Høst kampanje på ATOHM

Vi har nå høst kampanje på ATOHM høyttalere.

Mannen bak ATOHM er Thierry Comte som tidligere var teknisk direktør for Triangle.
Atohm produserer sine elementer selv og de er av meget høy kavlitet.
De leverer til blant annet Triangle, Elipson, Waterfall og Devialet.
ATOHM er virkelig et funn innen high-end lyd til en gunstig pris.
Vi i Sound of Heaven mener det er få konkurrenter som klarer å matche Atohm når
det kommer til kvalitet på elementer, spilleglede og finish i det prissegmentet som
Atohm befinner seg i.


Høst kampanje pris:

Atohm GT1-HD veil. 25.500.- nå 19.900.-

Atohm GT2-HD veil. 46.500.- nå 37.500.-

Atohm GT3-HD veil. 77.500.- nå 59.500.-

Valgfri finish: Piano gloss lakk Black / White / Rosewood / Wenge

Vi sender frakfritt over hele landet!

Link: GT Series - ATOHM

JWK Audio/Sound of heaven
Tlf:+47 464 29 861
E-mail: kontakt@soundofheaven.as
Hjemmeside: www.soundofheaven.as



ATOHM 1.JPG


ATOHM 6.JPG


ATOHM 7.JPG
 

Kommentarer

Toj55

Medlem
Ble medlem
18.06.2014
Innlegg
25
Antall liker
24
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
38
Fantastisk engasjerende og musikalske HT som det er en fryd å høre på.
Rangerer GT3 som den beste jeg har hørt hos meg.
Til pris er dem etter min mening, et varp.
 
M

MusicBear

Gjest
Her tyder det på en høyttaler produsent som har satt seg ned for å lytte, fremfor å skape en høyttaler via kun målinger. Jeg snakker da om den største utgaven, og faktisk uten å ha hørt den selv - ser bare hva de har gjort. Merker meg bl.a. at dette viktige området rett over 100 Hz hvor det ligger så mye informasjon i musikken, og mye trøkk, er ivaretatt av en egen driver i lukket kammer. Mens bassen derfra og ned foregår via bassrefleks, som jeg mener forutsatt riktig konstruert er bedre enn ikke "blåserør" - i dette tilfelle sågar plassert under høyttaleren slik at minimalt av "skal ikke høres" når lytteren. Eneste mulige lille aber i en slik slags todelt bass løsning er å få det hele til å henge sammen riktig. Jeg leser den øvre bassdriveren har fått området 100 - 150 Hz, faktisk et halvt hundre Hz under hva dansk høyttalerguru Troels Gravesen lar noen av sine seinere kreasjoner få i liknende konstruksjoner - ikke stort arbeidsområde på noen av disse øvre bassene - men viktig og stort grunnlag bak "fot" i musikken.

Egen dedikert mellomtone, mindre enn bassene, tyder også på at ørene er flittig brukt under konstruksjonen. Eneste jeg ville vurdert noe annerledes (uten å vite om jeg har rett), er sløyfing av sandkammeret i bunnen (fordi det uansett ikke er så stort) og inn med en nedre bassdriver til (gjentar at jeg ikke vet men kun synser her).

Låter disse høyttalerne slik konstruksjonen bokstavelig talt ser ut til å skulle gjøre, samt viten om hva franskmenn får til innenfor hi-fi, mat og vin når de gjør det på beste vis, så vil jeg tro prisen selv uten rabatt er svært fornuftig sett i kjøperens øyne. Yepp, denne høyttaleren står langt opp på lista over "må høres/kjører jeg forbi" og det gjør da en eks-Drammenser rett som det er :)

Min bedre halvdel og meg selv, vi er ikke spesielt glade i franskmenn, for ås id et sånn. Men er stadig oftere innom franske restauranter - sist i Porsgrunn ytterst på elvekaia - fransk mat er bare digg. Og tenk hvor mye mer spennende trafikkbildet hadde vært dersom giganten VW og deres mange merker, hadde vært inspirert av fransk bil-design :)
 

