GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Aha...den avisen kjøper man jo stort sett HVER lørdag.
    Da er det bare å komme seg av gårde på butikken :cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har papirutgaven både fredda' og lørdda'. Må få med skribleriene til Jan Omdahl i D2 også, i tilfelle han skriver noe vi kan "arrestere" han for :ROFLMAO: , men sålangt har han klart seg bra.

    Litt kultur tåler vi kanskje - tross alt har mange fått navnet sitt kredda på side 395 i boka, men én av de har igrunn helt glemt hvorfor.
    Bowie hyllestkonsert med Goon Squad og bokslipp:



    Setliste + gjestevokalist:

    Cracked Actor (Anette Gil)
    Blue Jean (Espen Beranek Holm)
    Moonage Daydream (Jørund Vålandsmyr / Knut Schreiner på gitar)
    Stay (Ivar Eidem)
    Ziggy Stardust (Christopher Haugan Lyngedal)
    The Man Who Sold the World
    Letter to Hermione (Lars Lillo-Stenberg)
    Space Oddity (Anne Lise Frøkedal)
    Quicksand (Yasmin Syed)
    Andy Warhol (Jørund Vålandsmyr og Harald Eia)
    Changes (Odd Einar Nordheim)
    Under Pressure (Petter Andre og Jon Fosmark)
    “Heroes” (Mimmi Tamba)
    It's No Game (Ivar Eidem)
    Ashes to Ashes (Odd Einar Nordheim)
    Absolute Beginners (Espen Beranek Holm og Anette Gil / Volker Zibell på saksofon)
    Wild Is the Wind (Stephen Ackles)
    Young Americans (Frode Vassel / Volker Zibell på saksofon)
    Life on Mars? (Mimmi Tamba)
    All the Young Dudes (Christopher Haugan Lyngedal)
    Let's Dance (Lars Lillo-Stenberg)
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...og en meget behagelig sådan, på en søndag morgen. Ha en fin soldag at the westend Bulter 🌞
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det virket for pinglete for meg, så jeg bestilte meg et ex av T.REX - Electric Warrior MoFi 45 rpm av PM Audio ;)
    Nappet meg en plate med Union Station & Alison Krauss, samt Holy Coles andre skive i farten på Analoge production også.
    Noe må man jo ha seg i disse pandemi tider :rolleyes:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, mantra ditt vel "snill mann - slem musikk" :ROFLMAO:

    Kanskje en av disse kunne passe herren fra "Klaven" bedre?

    16006038879044524017119535479470.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Se her ja, Kyros og The Tangent vekket nysgjerrigheten :cool:
    På den annen side tøyset jeg bare med dere i sted.
    Jeg har ikke lyttet til Ellen Andrea Wang skiven, og har derav ingen stemmerett.
    Så bare kos dere gutter, så vasker jeg videre i min vinylsamling.
    Har jaggu kommet helt til U her i alfabetet ;)
    Når rock/prog/heavy/electronica/jazz delen av samlingen er vasket, så blir det litt klassisk som må bløtlegges.
    Deretter står det en trekiste fra 1800 og den gang full med >200 brukte vinylskiver og venter på vask, gjennomlytting og potensiell oppholdstillatelse :geek:
    Man har det fælt :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er synd om du skulle la fru Wangs; CLOSENESS passere power.
    Jeg ser ikke for meg at det kommer ut noen bedre eller særlig mer vellydende jazzplate i år.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Rolig nå, Bartez.....:rolleyes:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det er synd om du skulle la fru Wangs; CLOSENESS passere power.
    Jeg ser ikke for meg at det kommer ut noen bedre eller særlig mer vellydende jazzplate i år.
    Bare rolig Bluesbreaker.
    Jeg drar innom dama i morgen siden jeg har noe arbeid å gjøre like ovafor Gjøvik i Hunndalen i morgen.
    Fra spøk til revolver, damen er ført opp på listen over musikk investeringer ;)
    Jeg måtte bare erte Bulter litt serr`u.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy...........
    Hvor er linken henne til din Japanske bruktsjappe?? :)
    Om jeg Googlesøger recordshop me kommer ingenting op :(
    🦴 Den er lagt ned HasseBasse 🦴
    ...etter at målet om å slanke samlinga betraktelig ble nådd. Det ble vanskeligere og vanskeligere å plukke ut "overskuddsplater" etterhvert som gullet ble renere og renere i takt med det som var gjenværende. Men, ubeskrivelig takk til alle som bidro. Love ya! 👍

    Men, skulle jeg finne noen bortglemte kasser med obi'ater i mørket som jeg ikke rekker å få spilt, så kan oppstandelsen være sensasjonsnært.

