Gratulerer Elkjøp

C

CAP

Gjest
Tirsdag lå den siste Elkjøp blekka i posten, som vanlig blar jeg igjennom for og se etter intresante objekter, for tiden er det tv som gjeld og skulle du ha sett gitt..... Pioneer 506 XDE til 39995.-, den kosta jo som billigst 44 k hos Hifi center kjeden. Vel er det noe og lure på..... så eg dro nedover til Elkjøp på Lørenskog, ein Pioneer 506 XDE takk.......... ikkje på lager seier du nei, hmmm når får dere den at da ? kanskje i slutten av Juni, jamen er det noen andre Elkjøp som har den da ?..... ikkje det nei, ja, ja jeg får vente da......... må eg bestille den OG betale den nå sier du.......... aha så dere tar den ikke inn uten og ha den på bestilling. Så lurte jeg selvfølgelig på hvorfor Elkjøp averterer med en tv til uslåelig pris hvis de ikke har den inne og det heller ikke er mulig og få kjøpt den på minst 3-4 uker ........ ja se det kunne eg ikkje få noe svar på.
For moro skyld spurte jeg ekspeditøren om prisen ville bli den samme når den endelig kom til Norge i Juni-Juli, ja se det ville ikke ekspeditøren love eller skrive under noe papir på, selvom jeg sa jeg ville ha 1 stk av den averterte tv'en, men nei da, prisen kunne ikkje garanterast .
Men nå ser det ut til at Hificenterkjeden har skrudd ned prisen så i morgo tidleg dreg me avsted til dem, så får vi se om de har avertert vare eller ikkje.
Må si at Elkjøp ikkje akurat har stigi i kurs hos meg etter dette, men det jan jo være at det berre er eg som har vori uheldig ? andre som har opplevd liknande ting ?

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
39.190
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
19
Ja,dessverre. Kjøpte en tørketrommel som var lagervare,men da jeg skulle hente den ut på lageret så hadde de den ikke allikevel.
De lovte å ringe opp når den kom inn, hvilket de gjorde etter en ukes tid, men da jeg skulle hente denne så var den fremdeles ikke der ! Jeg dro ikke derfra før jeg fikk en bra deal på en dyrere trommel.
Neste gang var det vaskemaskin. Bestilte levering på døren , og gjett hvem som ikke kom til avtalt tid ? De beklaget dagen etter og lovte bot og bedring, men greide heller ikke å møte opp til neste avtalte levering. De hadde derimot forsøkt å levere en dag senere ,mens jeg var på jobb. Det var da jeg ringte og hevet kjøpet og reiste til Lefdal.
Dro også en gang for å kjøpe en annonsert vare samme dag som reklameblekka kom i posten.
Selger mente da bestemt det nettopp hadde stått en pall der,men sannelig var den bort gitt !
Slutter meg til din noe skeptiske holdning til Elkjøp, og hvis noen fra Elkjøp leser dette - skjerp dere!

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.308
Torget vurderinger
4
Det er mer eller mindre standard takst at Elkjip kjører med kjempepriser i blekkene deres, og når du kommer for å kjøpe produktet har de selvfølgelig gått tom. På denne måten kan de heller selge deg et annet produkt som er dyrerere, de har bedre avanse på og sannsynligvis er dårligere enn det annonserte produktet.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.620
Torget vurderinger
4
har registrert at de mange ganger har avertert en bærbar Toshiba PC til 5-6000 i blekka.
Hver gang jeg er på Elkjøp kikker jeg etter denne pc`en.
Har enda ikke fått øye på den. Enda jeg har vært på to forskjellige Elkjøp butikker manger ganger. Har ikke giddet å spurt.
Har gitt de opp for mange år siden.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.382
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Bruk annonsegarantien til Elkjøp. Greier de ikke å skaffe produkte innen så og så lang tid, så må de skaffe et tilsvarende eller bedre produkt til samme pris.

Johan-Kr

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Elkjøp er den værste drittbutikken i hele landet. Dårlig service og uvitende ekspeditører. Det eneste som har vært bra med de, er den gang de solgte juletrær. Og folk kom etter jul og returnerte
juletrær og fikk penga igjen. De hadde jo den ordningen så......

EsE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2004
Antall liker
0
Det er mer eller mindre standard takst at Elkjip kjører med kjempepriser i blekkene deres, og når du kommer for å kjøpe produktet har de selvfølgelig gått tom. På denne måten kan de heller selge deg et annet produkt som er dyrerere, de har bedre avanse på og sannsynligvis er dårligere enn det annonserte produktet.
På elkjøp ville de da ta en tv til f.eks. 45 000,- og si at den er mye bedre. Den er jo tross alt dyrere..! ::)

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Slik som når den lokale elkjøp har supertilbud på plastma skjermer, og lignende spekulerer de på å ikke ta varen inn til butikken, så kunden ikke får sett varen, de som vil ha det må bestille det innen 3 dager. Sånn sett selger de færre enn de ellers ville gjort, hvilket virker som er målet, sånn at de isteden kan selge dyrere skjermer på sikt. Det er på en måte boikott av ekjøp sentralt.

