L
Ludo
Gjest
Hehehe, bare si fra
Blir litt usikker på det du skriver kontra signaturen din? Har du Vienna selv, eller er du i startgropen til å kjøpe et par? Har du et par større modeller og vurderer å nedgradere til Beethoven eller?Her er den Vienna høytaleren jeg har satt på min (hvis jeg skal nedskalere) liste.
:http://www.akkelisaudio.com/images/beethovencg.pdf
Det som trekker meg mot Vienna,er feks:
:The Vienna Acoustics' midrange presentation commanded my attention. Even at very low volumes, human voices, saxophones, and guitars had a presence that was strikingly lifelike. In the real world, microdynamics and subtle volume changes give music delicacy and nuance, and these subtle differences came through the VA system without corruption or homogenization.
Eller:
:Beethoven Grand er en mellemstor gulvhøjttaler med en meget komplet lyd - den rækker ganske dybt og magtfuldt i bassen, og lyden som helhed er særdeles helstøbt.
Beethoven Grand forener mange af de egenskaber som rigtigt gode højttalere har, uden nævneværdige ulemper.
Lyden er blød, ørevenlig og musikalsk, men samtidig særdeles velkontrolleret og "rigtig".
Der lægges ikke låg på noget, men på den anden side er der heller ingen aggressive tendenser overhovedet.
Det er faktisk en meget sjælden egenskab ved en højttaler, og betyder at man reelt kan spille en hvilken som helst slags musik, og få fuld glæde af det. Samtidig er dens dynamiske egenskaber enorme - der kan spilles tævehøjt uden at lyden bliver presset.
Testbeskrivelsene av Vienna sine høytalere ser ut til å treffe meg midt i hjertet...
Så jeg kommer nok til å reise innom en forhandler ved neste storbybesøk.
Det andre alternativet er Monitor Audio GR 60.
Den har jeg desverre ikke hørt omtalt i det hele tatt :-/
http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold_signature/series/gs_60.htm
Begge disse høytalerene er rett og slett nydelige å se på i den mørke finishen.
Må nok si meg enig med soedal her. Har disse hjemme til låns (ville teste klipsch nå som jeg har rørforsterker).Takk for tipset, men vet du hva? Jeg tror det er få som er så langt unna et klipchkjøp som det jeg er. Jeg er ute etter en åpen lyd, med en mellomtone som ikke er dempet og ullen slik som mange av markedets konstruksjoner tydeligvis er. En dynamisk og lettflytende lyd. Det jeg har hørt av Klipch virker på meg å være forholdsvis ulinjært, og slik har dem også blitt målt til å være de gangene jeg har sett målinger av en Klipch. Jeg ønsker en så rett frekvensgang som mulig, og en så sømløs overgang mellom enhetene som mulig. Jeg har desverre liten tro på Klipch når de gjelder disse momentene.
Sikkert bra for mange, men neppe noe for meg med mine prioriteringer.
Det skal du snart få vite, for hit kommer det etter alt å dømme et sett S3e, et sett S5e og et sett S9e snart.. siste er vel ikke akkurat i denne prisklassen, mer oppunder 40k forventet norsk utsalgspris, men dog. Gleder meg.Er det noen som kan si noe om Spendor ht i denne klassen?
Spennende greier dette, Vidar.Det skal du snart få vite, for hit kommer det etter alt å dømme et sett S3e, et sett S5e og et sett S9e snart.. siste er vel ikke akkurat i denne prisklassen, mer oppunder 40k forventet norsk utsalgspris, men dog. Gleder meg.
Det er tilfellet med de klassiske Spendor-høyttalerne. Den helt nye Sxe-serien er et helt nytt designkonsept (nye elementer og helt nye kabinetter), og gir iflg pressen en langt mer dynamisk og moderne lydtype. Men allikevel er det neppe noe for "in-your-face" presentasjon, om man ønsker noe mer i den retningen.Iflg. Naim-forumet har Spendor og ProAc ca. samme lydsignatur og da er ikke det veien for meg å gå. Blir for laid-back, mener jeg. Kanskje Focal JM-lab, Neat eller Totem er noe å satse på, med
mitt nåværende Naim oppsett. (tenker da spesielt på 1027be).
mvh
costello
Hei Vidar,Det skal du snart få vite, for hit kommer det etter alt å dømme et sett S3e, et sett S5e og et sett S9e snart.. siste er vel ikke akkurat i denne prisklassen, mer oppunder 40k forventet norsk utsalgspris, men dog. Gleder meg.
Mvh Vidar P
Skal høre litt på alle ja. Skal forsøke med Naim, Cyrus, Audiolab og Linn elektronikk i første omgang. Mest for moro.. Spendor er jo en morsom produsent!Hei Vidar,
Dette høres spennende ut! Antar vi hører fra deg når de er ankommet? Hvorfor tre par forresten? Skal du teste ut eller beholde alle sammen?
Mvh
Holder selvsagt en knapp på Naim da Ikke noe problem å få testet ut disse selv om forhandleren er i sverige altså? Imponerende service i så fall.Skal høre litt på alle ja. Skal forsøke med Naim, Cyrus, Audiolab og Linn elektronikk i første omgang. Mest for moro.. Spendor er jo en morsom produsent!
Mvh Vidar P
Joda, har fått spilt litt, men desverre mest som bakgrunnsmusikk. Vi spiller mye musikk her hjemme, men det er relativt sjeldent at jeg har mulighet til å virkelig sette meg ned. Det vil si at jeg kun i begrenset omfang har fått eksperimentert med plassering osv. I tillegg er rommet dem står i av en helt elendig karakter, så jeg skal være forsiktig med å definere hva som er høyttalerens lyd, og hva som er rommets. Nå har jeg jo forsåvidt hørt en del på dem hos forhandler også, så en viss peiling har jeg jo.SOEDAL, noen forløpige inntrykk...? :
Disse har vel aldri kostet noe i nærheten av 20k...?Jeg ville sjekket ut Acoutsic research 312HO
Dette er en 3 veis konstruksjon som har en 12" bass sidemontert.
disse er meget lettdrevne og bruker effekten den får levert på en utrolig effektiv måte. disse kostet rundt 20000,- for paret for en 6-7 år siden.