
 
Topp Bunn