Grado og Alessandro hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fugazi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.05.2009
    Innlegg
    917
    Antall liker
    259
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    13
    Hei Grado folket.
    Har kjøpt meg mine første Grado. Valget falt på RS2i kjøpt i USA.
    Har noen erfaring med innspillingstid på disse?
    Rett ut av esken syntes jeg bassen var veldig bra, men noe skarp øverst.
    Har vel også bestemt meg for å kjøpe større pads. De presser litt på øreflippene som ikke er digg ved lengre lytting.

    Mvh Fugazi
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hei kjære Grado-venner!
    Jeg lurte på om noen her har noen gode forslag til hodetelefonforsterker som er en god match til sr325is, gjerne med USB-DAC også? Jeg hører mest på tung rock og metall, men også mye akustiskmusikk - kanskje derfor jeg besitter tre forskjellige sett Grado (sr80i, sr125i og dette sr325is)... Men jeg hadde nå tenkt å bygge opp en liten hode-lytte-stasjon hjemme og ikke bare på jobben. Tenker da at hovedsettet blir 325ene (i to spann med Sony MDR-SA5000), og er derfor ute etter tips. På jobben har jeg til nå brukt dem med en Beachmark DAC1.
     
    R

    rudo

    Gjest
    Hvorfor ingen info om PS1000, som er den soleklare "Grado-kongen"....!?
    Disse var nok overprisert hos Oslo HifiCenter, men de har vel nå justert seg inn med "tilbudsprisen" 15900 som ny ordinærpris tipper jeg, da det nå er blitt konkurranse på Grado. Det er de verdt, da er det ikke lenger så lønnsomt å kjøpe de fra utlandet.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Norske priser

    ^
    Mitt inntrykk har vært at det er importøren som har vært/er årsaken til høye priser i Norge sammenlignet med f.eks. Storbritannia.

    Vi har skrevet om dette tidligere, muligens også i denne tråden.
     
    R

    rudo

    Gjest
    Ja, men nå blir nok Grado prisene mer harmonisert med verden forøvrig...

    Det er gode nyheter evt, for Grado har mange gode alternativer..!
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Som en fortsettelse på innlegget mitt fra igår:

    I går var jeg innom Stereofil og hørte på SR325is via Musical Fidelity V90-HPA og M1-HPA. Er litt usikker på hvor mye Gradoene hadde spilt, men jeg klarte i hvert fall ikke helt slå meg til ro med noen av disse hodetelefonforsterkerene. V-90 var lys og virker ukontrolert, M1 hadde mye bedre klang signatur og overtoner - men endel av Grado moroa var borte.. Denne moroa er viktig for meg. På jobb bruker jeg en Benchmark DAC1, denne synes jeg spiller mye mer lekent i to spann med Grado enn MFene fra igår gjorde. BEgynner å lure på om en Benchmark til kanskje kan være en løsning, men jeg vil veldig gjerne ha innspill og tips her.
     

    Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Da har jeg fått meg enda et Grado sett (skumle headset å begynne å høre på det her...), denne gangen er det en RS1i som har blitt endel av familen som nå er på 4 forskjellige Grado sett. Jeg foreløpig bare hørt RS1i'n på min Centrance DACmini, men er i hvertfall helt sikker på at de er betydelig mørkere i klangen enn mine 325is, dette gjør nok at det er mulig for meg å høre på den svartere delen av musikksamlingen litt lenger uten å bli lyttetrett. Rett og slett en meget god hodetelefon.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har tips om en rimelig og god hodetlf forsterker til Grado RS1i ?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.378
    Har et lite tips som dere bare MÅ - jeg gjentar MÅ gjøre. Spray og gnukk hodetelefonkabelen med Nordost ECO3 antistatisk spray. Lyden på mine RS2i ble mye mye bedre. Det er det beste tweaket jeg har gjort på årevis.

    Lytt gjerne samtidig mens kabelen behandles. Forvandlingen er ikke til å tro.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Prøve å hente opp denne igjen. Har bare hørt på RS2e og RS1e i butikk for en stund siden. RS2e falt mest i smak, men det er en stund siden så kan ikke utdype det noe mer. Men jeg har et sett Grado SR-325is, å det er en skikkelig god hodetelefon. Kjøpt brukt og "billig" men du verden som de spiller.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    De hadde de inne på Stereofil for en mnd tid siden. Hvis du hadde hatt lyst å høre de og er i nærheten av hovedstaden. Jeg var innom der pga noe annet, men fikk ikke hørt på. De er veldig lette. Også er det en kombinasjon av 2 typer tre i hodetelefon huset.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    De hadde de inne på Stereofil for en mnd tid siden. Hvis du hadde hatt lyst å høre de og er i nærheten av hovedstaden. Jeg var innom der pga noe annet, men fikk ikke hørt på. De er veldig lette. Også er det en kombinasjon av 2 typer tre i hodetelefon huset.
    Blir litt langt å dra for å høre på de, :cool: tenkte bare om noen hadde hørt på disse..! :) og kanskje kunne skrevet litt om det..!
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    De hadde de inne på Stereofil for en mnd tid siden. Hvis du hadde hatt lyst å høre de og er i nærheten av hovedstaden. Jeg var innom der pga noe annet, men fikk ikke hørt på. De er veldig lette. Også er det en kombinasjon av 2 typer tre i hodetelefon huset.
    Blir litt langt å dra for å høre på de, :cool: tenkte bare om noen hadde hørt på disse..! :) og kanskje kunne skrevet litt om det..!
    Kan ikke hjelpe til der8)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har nesten ikke hørt noen. Hørte sr60 hos en kompis for ørten år siden. Og de prøvde å selge den demomodellen leeenge. De hadde den gamle toppmodellen på oslo hificenter, men jeg hoppet over dem flere ganger. Nå har de jo den der «nye» ps2000 som ser lekker ut. Hver gang jeg ser et intervju med far og sønn får jeg lyst på et par. Det er jo den romantiske håndtverk, familie, lokale arbeidsplasser, tradisjoner osv. Men så leser jeg en test eller to...Mye varierende. Har du hørt noen? Hva synes du?
     
