GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ehh, nei det gjorde han ikke Karmana - bare horna. Men de var til gjengjeld uslettelig imponerende :ROFLMAO:

    Nå avslutter jeg en maratonspilling av en voksen haug prog.skiver som har hopa seg opp. Her går genrene litt i bølger.

    20201106_201314.jpg


    ...også må jeg nok innom denne for å minnes.

    16046914705706519710578845886883.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaja, smådjevlene i Andebu har vel mer å fare med enn bare horn i pannen 😄

    Kanskje mannen etterhvert slumper til å legge ut noen bilder av kreasjonene i tråden sin......
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, smådjevlene i Andebu har vel mer å fare med enn bare horn i pannen 😄

    Kanskje mannen etterhvert slumper til å legge ut noen bilder av kreasjonene i tråden sin......
    Det bør han definitivt gjøre K.
    JJ har også et forsterkeri og annet som fortjener en liten redgjørelse. Voksne saker for tøffe(l) helter. Jeg var imponert 🤫
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har langt flere ønsker enn det er plater her, men det er mulig at jeg skal innom KNUT til uka. Da kan jeg ta med en ny bunke signerte. Du hører fra meg @Pug309gti .
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Takk motoren. Jeg så at plata har ankommet "hovedlageret" i Flekkefjord. Da rakk vi kanskje helgen allikevel?

    -Så forresten at RES har gitt skiva en strålende omtale. Bra at godt ukomprimert håndverk verdsettes:

    Vis vedlegget 673564
    Jeg skriver uten problemer under på RES sin anmeldelse.
    Platen vokser og vokser og vokser.
    Spor 4 på side 1 er aldeles magisk.
    Så takk til KNUT for musikken, og deg Grumpy for promotering.
    "The record is under heavy rotation!"
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skriver uten problemer under på RES sin anmeldelse.
    Platen vokser og vokser og vokser.
    Spor 4 på side 1 er aldeles magisk.
    Så takk til KNUT for musikken, og deg Grumpy for promotering.
    "The record is under heavy rotation!"
    Jeg skal videreformidle dine ord @Powerpoint til KNUT. Han var svært spent på hva det audiofile miljøet ville mene. Dine og @R.E.S. sine ord utgjør vel en viss tyngde i denne sammenheng - bokstavelig talt :unsure: :ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:

    Ha en svært god helg mister
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Jeg skal videreformidle dine ord Power til KNUT. Han var svært spent på hva det audiofile miljøet ville mene. Dine og RES sine ord har vel en viss tyngde - bokstavelig talt :unsure: :ROFLMAO: :ROFLMAO::ROFLMAO:

    Ha en svært god helg mister
    Som kjent er det pinglete å veie under 100 kilo ;)
    Hils til Knut og be ham fortsette på samme kvalitetsnivå.
    Og ha en fortreffelig helg selv Grumpy.
    Du har vel en skvett brunt ildvann liggende å slenge som du kan tylle i deg så det ikke blir for mye blod i alkoholen i årene ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk Power - er enig i at <100 er femi. Med hard, intens jobbing har jeg prestert en stabilitet på 101,5

    Brunskvetten er allerede fortært. Ble den vanlige, kjedelige Lagga 16, men gjør stadig nye forsøk på å erkjenne typen «brent stavkirke», men jeg fikser det ikke like godt som proffene. Har igjen en skvætt av den ene Armagnacen som du anbefalte. Blir nok den til kvelds sammen med 4 LPs fra 2019-konserten til Hackett i Hammersmith.
    20201107_095013.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det var søndag morgen og farsdag. Alle tøffelhelters dag - iberegnet meg selv. Gratulerer og hilser til alle likesinnede.

    Jeg startet arbeidsdagen foran "rulla" i kjeller'n

    20201108_131200.jpg


    Bak meg har jeg heldigvis en Eneby fra Ikea - en fulltoner som egner seg best til å blåtannstrømme lavbits radio. -Aller helst fra en avsidesliggende nærradio i ørkentørre strøk som ingen lytter på. Dog er det Egil Kapstad som redder hele morgenstunden som viser seg allerede å ha passert kl. 13.00.

