Høyttalere Høyttaler til Electrocompaniet ECI 3

GustavMahler

Medlem
Ble medlem
14.03.2013
Antall liker
0
Sted
Oslo
Hei dere,

Kan noen anbefale meg høyttaler til EC ECI3?
Stua er på ca 25m, de må stå dessverre ganske tett til veggen.
Skaffer meg Benchmark DAC1 og Meridian CD spiller i tillegg (hadde disse et par ganger før). Hører mest på jazz og klassisk musikk.
Hadde testet div Dali modeller og var generelt fornøyd (særlig fra de billigere modeller:), men letter nå etter noe mer detaljert, spesielt i mellomtoner.

Takk!

Sist redigert:
M

MarkusH

Gjest
XTZ 99.26 MK1/MK2 :) Har disse på stua på en pioneer receiver, har prøvd de på en gammel sony receiver på 2x 70 watt og det spilte bra det også. Mellomtonen er spesielt god i disse. Hvis du vil ha gulvstående er XTZ 99.36 MK1/MK2 å anbefale, samme mellomtone-elementet i disse. God tyngde i bassen på begge modellene spør du meg, 99.26 MK1/MK2 er nok best på strømsvake forsterkere, tror 99.36 MK1/MK2 er litt mer tungdrevet. Ikke hørt de på noen EC-forsterkere, men 99.26 MK1/MK2 spiller bra på receivere i alle fall så jeg ser det ikke som noe problem selv om du garantert ville fått bedre lyd med en større forsterker.

Med tanke på plassering så er det bare å plugge bassporten(e) på begge modellene og kline de inntil veggen, spiller bra langt utpå gulvet likeså som tett inntil vegg. Ikke koster de sjorta heller. ;)

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Vil anbefale Triangle og kanskje spesielt Antal EZ. Nyeste utgaven som nå er til 50% avslag. En svært god høyttaler til nypris. Har to par av den nest siste utgaven selv.
Triangle passer meget godt sammen med Electrocompaniet.

Topp Bunn