Grid choke/resistor

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Hei,

Jobber litt med noen supratek monoblokker hvor jeg skifter ut noen grid modstander til grid choke'er

Alle blokkene har 4 rør (Kt88på et sett og el34 på det andre) To rør deler grid motstand, denne skifter jeg ut med choke, i tilegg går det en egen motstand fra grid choke til hvert rør, disse er på 47 Ohm, men skal skifte til 470 Ohm.

Da er spørsmålet, er det noe å hente på kvalitets motstander her? Takker for tips.

mvh

btw, noen som har en MOSFET P-CHAN, SFP9640L liggende til overs? Ser ut for at en slik tok kvelden sammen med et rør.. :'(

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
503
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg liker Audio Note Tantalum til jord og Riken i "signalveien" 2W.

Mvh Asbjørn

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.153
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
de sitter jo i serie med signalet så: JA!
AN tant 2 watt
imo
mvh

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Takk, da er saken biff, mulig å kjøpe disse i Norge?

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
152
Kjøp dem fra Diyhifisupply eller pcx. De har levert raskt hver gang jeg har brukt dem. Det var én gang pcx ikke hadde varen på lager. Da sa de ikke fra om det og ordren tok en evighet. Men kun én gang.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
KnB skrev:
Hei,

Jobber litt med noen supratek monoblokker hvor jeg skifter ut noen grid modstander til grid choke'er
Spennende forterkere, hvordan de får til lav utgangsmotstand uten å bruke særlig feedback skulle jeg gjerne visst...

Er det Malbek du har?

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Sleiven skrev:
KnB skrev:
Hei,

Spennende forterkere, hvordan de får til lav utgangsmotstand uten å bruke særlig feedback skulle jeg gjerne visst...

Er det Malbek du har?
Hei,

Har Malbec og Mondeuse.

Begge settene er under oppgradering, mangler noen deler.
Erstatter grid motstander med choke, dvs choke i parallell med resistor, noe justering av motstands verdier. Alt etter anbefaling fra mickm.

Her er en spesiell krets som en kan slå av og på for å kjøre med null feedback ved lav eller 0 i impedans

mvh

Topp Bunn