Gratiskonsert i Haugesund Torsdag 4/9-08

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.314
Sted
Østfold
Torsdag 4/9-08 arrangeres det gratiskonsert i Kulturkirken Skåre (forlengelsen av gågata nordover).

Program:
Kl 1900: Embla
Kl 2000: En liten presentasjon av Kulturkirken Skåre
kl 2030: Bajazz

Embla:
http://www.emblavokal.net/

Bajazz:
http://www11.nrk.no/urort/person/Bajazz/default.aspx

Anledningen for konserten er Kulturkirkens flunkende nye husanlegg. Alle er velkomne og ingen forhåndspåmelding er nødvendig. Vi satser på at det allikevel ikke blir overfylt i kirken på grunn av den korte varslen, samt at dette er på en hverdag.

Spre gjerne også dette budskapet til andre i din bekjentskapskrets, din e-postliste, på andre forum osv.

Her er et par bilder fra tidligere konserter:

B

Back_Door

Gjest
Vi får håpe på en overjordisk lydopplevelse da! ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.008
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jeg stiller. Har sendt mail til en bråte med kjentsfolk. Har også laget en facebook gruppe ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.008
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, jeg gikk ikke glipp av det men det gjorde mange andre.
Litt labert med oppmøte men morsomt likevel.

Tok et par bilder som jeg legger ved.

Oversikt fra galleriet. Til høyre oppe sees en av line-arrays som er montert. Integrert i scengulvet er det endel 18" subber som tar seg av de lave frekvensene. Mer om det tekniske kan snickers ta seg av.

Direkte fra "orkesterplass" ved orgelet på galleriet. Her var lyden veldig bra i mine ører. Dette anlegget kommer nok til å tunes mye med tid og stunder samt så må alle kablene som kjent spilles inn ;)
Foten kom og gøyfaktoren var et faktum akkurat her.

En kjent hifi-figur forklarer forsamlingen om sakene som har inntatt den flotte skåre kirke fra 1856 ;D
Du klarte deg finfint....

Vedlegg

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.314
Sted
Østfold
Først kan jeg jo avsløre at dette arkitektonisk vakre bygget ble oppført i 1858 og ikke i 1856. De feiret 150-års jubile i år. Jeg sjekket også med messingskiltet til høyre for inngangen som bekrefter dette.

Hele prosessen har vært en ganske lang historie med riksantikvar og andre med et visst emosjonelt forhold til bygget. Ikke så rart egentlig, men så kan man spørre seg hva som egentlig er riktig? Blant annet ble det for mange år siden fjernet en nedsenket himling som avslørte det utrolige fagverket i tre som bærer selve klokketårnet, et tårn som er bygget rett over midten på kirkeskipet og hviler på de 4 enorme søylene. Videre er det en historie som skriver seg helt tilbake til slutten på 1800-tallet. Med forbehold om at jeg gjengir historien riktig, en begravelse skulle avholdes i denne kirken, og den gang var det bare mennene som reiste i begravelsen. Disse mennene kom fra en øy i området, og på vei tilbake forliste skipet de seilte med og mange mistet livet. Det ble arrangert en begravelse for dem i skårekirken, og antallet omkomne var så stort at de så seg nødt til å fylle hele midtgangen med bårer. I den sammenhengen ble dørene inn til hver benkerad demontert. Disse var faktisk demontert så lenge som i 50 år før de i forbindelse med et jubileum ble satt tilbake. Man kan da spørre seg om de ble montert i tråd med opprinnelsen og selvsagt også om det ble gjort bevisste endringer.

Vel, anlegget består i dag av følgende dingser:
16 stk Beatiser Mini 5 (2x5,5" + kompresjonsdiskant)
4 stk Beatiser Mini 10 (2x10" midbass)
4 stk Beatiser MP 218 (dobbel 18" subwoofer)
Disse jobber som FOH (selve hovedanlegget) med 3-veis aktiv deling.

4 stk Beatiser MP 12, 12" høyttaler/scenemonitor
4 stk Beatiser WP 1000, 10" høyttaler/scenemonitor
Disse jobber som MON (scenemonitorer)

4 stk Beatiser PA 2000, 2x400W/8 ohm klasse AB
2 stk Beatiser PA 1000, 2x300W/8 ohm klasse AB
2 stk Beatiser C68, 2x2200W/4 ohm klasse D
2 stk Beatiser C48, 2x1700W/4 ohm klasse D
1 stk Beatiser C24, 2x900W/4 ohm klasse D
(Effektene er ved de lastene forsterkerne er koblet opp mot, altså 21800W RMS totalt).

1 stk Digisynthetic DMX16, 16-kanals digital høyttalerprosessor.
1 stk Digisynthetic DMX8, 8-kanals digital høyttalerprosessor.
De 16 kanalene brukes til å kontrollere samtlige høyttalere i FOH individuelt. Hensikten er å få jevnest mulig fordeling i hele rommet, inklusive galleriet. Høyttalermodulene som peker høyest oppe kan for eksempel spille litt annerledes enn de som peker lengst ned slik at man kan kompensere for ulike faktorer i romakustikken. De siste 8 kanalene brukes til å gjøre scenemonitorene lysmessig mest mulig lik hovedanlegget, samt undertrykke feedbacksensitive frekvenser.

2 stk TC kompressorer
2 stk TC klanger
1 stk Ciclotron analog interpolariserende 2x31b EQ
1 stk Ciclotron analog Vega 2/40 mixer med 48 kanaler, 8 SUB, 12 AUX, 2 Mono mix, 2 Matrix, Control room og group mute.

...Samt en haug med kabler, multikabler, mikrofoner, DI, stativer.

Topp Bunn