Toj55

Medlem
Ble medlem
18.06.2014
Innlegg
25
Antall liker
24
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
38
Hei Music Bear!
Har brukt den GT2 som en vente HT et par mnd i sommer. Den spiller også meget bra ,
med samme lydsignatur som GT3. Tenker at denne vil gjøre det bra i et litt mindre rom.
GT3 har jo mer av alt. Spesielt egen mellomtone element. Totalt sett rangerer jeg GT3 en klasse eller to over GT2 .
Etter det jeg har hørt er det musikere som står bak konstruksjonen av dem.
Ved å fylle sand i dem ble spesielt bassen mer kontant å detaljert. Klar forbedring på begge modellene.
Ta gjerne kontakt på PM vis du en dag har anledning til å høre dem.
Spiller foresten på Audia Flight Strumento. Gjør seg ikke bort dem heller
Du er hjertelig velkommen.
Mvh toj55
 
M

MusicBear

Gjest
Hei Music Bear!
Har brukt den GT2 som en vente HT et par mnd i sommer. Den spiller også meget bra ,
med samme lydsignatur som GT3. Tenker at denne vil gjøre det bra i et litt mindre rom.
GT3 har jo mer av alt. Spesielt egen mellomtone element. Totalt sett rangerer jeg GT3 en klasse eller to over GT2 .
Etter det jeg har hørt er det musikere som står bak konstruksjonen av dem.
Ved å fylle sand i dem ble spesielt bassen mer kontant å detaljert. Klar forbedring på begge modellene.
Ta gjerne kontakt på PM vis du en dag har anledning til å høre dem.
Spiller foresten på Audia Flight Strumento. Gjør seg ikke bort dem heller
Du er hjertelig velkommen.
Mvh toj55
Ohhh Jesus - Audio Flight Strumento - snakker om snadder i øvre snadderklasse! Og takk for invitasjonen :)
 

Informasjon om bruker

sound of heaven
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
547
Link til alle artikler
115
sound of heaven sine annonser
Bransjenyheter
Nyhet! Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier

Nyhet! Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier

  • 0
Audia Flight har utvidet sin kritikerroste FLS serie med mono blokker :)(y) The Audia Flight FLS8 Mono Power Amplifier represents our latest mono power amplifier, featuring exceptional...
Fortsett
Bransjenyheter
Tusen takk til alle som besøkte Sound of Heaven på Oslo HiFi Show 2024!

Tusen takk til alle som besøkte Sound of Heaven på Oslo HiFi Show 2024!

  • 2
Sound of Heaven ønsker å takke alle hi-fi entusiaster for fantastisk gode og flotte tilbakemeldinger fra Oslo Hi-Fi Show, 23-24 mars på Scandic, Asker. Vi i Sound of Heaven er stolte av å få være...
Fortsett
Bransjenyheter
Sound of Heaven på Oslo Hi-Fi Show

Sound of Heaven på Oslo Hi-Fi Show

  • 0
Vi blir å finne på rom 104. Hvor det vil bli Norges lansering av Franco Serblin sin nye modell Accordo Goldberg. Vi kommer til å spille på følgende oppsettt: Franco Serblin Accordo Goldberg YBA...
Fortsett
Bransjenyheter
Franco Serblin Accordo Goldberg

Franco Serblin Accordo Goldberg

  • 0
Nå har Franco Serblin sin nyeste modell, Accordo Goldberg kommet til Norge. Ønsker du en demo? lyttekveld?. Høyttalerne vil være koblet opp med elektronikk fra Franske YBA sin Signature serie og...
Fortsett
Bransjenyheter
Franco Serblin Accordo Goldberg

Franco Serblin Accordo Goldberg

  • 8
Prisen er klar på Franco Serblin Accordo Goldberg, 154.500.- med tilhørende stativer. Ta kontakt. Vi ønsker referanse kunder på Franco Serblin. “I consider the loudspeaker as a musical...
Fortsett
Bransjenyheter
Franco Serblin Accordo

Franco Serblin Accordo

  • 4
Da er hele linjen i Accordo serien komplett😁👍 Accordo Accordo Goldberg Accordo Essence JWK Audio/Sound of heaven Tlf:+47 464 29 861 E-mail: kontakt@soundofheaven.as Hjemmeside...
Fortsett
Topp Bunn