I mitt tilfelle er de innbillte forskjeller helt reelle ;DAnonym skrev:Det finnes reelle og innbilte forskjeller.
Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
Det må vel kunne la seg gjøre uten krangel?
mvh
larkus
Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
musicman skrev:Det med at det skal være så lett å avsløre forskjeller etterhvert som anlegget blir bedre er en myte.
Dream on :![]()
Jeg er slettes ikke uenig men det er mange forstyrrende faktorer, som hørsel, hukommelse, personlige preferanser og samspill med rommet.R.S. skrev:musicman skrev:Det med at det skal være så lett å avsløre forskjeller etterhvert som anlegget blir bedre er en myte.
Dream on :![]()
Nei, dette er ingen myte. Men komponentlytting er et fag man er avhengig av å lære seg, og ikke alle blir like dyktige. Det kan derfor lønne seg å ta notis av hva anerkjente gullører mener om visse produkter, f.ex ved å lese produktomtaler av skribenter man mer eller mindre "kjenner" osv.
Mvh. RS
Tror nok forskjellen vil være hørbar fra første stund. Det var ihvertfall det jeg opplevde. Spes strømkablene utgjorde en stor forskjell. Signal og høytt kablene tilførte også mere ro, og anlegget hørtes mere avslappet ut med mørkere bakgrunn hvor detaljer som jeg aldri har lagt merke til gjorde seg gjeldene, men uten å ta vekk det musikalske "drivet". Jeg er overbevist om at den godeste Oblivion har funnet på noe lurt, spes strømkablene imponerer her i heimen.HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Hva med myten om at dine kabler gjerne skal stå i en stund før de gir 100% ? Samt at det helst skal brukes både på signal, høytaler og strømkabler av samme for å få optimalt resultat... ?... Kan hende resultat fort kan slå begge veier..
Kan det ha noe å gjøre med at de er lei kabeldebatter?musicman skrev:Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Hva med myten om at dine kabler gjerne skal stå i en stund før de gir 100% ? Samt at det helst skal brukes både på signal, høytaler og strømkabler av samme for å få optimalt resultat... ?... Kan hende resultat fort kan slå begge veier..
Har ikke noe prob med å tro deg, holder selv disse kablene som noe av det bedre som finnes der ute...Og gjerne da strømkablene. Men det er ingen automatikk i at disse passer inn hos larkus ved en evt test...Men morro lell..musicman skrev:Tror nok forskjellen vil være hørbar fra første stund. Det var ihvertfall det jeg opplevde. Spes strømkablene utgjorde en stor forskjell. Signal og høytt kablene tilførte også mere ro, og anlegget hørtes mere avslappet ut med mørkere bakgrunn hvor detaljer som jeg aldri har lagt merke til gjorde seg gjeldene, men uten å ta vekk det musikalske "drivet". Jeg er overbevist om at den godeste Oblivion har funnet på noe lurt, spes strømkablene imponerer her i heimen.HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?
Har du prøvd selv?Anonym skrev:Kan det ha noe å gjøre med at de er lei kabeldebatter?musicman skrev:Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Når selv enkelte velrennomerte utstyrsprodusenter mener at det ikke er hørbar forskjell på strømkabler er det nesten beundringsverdig å se den store misjoneringen for "high end" strømkabler.
Passer det førstkommende lørdag ettermiddag, musicman? Sånn ca 1400-1500 er fint tidspunkt.musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner (ifølge RS) fra innlegg #25
mvh
larkus
+1musicman skrev:Tror nok forskjellen vil være hørbar fra første stund. Det var ihvertfall det jeg opplevde. Spes strømkablene utgjorde en stor forskjell. Signal og høytt kablene tilførte også mere ro, og anlegget hørtes mere avslappet ut med mørkere bakgrunn hvor detaljer som jeg aldri har lagt merke til gjorde seg gjeldene, men uten å ta vekk det musikalske "drivet". Jeg er overbevist om at den godeste Oblivion har funnet på noe lurt, spes strømkablene imponerer her i heimen.HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?
larkus skrev:Passer det førstkommende lørdag ettermiddag, musicman? Sånn ca 1400-1500 er fint tidspunkt.musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
mvh
larkus
Det var synd!musicman skrev:larkus skrev:Passer det førstkommende lørdag ettermiddag, musicman? Sånn ca 1400-1500 er fint tidspunkt.musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner (ifølge RS) fra innlegg #25
mvh
larkus
mvh
larkus
Lørdag er jeg en helt annen plass enn i Ørsta. Men jeg tar kontakt når det måtte passe. Lurer på om mine 2m lange høytt.kabler er lange nok ?
