Gratis justering av Linn spillere?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Ja, så står det på siden til Kontrapunkt. http://www.kontrapunkt.no/produkt/linn_roadshow.htm

De skal ha noe de kaller "konsultasjon og serviceklinikk" og "Parallelt med dette tilbyr vi også gratis service og oppjustering av alle Linn spillere."

Jeg bor i Trondheim, men jeg kan jo sende Sondeken 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror du er litt sent ute...
Du bør vel ikke sende den, da er det stor sjanse for at du mottar den med et like stort justeringsbehov som før du sendte den ned. Dessuten har de slike klinikker stadig vekk.

Aller best er det å lære seg de enkle triksene selv, via nettressurser eller annet.

Mvh Vidar P

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Tror du er litt sent ute...
Du bør vel ikke sende den, da er det stor sjanse for at du mottar den med et like stort justeringsbehov som før du sendte den ned. Dessuten har de slike klinikker stadig vekk.

Aller best er det å lære seg de enkle triksene selv, via nettressurser eller annet.

Mvh Vidar P
Synes ikke triksene er så enkle :) - men det er fordi jeg er tilbakestående. TonArt har forøvrig tilbudt seg å SE på spilleren gratis, for å vurdere om noe trengs å justeres, aner ikke kvaliteten på deres kompetanse ift Linn Sondek, men skader ikke å prøve. Hyggelig tilbud uansett. De fnyser i alle fall av protraktorer som baserer seg på å rette inn pickup på bagrunn av huset og ikke nåla, og det lover jo godt.

J

jukes

Gjest
Synes ikke triksene er så enkle  :) - men det er fordi jeg er tilbakestående. TonArt har forøvrig tilbudt seg å SE på spilleren gratis, for å vurdere om noe trengs å justeres, aner ikke kvaliteten på deres kompetanse ift Linn Sondek, men skader ikke å prøve. Hyggelig tilbud uansett. De fnyser i alle fall av protraktorer som baserer seg på å rette inn pickup på bagrunn av huset og ikke nåla, og det lover jo godt.
:)
Er ikke spilleren din ferdig justert enda,synes dette drar ut toriamos. Men det er sikkert ikke enkelt.

Mvh Jukes

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Er ikke spilleren din ferdig justert enda,synes dette drar ut toriamos. Men det er sikkert ikke enkelt.

Mvh Jukes
Sitter ikke akkurat HVER kveld og justerer. Den ER justert, men om det er bra nok er en annen sak.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
De fnyser i alle fall av protraktorer som baserer seg på å rette inn pickup på bagrunn av huset og ikke nåla, og det lover jo godt.
Hvis nåla er plassert riktig i en PU kan du godt justere etter huset. Hvis nåla er skjev er det feilvare og bør returneres.

J

jukes

Gjest
Sitter ikke akkurat HVER kveld og justerer. Den ER justert, men om det er bra nok er en annen sak.
Det er det nok Toriamos,men har på følesen at du ikke er helt fornøyd.

Mvh Jukes

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Det er det nok Toriamos,men har på følesen at du ikke er helt fornøyd.

Mvh Jukes
Man er sinnsyk, og blir derfor aldri fornøyd. Fjærer og dingser er justert ok, men endte opp med litt for stram fjæring - ble litt sånn der sportsbil. Bouncer ikke opp og ned så mange ganger, eller så dypt som jeg ønsker. Kontrapunkt har forøvrig sagt at jeg bare skal sende den anvgårde, som svar på mitt spørsmål om de tok en justering gratis. Men, først må jeg få de til å sende meg orginalesker  8)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.283
Torget vurderinger
10
Jeg ville aldri brukt kr.3 - 400,- på en slik rundreise med posten til Oslo. For det første risikerer du skader under transport og dernest tviler jeg på hvor mye den justeringen er verdt etter frakt oppover igjen. I tillegg må du være uten spiller, kanskje et par uker.

Jeg ville heller foretatt en ny justering selv. Å slakke litt på fjerene og deretter etterjustere litt, burde ikke være så vanskelig.

Jeg tror dessuten ikke den justeringen av LP12 er så hysterisk kritisk. I forbindelse med skifte av arm nylig ble ikke spilleren justert 100% og likevel spiller den som aldri før.

Mvh.
Ketil

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg ville aldri brukt kr.3 - 400,- på en slik rundreise med posten til Oslo. For det første risikerer du skader under transport og dernest tviler jeg på hvor mye den justeringen er verdt etter frakt oppover igjen. I tillegg må du være uten spiller, kanskje et par uker.

Jeg ville heller foretatt en ny justering selv. Å slakke litt på fjerene og deretter etterjustere litt, burde ikke være så vanskelig.
Hjertens enig. Bare tull å sende en justert spiller fra Oslo, den er like bortjustert etter ankomst.

Om du ikke føler deg i stand til å lære de enkle triksene, kunne det kanskje vært en ide med en spiller uten flytende oppheng?

Mvh Vidar P

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
441
Torget vurderinger
4
Enig med gutta over. Kjøp heller nye fjærer og gummiforinger og juster selv. Ingen heksekunst å fikse selv.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Så enkelt at selv jeg greier det.. :D

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
- Linn Sondek har rykte på seg for å holde godt på justeringen.

- Jeg kan de "enkle" triksene.

- Med orginalesker tror jeg de tåler en tur retur Trondheim-Oslo. De klarer vanligvis turen fra Skottland ganske greit.

- Fjærer og foringer er nye.

- På tross av ovenstående synes jeg faktisk at skal man eie en Linn Sondek så skal man justere den selv også.

- Har ferie nå, skipper Kontrapunkt (som på tross av at de så feiende flott sa "send spilleren til oss" ikke har svart på mailen der jeg etterspurte orginalembalasje) og justerer selv.
Går alt til helvetet, er det deres skyld! (spøker bare)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Så enkelt at selv jeg greier det..   :D
Mulig at hukommelsen svikter meg totalt her... - Det var altså ikke du som hadde en tråd for noe tid tilbake der du slet med justeringen?... - Du justerte, satte spilleren tilbake på hylla, og alt var like feil igjen. Ikke deg kanskje?

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Mulig at hukommelsen svikter meg totalt her... - Det var altså ikke du som hadde en tråd for noe tid tilbake der du slet med justeringen?... - Du justerte, satte spilleren tilbake på hylla, og alt var like feil igjen. Ikke deg kanskje?
nja.. Sleit og sleit. Eksprimenterte er vel et bedre ord kanskje. Har lest meg frem til en del på nettet da og tror jeg skal ha rimelig god peiling nå. Byttet fjæringer og gummiforinger for et par mnd. siden og for et par dager siden byttet jeg den org. strømforsyningen til Hercules II. Synes det er artig og holde på å skru,bytte og prøve nye ting! Det neste blir ny plinth med hjørneavstivere og muligens topp-plate.. ;D

Topp Bunn