Det handler alltid om at de ikke ønsker å "selge" billige produkter, billige produkter må en selv be om.

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3
Handler ikke på Elkjip mer. Det er så mange konkurrenter til dem nå så velger heller en annen butikk.

Jeg har besøkt Elkjøp for mange ganger i forbindelse med tilbud og ikke fått noe at jeg gidder ikke mer. Flere burde gjøre som meg så hadde de ikke kunder til slutt. For det kan da vel umulig bare være meg som ikke får et annonsert produkt når jeg står utenfor åpningsdøra klokken 10.00 "sharp" dagen etter annonsen er utgitt og de ikke har produktet. Så kommer jeg tilbake etter noen dager som de oppfordret meg til og de har det fortsatt ikke. Men jeg kommer tilbake igjen og igjen (ta meg f...på at jeg skal ha det annonserte produktet). Men får aldri noe produkt før jeg på nytt slukøret gir opp.

Men nå er det NOK. Farvel Elkjip.

Merk. Dette har kun vært i forbindelse med hvitevarer og data. Hi-Fi vil jeg aldri drømme om å handle der uansett.

8)

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
Merk. Dette har kun vært i forbindelse med hvitevarer og data. Hi-Fi vil jeg aldri drømme om å handle der uansett.

8)
Når begynte de å selge HIFI på Elkjøp??

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Når begynte de å selge HIFI på Elkjøp??
Var det ikke de som engang forhandlet Electrocompaniet og Mission? eller var det Bonus? ;)

Tom-Erik

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
Jeg har også vært utsatt for det samme flere ganger. De har ikke annonserte varer, men du må bestille og betale. Husker at dette gjalt noe så lite som en minnebrikke til noen hundre kroner. Virker på meg som dette er en måte å begrense lageret hos de enkelte butikkene på. De vil at jeg gjør jobben med å komme innom to ganger. IKKE bra praksis.

S

stikken

Gjest
Litt på siden,
men dette minner meg om da min far og jeg var på Elkjøp i Arendal for og handle nytt TV til han.

På spørsmål i fra min far om selger kunne anbefale noen TVer, svarte selger med en sur ikke interessert tone : at for han var det det samme hvilket TV vi kjøpte......

Og da samme selger etter en stund ( han har jobbet der i MANGE år) blir spurt om : det er vel ikke noe lurt å kjøpe et 50hz tv.....?
fikk vi til svar at i dag var det mange som lot seg lure til å kjøpe 100Hz :D, i følge han var det bare tull å ikke noen vits siden satelittsignalene var blitt så gode. ::)

I ettertid tenker jeg at det var DA vi burde forlatt sjappa! 8) 8)
Vh
S

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Elkjøp er tingen...
Har faktisk også opplevd at de ikke ville selge til meg. Skulle hjelpe mor og far med hjemmekino-anlegg til opp mot 15k. Selger på Elkjøp Leangen presterte da å si at et lite boksanlegg til 3k var så bra at det ikke var vits i å bruke penger på noe mer. Da jeg spurte om hun kunne anbefale noen av de løse komponentene som de faktisk hadde utstilt i butikken så sa hun bare at:"Nei, det blir over 10.000,- med en gang det..." Selv om jeg sa at det var helt greit, og at jeg gjerne kunne bruke mer enn det så ville hun ikke vise oss det. Du kan vel si det sånn at jeg drar ikke dit mer...
-LE

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Antall liker
110
JEg elsker Elkjøp. Av en eller annen grunn er det alltid de som har mest og best innhold i containeren sin.

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Antall liker
0
I dag fikk jeg god service på Elkj. Hadde kjøpt en ok filmsub fra Yamaha. Den passet ikke hos meg. Benyttet 30 dagers angreretten. De åpnet kassa og TOK UT PENGER og ga meg dem tilbake rett i hånda, uten sure miner. (En ganske absurd følelse egentlig, å få flere tusen kr rett ut av kassa på den måten.)

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
Elkjøp skal heller ikke jeg handle hos mer. Jaktet PC til datteren til dama rett før julaften, og nei de hadde selvfølgelig ikke det jeg skulle ha inne, og den prisen jeg hadde sett på nettet var Internett-pris og alt de hadde var mye dyrere osv.
Ble rimelig ilter, måtte ha PC og fikk kjøpt på Elkjøp i Mysen istedet, der var det litt bedre service og opplegg enn på Lørenskog. Men forbannet meg på at jeg ALDRI skal handle mer på Elkjøp.
Og det er uansett et sted man ikke handler hifi - selv billige kabler vil jeg ikke kjøpe der. Og når det gjelder TV-er, Expert Bonus har flere ganger så stort utvalg og alltid det siste nye virker det som. Bedre service også (Drammen).
Og selv om Elkjøp skulle være billigst, betaler jeg heller litt mer andre steder.

Topp Bunn