mvh
Jeg vil fortsatt holde fram Black Magic Revelation som en veldig bra kabel - i allefall i mitt oppsett. Ettersom jeg har hørt, gjør de jobben i andre oppsett også, både som ic'er og høyttalerkabler. Til prisen er de veldig gode - og vesentlig bedre enn Supra.Anonym skrev:Kan det ha noe å gjøre med at de er lei kabeldebatter?musicman skrev:Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Når selv enkelte velrennomerte utstyrsprodusenter mener at det ikke er hørbar forskjell på strømkabler er det nesten beundringsverdig å se den store misjoneringen for "high end" strømkabler.
Jeg hadde tenkt å svare noe på dette, men glemte hva jeg skulle si. Tror det var noe om sannsynligheter, en snøball og Helvete. Hmmm.VilhelmW skrev:Men her er det grunnlag for en skikkelig blindtest i "Fidelity" - så da har jo redaksjonen noe å bedrive i romjulstida...
Du bruker altså kun strømkablene som følger med ? Jeg for min del ser nytten av godt konstruerte strømkabler som skjermer godt imot div støy.. Blir temmlig tett med kabler når en har monoblokker mm..Dazed skrev:Jeg hadde tenkt å svare noe på dette, men glemte hva jeg skulle si. Tror det var noe om sannsynligheter, en snøball og Helvete. Hmmm.VilhelmW skrev:Men her er det grunnlag for en skikkelig blindtest i "Fidelity" - så da har jo redaksjonen noe å bedrive i romjulstida...
Huh?HCS skrev:Du bruker altså kun strømkablene som følger med ? Jeg for min del ser nytten av godt konstruerte strømkabler som skjermer godt imot div støy.. Blir temmlig tett med kabler når en har monoblokker mm..Dazed skrev:Jeg hadde tenkt å svare noe på dette, men glemte hva jeg skulle si. Tror det var noe om sannsynligheter, en snøball og Helvete. Hmmm.VilhelmW skrev:Men her er det grunnlag for en skikkelig blindtest i "Fidelity" - så da har jo redaksjonen noe å bedrive i romjulstida...![]()
Sakset fra Bryston's sider:VilhelmW skrev:Jeg er passe lei av disse kabeldebattene, jeg og - men jeg har ikke registrert at såkalte seriøse utstyrsprodusenter fremholder at strømkabler ikke innvirker på lyden. Jeg har ikke gått så veldig langt den veien, men det er ingen tvil om at da jeg bytta medfølgende strømkabler med NordOst Magus-kabler, ble det forandringer i lydbildet. Det ble meir ro, et "klarere" lydbilde, og bedre driv.Anonym skrev:Kan det ha noe å gjøre med at de er lei kabeldebatter?musicman skrev:Kan fortelle om flere som har prøvd samme kabler som jeg har, og de har sammenfallende erfaringer. Nå velger de imidlertid å ikke stå frem her inne, hvorfor det mon tro ?HCS skrev:Musicman:musicman skrev:Larkus: jeg kan ta meg en tur med mine kabler og koble opp hos deg. Tror nok du hadde fått noe å tenke på da. Tar du utfordringen ?larkus skrev:Jeg etterlyser et seriøst svar på mitt spørsmål og mine feilaktige konklusjoner fra innlegg #25
mvh
larkus
Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.f skrev:Over 600 innlegg på HFS, og så sitter du forsatt med medfølgende kabler?
Spander et par hundrelapper på kabler, så skjønner du hva det dreier seg om, og hva du har gått glipp av til nå![]()
Vis meg kabler jeg kan få for et par hundrelapper, så får vi se.f skrev:Over 600 innlegg på HFS, og så sitter du forsatt med medfølgende kabler?
Spander et par hundrelapper på kabler, så skjønner du hva det dreier seg om, og hva du har gått glipp av til nå![]()
Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.f skrev:Over 600 innlegg på HFS, og så sitter du forsatt med medfølgende kabler?
Etter min mening gjelder det i større grad for deg og dine teorier.R.S. skrev:Du skulle forsøke å holde deg til emner du vet noe om.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.f skrev:Over 600 innlegg på HFS, og så sitter du forsatt med medfølgende kabler?
Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Hvorfor skulle noen "føle for" å bruke tid på å dokumentere forskjeller overfor deg?Anonym skrev:Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Kan du dokumentere hørbare forskjeller på høyttalerkabler med ganske like elektriske data?
Amen!R.S. skrev:Du skulle forsøke å holde deg til emner du vet noe om. Visst er det forskjell, man skal bare vite hva det handler om. Det meste som selges av hifikabler er riktignok 70-90% humbug. Det er derfor ikke dumt å være skeptisk, bare ikke forutintatt eller låst.
Mvh. RS
Ikke overfor meg, overfor forbrukere generelt.Steinar_Lund skrev:Hvorfor skulle noen "føle for" å bruke tid på å dokumentere forskjeller overfor deg?Anonym skrev:Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Kan du dokumentere hørbare forskjeller på høyttalerkabler med ganske like elektriske data?
Denne diskusjonen har vært her mange ganger...Hører du ingen forskjell på kabler whatsoever så kos deg med det anlegget du har.. Hører en forskjell kan en faktisk kose seg med anlegget da også..Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.f skrev:Over 600 innlegg på HFS, og så sitter du forsatt med medfølgende kabler?
Du spurte ayaboh om han kunne dokumentere en hørbar forskjell. Er ayaboh en produsent?Anonym skrev:Ikke overfor meg, overfor forbrukere generelt.Steinar_Lund skrev:Hvorfor skulle noen "føle for" å bruke tid på å dokumentere forskjeller overfor deg?Anonym skrev:Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Med tanke på det store antallet aktører synes jeg det er påfallende at ingen produsenter kan vise til dokumentasjon på at deres kabler er bedre enn en "standard" kabel.
Hvordan dokumenterer man en ny medisin?Steinar_Lund skrev:Du spurte ayaboh om han kunne dokumentere en hørbar forskjell. Er ayaboh en produsent?Anonym skrev:Ikke overfor meg, overfor forbrukere generelt.Steinar_Lund skrev:Hvorfor skulle noen "føle for" å bruke tid på å dokumentere forskjeller overfor deg?Anonym skrev:Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Med tanke på det store antallet aktører synes jeg det er påfallende at ingen produsenter kan vise til dokumentasjon på at deres kabler er bedre enn en "standard" kabel.
Og hvordan "dokumenterer" man en hørbar forskjell?
Hvis du vil ha beviser, så kan du vel bare lese stickyen inne på forumet her? Er ikke nødvendig å ødelegge hver eneste kabeldebatt fordi du ikke hører forskjeller på ditt eget anlegg.Anonym skrev:Hvordan dokumenterer man en ny medisin?
En kombinasjon av teori, forskning, måling og testing på dyr/mennesker.
En kan betrakte en 6mm2 høyttalerkabel som Paracet og en eksotisk høyttalerkabel som homeopatmedisin og så vurdere hva som fungerer best mot hodepine.
Støttes fullt ut... Blir temmlig surmaget det hele...sinep skrev:Hvis du vil ha beviser, så kan du vel bare lese stickyen inne på forumet her? Er ikke nødvendig å ødelegge hver eneste kabeldebatt fordi du ikke hører forskjeller på ditt eget anlegg.Anonym skrev:Hvordan dokumenterer man en ny medisin?
En kan betrakte en 6mm2 høyttalerkabel som Paracet og en eksotisk høyttalerkabel som homeopatmedisin og så vurdere hva som fungerer best mot hodepine.
Med fare for å spore litt av:Anonym skrev:Hvordan dokumenterer man en ny medisin?Steinar_Lund skrev:Du spurte ayaboh om han kunne dokumentere en hørbar forskjell. Er ayaboh en produsent?Anonym skrev:Ikke overfor meg, overfor forbrukere generelt.Steinar_Lund skrev:Hvorfor skulle noen "føle for" å bruke tid på å dokumentere forskjeller overfor deg?Anonym skrev:Jeg føler ikke for å bli rettet på.ayaboh skrev:Det heter "Forskjellen er at jeg ikke hører noen forskjell." Som du sikkert har sett gjelder ikke dette oss andre.Anonym skrev:Forskjellen er at det ikke er noen forskjell.
Og hvordan "dokumenterer" man en hørbar forskjell?