    Kveldens forkjølelsesdempende glass malt med bakgrunn levert av Sluket 👑
    16007184951836162800560962528650.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Noe spennende her Grumpy :unsure:
    Har dykka dypt i mye prog og jazz hele denne sommeren. Det har vært utrolig mye fint å få tak i. Og, høsten ser ikke ut til å bli mye dårligere, tvert i mot 🌞
    Vi får ta en felles progressive oppsummering når vi møtes.
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg foretrekker faktisk å vaske nye plater på den gamledagse manuelle måten med en helt egen teknikk - gnukketeknikken. Må være noe med aldern tror jeg, eller i mangel på noe annet... :unsure:

    IMG_20200922_200146_981.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Musikk & billedkunst

    Anders Buaas
    &
    Verena Waddell


    Nytt konsept og album i 2021:


    Larvik Improvisation #1


    Her en låt fra livestreamen "Sunrise concert" tidligere i år
    Platene i trilogien er forøvrig mastret av Simon Gibson i Abbey Road Studios.

     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For en som har bidratt til at "gnukking" på norske sedler er synkende, er det bare passende straff at en selv må gnukke litt.. 😊
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig at Knut Bjørn Asphol og managementet stakk innom med 10 signerte eksemplarer av den nye plata "Hemingway Cafe".

    Knut Bjørn er en forkjemper for "ukomprimerte utgivelser" og skiva er en audiofil perle og nr. 2 i trilogien av de tilsammen 8 platene som han har gitt ut. Denne skiva er en akustisk og jazzpreget perle hvor Knut Bjørn spiller gitar, Ellen Andrea Wang håndterer ståbassen, Erland Dahlen på trommer/perk. og Torbjørn Dyrud på piano.

    Noen kjenner sikkert igjen Knut Bjørnar som enten produsent og låtskriver for Alexander Rybakk og mange fler, eller som juryformann i GP, mottaker av spellemannsprisen i 2016, eller medvirket på plater med gothrockbandet Postscriptum, Nils Petter Molvær, Arve Henriksen, Stian Carstensen, Helge Lien, Harpreet Bansal, Torstein Lofthus m.fl. Han har mastret flere gode skiver, såsom Soul Deep med Noora Noor og i det hele... er han også en svært hyggelig fyr!

    Og ja, vi skal ganske så sikkert få med Knut Bjørn Asphol på et OVK-arrangement når verden tillater det. Han er tross alt en hel verdikjede i seg selv - fra låtskriver til multimusiker, mikser og mastrer. Sistnevnte gjennom sitt eget selskap Masterpool AS. Han har mye å fortelle og spille :)

    20201008_164419.jpg
    20201008_170157.jpg

     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ai...hva du vet, og hvem du kjenner Grumpy.
    Er disse 10 skivene sikkerhetskopier til magasinet eller legges noen ut for salg?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har jobbet sammen med Knut Bjørnar på flere plater :) Han er en utrolig fin musiker og menneske. Kjøper gjerne en plate om mulig.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @Powerpoint , @Atlerovik , @HCS :

    Det er ikke presset så altfor mange eksemplarer, men klart jeg deler på «hauen» til de som ønsker et signert eksemplar på hvit vinyl - så langt beholdningen rekker.

    Glade budskap må spres og støttes (y)
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    414
    Torget vurderinger
    6
    Hvis mulig, tar jeg gjerne et eksemplar jeg også :)
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Tar gjerne et ex jeg også hvis det er noen igjen :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg tar også gjerne et eksemplar, var i min bane dette.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det å vandre på "lageret" til vår kjenning Sluket, er en museumsopplevelse i seg selv. -Ikke det at Sluket begynner å lukte rusten mugg med utlagt hjernedød bark og til tider aggresiv glemsk. Å nei, mannen med svingende balltre er nok fremdeles damenes skrekk og har nok aldri vært i bedre OL-form siden Stockholm 1912.

    Derimot er det "hønsetenner" å finne om Sluket svever i det berømte nullpunktet. Slik var det på min museumstur. Sluket var i nullpunktet - i sin egen boble. Kanskje var det tanken på OVKs fortjenestemedalje i gråstein som slo han ut av fatning. -Ikke vet nå jeg og det gjør nok ikke Sluket heller.

    Denne svake nullpunkts-situasjonen utnyttet jeg med fullstendig fraværende følelse av empati, men med fullt overlegg og vel viten om mulige konsekvenser...:)
    Jeg løp ut med en QL-10 med det legendariske drivverket fra Victor Labratory med betegnelsen TT-101.
    Drivverket har knapt vært i virke siden produksjonsdato for over 40 år siden.

    En ørliten skavank i det ene hjørnet av plintet muligjør morsomme tanker om modernisering. Jeg er nok langt i fra en "Do'er-With-My-Self" som mange andre her inne, men noe er selv jeg i stand til å kunne gjøre med egne tomler - tror jeg selv da :rolleyes:.