    Screenshot_20201108-131120_TIDAL.jpg


    Deretter må Krokodillen luftes. Tre kvarter i Lillomarkas friareale, må da holde på sådan dag hvor fedre sitter på alle rettigheter.

    20201108_123108.jpg


    Resten av dagen vil jeg kreve at går til ME TOO også, for makan... God farsdag,
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takk Power - er enig i at <100 er femi. Med hard, intens jobbing har jeg prestert en stabilitet på 101,5

    Brunskvetten er allerede fortært. Ble den vanlige, kjedelige Lagga 16, men gjør stadig nye forsøk på å erkjenne typen «brent stavkirke», men jeg fikser det ikke like godt som proffene. Har igjen en skvætt av den ene Armagnacen som du anbefalte. Blir nok den til kvelds sammen med 4 LPs fra 2019-konserten til Hackett i Hammersmith. Vis vedlegget 673807
    Jøss, der er den jo...den som du lånte i fylla i fjor og glemte å levere tilbake! :p
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...ikke prøv deg TAS, da ryker japse-Yes'en vet du :ROFLMAO: :ROFLMAO: . Dessuten var jeg i så dårlig forfatning at jeg var ikke i stand å løfte et tomt platecover engang, så kom ikke her 🥳.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    ...ikke prøv deg TAS, da ryker japse-Yes'en vet du :ROFLMAO: :ROFLMAO: . Dessuten var jeg i så dårlig forfatning at jeg var ikke i stand å løfte et tomt platecover engang, så kom ikke her 🥳.
    Hehe...😇
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Jeg er også interessert i plata til KNUT. Har du mer igjen?

    Mvh
    Terje A Fonn
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Jeg er også interessert i plata til KNUT. Har du mer igjen?

    Mvh
    Terje A Fonn
    Hei, @TAF ,
    Jeg har langt flere ønsker enn plater, men skal opp og hente en ny bunke signerte såsnart Knut er tilbake fra Molde.
    Det begynner å bli snaut igjen av opplaget på 200.

    Jeg gir lyd fra meg Terje såsnart jeg har inne.
     
    Sist redigert:

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei, @TAF ,
    Jeg har langt flere ønsker enn plater, men skal opp og hente en ny bunke signerte såsnart Knut er tilbake fra Molde.
    Det begynner å bli snaut igjen av opplaget på 200.

    Jeg gir lyd fra meg Terje såsnart jeg har inne.
    Flott. Da hører jeg fra deg.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Et glass Isley trår trøstende til i korona-ensomheten. Alt hadde vært så aMAZEing mye bedre om OVK kunne ha
    møtt seg selv - oss alle - og likesinnede i gatelysenes skygge og sloss om den aller siste vinylplate.


    20201112_193538.jpg

    God fredag.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke er jeg medlem av OVK og ikke har jeg Islay i skapet (får i morgen) 🙁 Men, Maze skiven har jeg, og den er knallbra 😃
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.388
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg må takke en av mine favorittsvensker - denne gang @Cash 63 - for den nydelige Livlinja fra Arild Andersen.

    Vis vedlegget 672380
    Dette var seriøs bra jazz og ikke rart at man måtte helt til UniversitetsBokhandelen for å få kjøpt slik 'lektuell musikk.

    Vis vedlegget 672379

    Med to gjennomspillinger kjenner jeg klokskapen slå ihjel tanken om å åpne den siste flaska tjue-null-en Highland Park.

    Vis vedlegget 672381
    Lifelines plata er ei goskive(y) Er det ikke Kennedy Adm.jeg ser bak Highland Park flaska?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er Kennedy Administration, ja.

    -En plate som jeg liker svært godt når jeg ikke helt får bestemt meg for hva jeg skal sette på. Da er det godt å kunne ha både en slurk Highlander og frøken Kennedys røst som om det skulle ha vært et avkom etter Jill Scott og Michael Jackson.

    29C100F6-0C5C-469F-A3CD-8AB2C4405AEB.jpeg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg skal hilse til deg Hasse og alle andre som har kjøpt plata fra KNUT.

