Ønsker anbefaling Høytallerkabel og sonance in ceiling

Emu

Fersking
Ble medlem
15.02.2024
Antall liker
0
Sted
Bergen
Hei!

Har sett på høytallerkabel hos elektroimportøren (https://www.elektroimportoren.no/hoeyttalerkabel-transp-flf-2x2-5/1096417/Product.html) 2x2,5 i tversnitt og en kabel hos HIFI klubben (https://www.hifiklubben.no/essentials-basic-speaker-cable-2-hoeyttalerkabel/essba2sc/) 1,5 i tversnitt.

Kan få elektroimportøren sin enda litt billigere, har dere noen anbefaling på hvilken jeg bør gå for? Evt en annen? Det vil bli 2-4 høyttallere med opptil 10m kabelstrekk

Har en åpen stue/kjøkken løsning 60kvm, lurer på 4 eller 6 sonance in ceiling til sonos amp. Vil det være godt nok med 4 stk eller burde det være 6?

Noen som kan ta et gjetning om nabo vegg i vegg vil bli påvirket av høytaller? Blir evt 2 stk høytallere, plassert ca 2 meter fra nabovegg. Har lagt isolerende masse opp mot rommene ovenfor og på langsidene, men får ikke isolert mot nabosiden, ettersom høytaller akkurat passer mellom bjelkene
Takk for hjelp

Sist redigert:

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Antall liker
2.129
Sted
Horten
Velkommen til forumet.

Passe langt strekk så ville nok valgt 2,5 tversnitt.
2 høyttalere på kjøkken og 4 i stua synes jeg høres også bra ut. :cool:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
13.645
Sted
Ytterst i havgapet...
Dette er 8 ohms høyttalere, såvidt jeg kan se... hvor mange forsterkere skal du ha til å drive dette??

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.103
Torget vurderinger
1
2,5 mm2 er en smule rimeligere fra :
Clas olson, 25 meter for 380 kr, dvs 15,2 kr pr meter
Biltema, 10 meter for 180 kr

Tidligere hadde CO RKUB fra Amokabel med rød+sort isolasjon, og den var en del enklere å avisolere enn det de en gang hadde (mange år side) med gjennomsiktig isolasjon. Isolasjonen i rød+sort var ikke i nærheten like seig eller «hard» som den gjennomsiktige isolasjonen. Men nå ser det ut som rød+sort isolasjon er på vei ut. Jeg vet ikke om det de nå fører med gjennomsiktig isolasjon er enkel eller «kip» å avisolere

mvh
KJ

Sist redigert:

Emu

Fersking
Ble medlem
15.02.2024
Antall liker
0
Sted
Bergen
Dette er 8 ohms høyttalere, såvidt jeg kan se... hvor mange forsterkere skal du ha til å drive dette??
Kan velge mellom 6 og 8 ohm. Har valgt 6 ohm, det sies vel at sonos amp tåler 6 stk sonance eller 4 stk tredjeparts høyttallere slik jeg har forstått?

Topp Bunn