    Allikevel trenger jeg hjelp til noen GODE RÅD.
    Planen er å å lakkere med autolakk - ikke vet jeg hvor mange lag som bør legges og ikke har jeg landa et fargevalg heller, men førstetanken var en matt RAL 7016 grafittgrå?

    Jeg har lagt ut en forespørsel på Mittanbud.no, men sålangt har ingen tatt utfordringen. Noen som vet, eller kjenner til noen kan ta et slikt oppdrag?

    Si gjerne i fra om dere ser av bildene at jeg er på ville veier - god fredda'


    20201006_115424.jpg
    20201006_124006.jpg
    20201006_141432.jpg
    20201006_144012.jpg
    20201006_144809.jpg
    20201006_150456.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    I dag tok jeg med den nye plata til Knut Bjørn Asphol og fikk en second openion av Bjørn Olav på en spennende aktiv tysk høyttaler med baffelløsning.

    Det var enighet om at plata låt fortreffelig på modellen Pirol - fra Soundspace Systems. Platen var utvilsomt av audiofil karakter - et godt håndverk som bare må settes pris på. Knut Bjørn er en multikunstner og har selv produsert, mixet og mastret platen. Siste finish på lyd gjør han gjerne med lukkede øyne hvor ørene bestemmer resultatet. -En type prosess som ikke er helt ukjent for de største og beste ratterne av lyd. Prosessen på plata er tilnærmet helanalog.

    Av pirkete, konstruktiv kritikk, kunne vi kanskje ha ønsket oss en enda bedre holografi - les "dybden på scenen". Ellers fabelaktig klangkarakter med perfekt dimensjon på kroppslighet og nydelig tonalitet. Bass-spillet til Ellen Andrea Wang låter bare så organisk og nydelig som i virkeligheten, mens klangfargene og utklinging fra pianoet til Torbjørn Dyrud er pretty top notch. Plata ble senere på dagen også levert til Roy Ervin for nærmere «analyse» (y)

    20201009_132522.jpg
    20201009_125609.jpg


    Jeg hadde også med hyggelig selskap av en av mine barndomsvenner Per K.
    20201009_131931.jpg
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det å vandre på "lageret" til vår kjenning Sluket, er en museumsopplevelse i seg selv. -Ikke det at Sluket begynner å lukte rusten mugg med utlagt hjernedød bark og til tider aggresiv glemsk. Å nei, mannen med svingende balltre er nok fremdeles damenes skrekk og har nok aldri vært i bedre OL-form siden Stockholm 1912.

    Derimot er det "hønsetenner" å finne om Sluket svever i det berømte nullpunktet. Slik var det på min museumstur. Sluket var i nullpunktet - i sin egen boble. Kanskje var det tanken på OVKs fortjenestemedalje i gråstein som slo han ut av fatning. -Ikke vet nå jeg og det gjør nok ikke Sluket heller.

    Denne svake nullpunkts-situasjonen utnyttet jeg med fullstendig fraværende følelse av empati, men med fullt overlegg og vel viten om mulige konsekvenser...:)
    Jeg løp ut med en QL-10 med det legendariske drivverket fra Victor Labratory med betegnelsen TT-101.
    Drivverket har knapt vært i virke siden produksjonsdato for over 40 år siden.

    En ørliten skavank i det ene hjørnet av plintet muligjør morsomme tanker om modernisering. Jeg er nok langt i fra en "Do'er-With-My-Self" som mange andre her inne, men noe er selv jeg i stand til å kunne gjøre med egne tomler - tror jeg selv da :rolleyes:.

    Allikevel trenger jeg hjelp til noen GODE RÅD.
    Planen er å å lakkere med autolakk - ikke vet jeg hvor mange lag som bør legges og ikke har jeg landa et fargevalg heller, men førstetanken var en matt RAL 7016 grafittgrå?

    Jeg har lagt ut en forespørsel på Mittanbud.no, men sålangt har ingen tatt utfordringen. Noen som vet, eller kjenner til noen kan ta et slikt oppdrag?

    Si gjerne i fra om dere ser av bildene at jeg er på ville veier - god fredda'


    Vis vedlegget 667289 Vis vedlegget 667290 Vis vedlegget 667291 Vis vedlegget 667292 Vis vedlegget 667293 Vis vedlegget 667294
    Da du allerede er så "handy" med alle dine tools :)
    ville jeg finére den en gang til med spritny finér efter eget valg og så få den lakeret i nogle kraftige lag klar lak. Den fortjener et "woodent" look.
    Hvad med "Byrds Eye Maple" eller fugleøje ahorn som vi siger på dansk, evt. bejdset i en anelese mørkere farve og så lak???
    (Og så putter du bare en eller anden billig Denon i og sender 101´tteren til mig)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk HasseBasse. Det var jaggu et godt alternativ som skal vurderes. Jeg elsker jo Birds Eye Maple m.fl. (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn