grei vinylvasker

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Hei,

Ser etter en grei vinylvasker; som vasker bra uten for mye gris og "styr"
Og ikka "urimelig" dyr....
Noen anbefalinger?
P.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
VPI 16.5 er vel grei til rundt 5.000. Så lenge du passer på å tømme den oppsugde væsken vil den gjøre jobben i lang tid.
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
Audiodesken er jo veldig enkel i bruk, uten noe gris eller styr. Direkte billig er den vel ikke. Har både den og VPIen så ta kontakt (GLL'er) hvis du vil se / få demonstrert noen av dem.
Mvh
 

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Innlegg
176
Antall liker
163
Torget vurderinger
1
Har god erfaring med Moth
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.349
Har nettopp kjøpt en VPI 16.5, sei frå om du vil titte Yas!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Okki Nokki er god til 4.ooo,-
Har du erfaring med denne? Er deleier i en VPI, men nå blir jeg kjøpt ut og vurderer Okki Nokki.
Har hatt Okki Nokki i 2-3 år nå og er veldig fornøyd.Kjøpte den for å vaske plater og det har den gjort med veldig bra resultat og uten et feilslag.
Jeg har hatt både den gamle og den nye. Den gamle hadde sine 'særegenheter', men den nye er kjempefin. Stillegående (relativt) og effektiv, robust og fin (til å være platevasker). Jeg har rett og slett vanskelig for å tro at VPI'en er noe bedre. Jeg har sikkert vasket 4-500 plater på den.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.349
Kan vel ikke skryte av at den er stille, men ser det heller ikke som noe problem. Ellers har den godt sug og er enkel å bruke. Resulatet på rensen ligger mer i teknikk enn i selve maskinen, vil jeg tro. Så lenge den evner å suge opp all væsken og rotere så er mye gjort. Lite hokus pokus rent mekanisk sett.
 

xtz 69

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2011
Innlegg
555
Antall liker
102
Torget vurderinger
8
Var innom soundgarden i Tromsø, han hadde en virkelig rimelig manuell modell. har ikke peil på hva den het, men denne skrøt han masse av.. han fortalte meg at han brukte den selv.. kanskje verdt å sjekke med SG .. har ikke testet selv, men kommer garantert til å gjøre det. Var i Bodø i og kjøpte et par bruktplater, og maken til støy har jeg ikke hørt! fyren som solgte (på en bruktbutikk) garanterte platene.. men fy f hvor skitne dem var! her blir det skylling under springen, og gnikking med myk klut.. den fra sound garden hadde vert kjærkommen akkurat nå:D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Du kommer et stykke på vei med gørrskitne plater ved skylling under springen. Det blir ikke noe bedre hvis platene er sånn noenlunde i utgangspunktet.

Stryk gjerne over med en mikrofiberklut også, men ikke gnikk da mann!

Det lureste av billigstiksene er det ikke, men billigst av de lure triksene: Kjøp eller finn en defekt platespiller. Legg plata som skal vaskes på den, hold den fuktige kluten mot rillene med en hånd, snurr plata rundt ved hjelp av den andre. Det er mange som bruker denne metoden til å forvaske før de bruker sine relativt kostbare vaskemaskiner.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Til du begynner å beregne timelønn for egeninnsats. ;)
Det blir som med hjemmebrent, det tar også lang tid.
Dette er jo en hobby da, da regner man ikke på den måten.

Steinar.
Ha, ha, ha! Hva blir det neste? Hjemmebrenten min er både billigere og bedre enn alt som finnes på polet? :cool:
Har du da regnet med alle timene du må passe på.
ja hjemmebrenning er å regne som husflid(på lik linje med strikking)
Steinar.
 

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Innlegg
134
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Vil anbefale siste modell Okki Nokki jeg også, er fornøyde med min :) og har vasket ca 200 plater.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.914
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Moth vaskemaskin fungerer fint her, har vasket et par hundre plater uten problemer. Den bråker mye, men jeg bruker den i en kjellerbod og tar på hørselvern. Da kan jeg greit holde ut å vaske 20-30 plater i en omgang.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Topp Bunn