    IMG_20201120_205058_542.jpg


    Jeg var en tur innom Masterpool og KNUT sitt studio tidligere i dag og fikk en finfin innføring hvordan Hemingway Café ble til. Et herlig møte med Knut som var i toppform og delte av all sin kunnskap og dro frem sin håndlagede «one of A kind» akustiske gitar og fremførte det vakreste av det vakre gjennom en ny kombinasjon av mikrofoner. De er noe banebrytende, i den forstand at de plasseres svært uvanlig for gitar å være (hvor to mikrofoner ofte plasseres på hver side av gitaren). På Hemingway Café har Knut plassert to ulike mikker horisontalt hvor frekvensområdet deles. Den ene mikrofonene tar seg av diskantdelen, mens den andre gjengir mellomtone og bassområdet. Å høre dette gav meg assosiasjoner til de kompliserte hornsystemene og nestorlignende @Sluket og @LMC m.fl.

    20201120_154406.jpg


    Jeg har fått en dose respekt for mannen KNUT som står bak en mengde vinnende musikk som komponist, produsent, spellemannprisvinner og topp notch innenfor mastring hvor komprimering er et ikke-tema i Knuts arbeid ...uansett. -Ikke er han hovmodig eller selvskrytende, men bare svært jordnær og usedvanlig dyktig. Mye av mastringsideologien ligger tilbake til skolering hos legenden Björn Engelmann i Cutting Room i Stockholm. Jeg var heldig som strenet innom studioet i det Knut jobbet med nye ting for Tomine (dattera til Morten Harkett). Jeg ble sittende å lytte. Jeg fikk godstolen og lente meg tilbake. Tomine stod bredt foran meg i en helt ny drakt - et godt stykke fra samarbeidet med Unge Ferrari og Alan Walker. Lyden fra Genelecene gav en fornemmelse av isvarm blå lagune fra Island, noe folkish mystikk, ikledd en ultravakker stemme som holdt kvaliteten selv på de lange lyse tonene. Tomine har utvilsomt arvet noe av sin far, Morten. I bakgrunnen fylles rommet og flankene av et fullsatt BBC-orkester. Dette sluttproduktet ser jeg fram til å eie på et forhåpentligvis trykket eksemplar vinyl. Ingenting er selvsagt i disse tider.

    Jeg dro heller ikke tomhendt fra KNUT. Han signerte ytterligere 20 skiver av den kritikerroste og audiofile førstepressen på 200 eks. på hvit vinyl. De første jeg hadde forsvant på et blunk. Send meg en PM om du vil ha ett signert eksemplar til selvkost. Det er mitt lille bidrag og støtte til en norsk artist.

    20201120_194955.jpg


    Se gjerne siste Stereo+ for plateanmeldelse.

    PS! Jeg håper virkelig at OVK, OAS og alle andre kan få oppleve KNUT live i en eller annen form såsnart Korona-situasjonen tillater.

    Ha en riktig god helg alle venner og takk til norske t-time vinylplant for nok en god pressing.

    20201120_195231.jpg
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Tok en kjapp lytt på Spotify. Pm er sendt:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk til alle som har kjøpt plata.
    Nå har jeg pakket i hele dag for postlegging i morgen. Alt går uavkortet til artisten.

    Det er noen få signerte igjen i esken for de som ønsker, men ikke noe stress - jeg kjøper det som blir igjen til «det historiske arkiv»

    20201122_150752.jpg


    En liten kuriositet er at KNUT har tenkt på oss gamlisser med dårlig gangsyn som har vansker med å skille hva som er Side A og Side B. Men, det betinger jo at man egner å se forskjell på foran- og bak på en sykkel 🤭

    20201122_151135.jpg
    20201122_151148.jpg
     
    Sist redigert:

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.176
    Antall liker
    12.666
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Plata kom i posten i dag og blei umiddelbart sett i arbeid. Denne lyste skikkelig opp i en mørk og regnfull haustkveld.
    Eg trur denne får mykje speletid gjennom heile vinteren. Dette var bra. Tusen takk Grumpy.

    Knut - micro.jpg


    Ser eg må bli litt flinkare å tørke støv. ;)

    Peder
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk, det var hyggelig at plata falt i smak @PederP . Flott platespiller du har. Jeg ønsker meg en sånn 🤞
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Takk for at jeg kunne få kjøpt en signert plate fra Knut Bjørnar av deg. Blir en oppgradering fra å spille Hemingway Café fra Spotify. Og hyggelig å treffes😊
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Og da var det tomt for signerte Hemingway Cafe. Ikke så merkelig ettersom opplaget kun var på 200 eksemplarer hvor 30 var signerte. Plata og pressingen ble kostbar med et så lite opplag, men kvaliteten synes å være upåklagelig. T-time Vinyl Plant har folk bak seg som Magne Furuholmen og Jan Ove Ottesen og burde kunne overleve som ett av få vinylpresserier i Norge.

    En annen plate jeg kan fremheve er Ron Carters 2018-konsert i Stockholm. Denne versjonen er en hard-bop-perle som jeg virkelig har jobba hardt for å få tak på. Plateselskapet hadde igjen 5 eks. som de ikke hadde tenkt å selge, men de lot seg overtale til å avse to stykker. Begge signert og håndnummerert.


    20201125_160350.jpg


    Selskapet In+Out Records GmbH i Freiburg har lenge dyrket lidenskapen med å gi ut audiofile skiver.

    20201125_160127.jpg


    Jeg kom ikke langt innpå plata før dynamikken ble brutal og reell. Noen få ganger før har jeg opplevd at øynene lukker seg i ren beskyttelsesrefleks når transienter og luft skyter fart.

    20201125_160303.jpg


    Låtene går etterhvert over i mer downtempo Bop utover konserten på side C. Låtene er lange og henger i sammen på hele platesiden. Det er også noe av kjennetegnet til Ron Carter-konserter når han turnerer med Foursight Kvartetten. Jeg hører publikum jubler bejaende og tenker at Stockholm Jazz Club, Stampen var stedet man skulle ha vært 17. november 2018. Allikevel inneholder plata i seg selv mer enn nok av muligheter for god og ektefølt tilstedeværelse.

    20201125_160055.jpg


    Utpå side D kan jeg allerede fastså at dette er en av de aller beste innspillingene som har kommet i hus dette året til tross for at sverigeSRadio har vært innvolvert ;-)

    20201125_155801.jpg
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Og da var det tomt for signerte Hemingway Cafe. Ikke så merkelig ettersom opplaget kun var på 200 eksemplarer hvor 30 var signerte. Plata og pressingen ble kostbar med et så lite opplag, men kvaliteten synes å være upåklagelig. T-time Vinyl Plant har folk bak seg som Magne Furuholmen og Jan Ove Ottesen og burde unne overleve som ett av få vinylpresserier i Norge.

    En annen plate jeg kan fremheve er Ron Carters 2018-konsert i Stockholm. Denne versjonen er en hard-bop-perle som jeg virkelig har jobba hardt for å få tak på. Plateselskapet hadde igjen 5 eks. som de ikke hadde tenkt å selge, men de lot seg overtale til å avse to stykker. Begge signert og håndnummerert.


    Vis vedlegget 677945

    Selskapet In+Out Records GmbH i Freiburg har lenge dyrket lidenskapen med å gi ut audiofile skiver.

    Vis vedlegget 677946

    Jeg kom ikke langt innpå plata før dynamikken ble brutal og reell. Noen få ganger før har jeg opplevd at øynene lukker seg i ren beskyttelsesrefleks når transienter og luft skyter fart.

    Vis vedlegget 677947

    Låtene går etterhvert over i mer downtempo Bop utover konserten på side C. Låtene er lange og henger i sammen på hele platesiden. Det er også noe av kjennetegnet til Ron Carter-konserter når han turnerer med Foursight Kvartetten. Jeg hører publikum jubler bejaende og tenker at Stockholm Jazz Club, Stampen var stedet man skulle ha vært 17. november 2018. Allikevel inneholder plata mer enn nok av muligheter for god innlevelse.

    Vis vedlegget 677948

    Utpå side D kan jeg allerede fastså at dette er en av de aller beste innspillingene som har kommet i hus dette året til tross for at sverigeSRadio har vært innvolvert ;-)

    Vis vedlegget 677949
    Takk, det var hyggelig at plata falt i smak @PederP . Flott platespiller du har. Jeg ønsker meg en sånn 🤞
    Takk, for denne:) Har spilt mange runder alt, veldig god lyd og musikk:) Dessuten takk for kaffe&kaker, det var hyggelig:)

    Mvh.
    Rolf
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn