GRADO REFERENCE PLATINUM

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Jeg har akkurat blitt den heldige eier av en GRADO REFERENCE PLATINUM pickup. Er det noen som kjenner til denne og har prøvd den? Er den så god som folk sier?
Får den om en ca en uke og skal montere den på mørch dp6 og Bluenote Bellaviste signatur. Håper det blir en fin match, men hvem vet??? :-/

Mvh
Kjetil

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Er det den nye typen i "tre" du har skaffet deg?

Jeg kan ihvertfall si at "The Reference" er noe av det bedre jeg har hørt, og platinum er nok ganske nær opptil samme signaturen.
PUen er utrolig oppløst fra topp til bunn.
Jeg har hørt noen nevne at den er litt "tam" i bassen, men jeg er ikke helt enig.
Men det er viktig at match i resten av riggen er bra.
Jeg har nettopp blitt forundret over hvor utrolig bra "The Reference" begynte å spille etter at jeg puttet den i en arm med ganske mye masse (ca 12-14g).
Alt jeg tidligere har lært strider i mot at en så lett PU, med høy complianse, passer med en slik arm.
Etter å ha søkt litt rundt på nettet har jeg faktisk funnet ut at John Grado anbefaler armer med litt masse til sine "Reference" serie PUer. 10 - 16g er visst optimalt.
Grados referance arm er visst med en effektiv masse på 15g.
Vel vel....... Man lærer nye ting hele tiden ;-)

Gratulerer med en flott PU  ;D

Kom gjerne med en tilbakemelding når du har fått spillt litt med den!

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Antall liker
1.989
Sted
Bergen
Grace F9e er fantastisk på Mørch armen. Har ikke fått Bellavista signatur enda. Spiller på Kuzmaen som jeg har for salg her. Det er en utrolig musikalsk kombo. Fantastisk luftig med masse bunn, og et utrolig stereo perspektiv! Kommer med raport på nytt oppsett!

Takk for det FallenA. Og det samme til deg med ny rigg!!

Er ikke helt samme Grado som FallenA har. Her er noen bilder av den. Gleder meg som en unge.!!

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.205
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hva koster Grado pick up'er i Norge?

Håvard