    • Liker
    Reaksjoner: svk

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Hadde for noen år siden Grado PS1000 sammen med Musical Fidelity M1 HPA og M1 Dac, uten ekstern DAC så hørtes det rett og slett elendig ut. Flatt og kjedelig og så kjedelig man kan tenke seg. Men sammen med en god DAC så var det utrolig bra. Lyden er veldig nøytral og passer ikke til basstung musikk, men spiller det meste godt ellers. De er utrolig nøyaktige på lyden og øvre midbass er noe helt annet enn GS1000, da jeg synes den ble litt grøtete i lyden. GS1000 var lette og behagelige å ha på men PS1000 er ganske tunge å ha på hodet for mange timer sesjoner med musikk.
    Synes det er rart at Grado ikke har mer blest irundt seg, jeg personlig mener de danker ut alle konkurenter/merker i samme prisklasse. Men som sagt, hører man mye basstung musikk eller noe slikt, spar deg selv mange tusenlapper og kjøp deg selv noe dr.Dre headsett eller lignende..
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Eneste gangen jeg har hørt på Grado er for leeeenge siden, helt tilbake til Hificenter tiden i Tr-heim, men som du også beskriver er det noe med de tradisjonene man tenker på, liker stilen på de, har også lest endel tester både gode og ikke så gode, men likevel så er det noe som trigger ønsket om å kjøpe ett sett.. men..! jaja..! Rart dette..! :)
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Eneste gangen jeg har hørt på Grado er for leeeenge siden, helt tilbake til Hificenter tiden i Tr-heim, men som du også beskriver er det noe med de tradisjonene man tenker på, liker stilen på de, har også lest endel tester både gode og ikke så gode, men likevel så er det noe som trigger ønsket om å kjøpe ett sett.. men..! jaja..! Rart dette..! :)
    Ja, jeg er enig. De har virkelig denne «it» greia som man ikke helt kan sette fingeren på, men som gjør at man har lyst på.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hadde for noen år siden Grado PS1000 sammen med Musical Fidelity M1 HPA og M1 Dac, uten ekstern DAC så hørtes det rett og slett elendig ut. Flatt og kjedelig og så kjedelig man kan tenke seg. Men sammen med en god DAC så var det utrolig bra. Lyden er veldig nøytral og passer ikke til basstung musikk, men spiller det meste godt ellers. De er utrolig nøyaktige på lyden og øvre midbass er noe helt annet enn GS1000, da jeg synes den ble litt grøtete i lyden. GS1000 var lette og behagelige å ha på men PS1000 er ganske tunge å ha på hodet for mange timer sesjoner med musikk.
    Synes det er rart at Grado ikke har mer blest irundt seg, jeg personlig mener de danker ut alle konkurenter/merker i samme prisklasse. Men som sagt, hører man mye basstung musikk eller noe slikt, spar deg selv mange tusenlapper og kjøp deg selv noe dr.Dre headsett eller lignende..
    Så hva gjorde at du solgte dem?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Så hva gjorde at du solgte dem?
    Hovedsaklig vekten og lite bruk. Jeg kjøpte de fordi jeg bodde i leilighet og ikke hadde anledning til å ha høyttalere der og da ble Gradoene mye brukt. Etter jeg flytta så fikk jeg inn høyttalerne og da følte jeg at Gradoene ble litt overflødig dessverre. Jeg foretrekker å høre musikk mer avslappet, og jeg klarer ikke å slappe helt av med noe på hodet. Om jeg havner i en situasjon der jeg må ty til headset for å høre på musikk igjen, så havner nok Grado øverst på listen. Luftigheten og detaljene på Grado er noe av det beste jeg har hørt.
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    De er visst ikke moddet. Det er egne kreasjoner med egne drivere osv. Her er på engelsk. http://www.spiritsoundesign.com/en
     

    Erlendb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Innlegg
    1.443
    Antall liker
    556
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    A185A787-B919-4E5D-95BB-54BFEB539F45.jpg

    767B2C22-9BA7-4AA4-A919-6566F85EE137.jpg

    Legger ut fra mobil så mulig bildene blir opp ned osv. Det har aldri funket så bra.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Ja tittet på hjemmesiden deres og ser at de produserer det meste selv, men man kommer jo til å tenke på Grado da det er de som er mest kjent med denne design profilen,
    men uansett et interessant merke, 2200 euro for toppmodellen ser jeg..! :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Ps500 ? Har du hørt dem?
    PS500 var også gode, men jeg er ikke så glad i on-ear hodetelefoner da jeg liker best at de er over-ear slik at de dekker hele øret og ikke ligger og gnager på det.
    Personlig så synes jeg lyden er bedre på GS1000 enn på PS500. PS er generelt en forbedret GS, men også tyngre da det er aluminium og ikke tre som brukes.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn