Høyttalerbygg - bildeserie!!

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
341
Hallå,

Her er et få-dagers prosjekt, eller full fart prosjekt. Høyttalerbygging.

Det er en salig blanding av hobbyplater og MDF, og en salig blanding elementer egentlig. Elementene synes ikke så godt ennå, men det kommer.

Første bilde viser bare en sandvitsjløsning av to og to 40cm brede og 125cm lange hobbyplater - under to esker fulle av ting og tang.

Det er tydelig at håndsaging med skjem sag ikke blir helt i vinkel...

Ute på terassen, der trappeoppgangen er, finner jeg min plass til å snekre - det er noe dritt å bo i rekkehus, F...!!

Litt avstivninger må til. Benyttet noen skillevegger fra BEL 2,5. Sideveggene er forøvrig skakkskjerte og er nokså B-sortert. De duger til mitt bruk. Litt tettemasse og sparkel, så blir de så fine atte... . Fulltonen der er en 4" som skal brukes sammen med 2stk. 8" subelementer i hvert kabinett. Tenkte å dele lavt....

Litt oversikt over kasse nr. to. Legg merke til foten, som er like skakkskjert som alt annet. Opprinnelig for BEL 2,5, men de passer jo fint her....

Alle bilder er tatt med mobiltelefon, og optimalisert etter beste evne på data'n, så kvaliteten er ikke god. Det kamuflerer jo litt av hastverksarbeidet da ;D

Fortsettelse med flere mobiltelefon-bilder følger når limet får tørka litt mer :)

Mvh.

Vidar

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Kjør på Vidar! Detta blir morro... 8)

HT til anlegg nr.2 eller no`? (Hehe, det rima visst! ::) ;D)

Er i fullt byggehumør selv nå og sitter og venter på deler til min DIY forforsterker og 2kW klasse D monoblokker. Skal prøve å få lagt ut noen bilder av byggingen jeg også trur jeg...

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Hei Vidar
Er dette gått i stå eller?
Mvh Jan I

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Hva skjer her da? nye bilder snart eller? nysgjerrig som bare det ja.

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
23
Sted
Lillestrøm
Hva, fra 3. juli 2006, og ikke noe mere? ::)
nei nå er det vist byggetørke her!

Men for oss terassesnekkere, blir det vel finere utover nå når dagene blir litt lysere igjen. ;D

Svein.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
A: limet tørker sakte
B: rotet bort mobilen

;D

/jan

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Jeg tror det er mangel på bilder og rapportering som er problemet her. Har hørt både MKI og MKII eller MKIII av disse. Speller som bare det syns jeg.

Nå må du rapportere vidar ;D

Topp Bunn