H2 er død

Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan ikke si at tårene presser på, akkurat.

Folk som kjører Hummer trenger enten mer panser eller større pikk. 8)
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.808
Antall liker
50.646
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Det var jammen på tide ;D
O
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Puhhh.... Trodde det var snakk om høyttalere jeg! 8)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Hummer H2 er en av de mest latterlige bilene som er produsert i mine øyne, en rånestylet Tahoe.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Slike kjøretøy er med på å holde en høy etterspørsel etter drivstoff. Jeg liker bilen, kraften, men ikke forbruket.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Du tør jammen stå for ditt bjornh ;), det skal du ha.

For min del er forbruket er det jeg missliker minst med den bilen, og det sier ikke så lite! Symbolet på amerikansk mangel på... et eller annet grunnleggende de burde ha. At denne bilen nå avgår med døden kan kanskje ses som et symbol på at en æra, en levemåte og en nasjons selvbilde har gått i blenderen. Så får vi se hva som kommer ut av det.

Mvh
Sniff
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
;)

Biler med 4-trekk, motorkraft og plass det kan jeg godt like. Når man har stått fast i snø i utkjørselen, på jobb og alle andre plasser så er det ikke rart tankene går i retning av noe slikt. Men tar jeg heller en Toyota RAV4 eller en ordentlig Subaru når det kommer til penger. Hadde en kar på besøk som tilfeldigvis eier en H2, og jeg lurte veldig på forbruket på den V8'ren (tror jeg det var) som visstnok lå på omtrent 1,3L på snill landeveiskjøring... -antar opp mot det tredoble på bykjøring slik som her med mye bakker og start-stopp.

Sommerstid og når det er gode forhold så klarer jeg meg med en Mini-one eller noe annet med litt gatekryss-racing over seg i størrelse "smått" -men så er det noe med barnevogner, snø, 4x4 osv....
 
V

vredensgnag

Gjest
H1 var i det minste teknisk "noe" - men vilt overdimensjonert i forhold til oppgaven å levere barn og hente mat på super'n.

H2 og H3 var fryktelige forsøk på å slå mynt på fenomenet bola-bil, der man fjernet teknologien, satte skall på undermåls plattformer, og solgte til tullinger.

Kanskje mest synd på GMs Hummer-forhandlere, som gikk med på selskapets siste krampetrekning. For å være sertifisert forhandler måtte man gjøre en "opplevelsesutsalgsinvestering" på USD 17 millioner, slik at kundene skulle få en fenomenal Hummer-tro opplevelse i salgslokalet.

Utysket blir ikke savnet.
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
bjornh skrev:
;)

Biler med 4-trekk, motorkraft og plass det kan jeg godt like. Når man har stått fast i snø i utkjørselen, på jobb og alle andre plasser så er det ikke rart tankene går i retning av noe slikt. Men tar jeg heller en Toyota RAV4 eller en ordentlig Subaru når det kommer til penger. Hadde en kar på besøk som tilfeldigvis eier en H2, og jeg lurte veldig på forbruket på den V8'ren (tror jeg det var) som visstnok lå på omtrent 1,3L på snill landeveiskjøring... -antar opp mot det tredoble på bykjøring slik som her med mye bakker og start-stopp.

Sommerstid og når det er gode forhold så klarer jeg meg med en Mini-one eller noe annet med litt gatekryss-racing over seg i størrelse "smått" -men så er det noe med barnevogner, snø, 4x4 osv....
Husker ikke om det var H2 eller H3 som ble testet på NRK i autofil sammen med en del andre 4X4 biler. Det latterlige som skjedde der var at MacFat ble sittende fast i en helt patetsik liten dump i veien. Det var snakk om typisk norsk skogsvei med klassis vinterføre. Opelen min hadde frest over uten problemer. Subaru derimot. Det er reel vare. Den nye diselboxeren er utrolig krem.

Mvh
Sniff
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.283
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
det var M.Environment Arnold som dro igang H2 hysteriet ved å bestille slike privat.
jeg synes forøvrig det er en kul machobil og hadde ikke hatt noe imot å ha en på stallen
men den kan neppe forsvares fornuftsmessig eller miljømessig
so what?
mvh
Leif
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
det var M.Environment Arnold som dro igang H2 hysteriet ved å bestille slike privat.
jeg synes forøvrig det er en kul machobil og hadde ikke hatt noe imot å ha en på stallen
men den kan neppe forsvares fornuftsmessig eller miljømessig
so what?
mvh
Leif
H1, ikke H2.

H2 er bare et nytt chassis de satte på en Tahoe for at "frisører" skal kunne kjøpe seg en "tøff" bil.
Personlig mener jeg at H2 er akkurat like lite macho som min Yaris, sannsynligvis har de lik fremkommelighet også.....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis du kjører Yaris bør du ha stor pikk. Såpass at du kan legge den i hanskerommet, på passasjersida. ;D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Sniff skrev:
bjornh skrev:
;)

Biler med 4-trekk, motorkraft og plass det kan jeg godt like. Når man har stått fast i snø i utkjørselen, på jobb og alle andre plasser så er det ikke rart tankene går i retning av noe slikt. Men tar jeg heller en Toyota RAV4 eller en ordentlig Subaru når det kommer til penger. Hadde en kar på besøk som tilfeldigvis eier en H2, og jeg lurte veldig på forbruket på den V8'ren (tror jeg det var) som visstnok lå på omtrent 1,3L på snill landeveiskjøring... -antar opp mot det tredoble på bykjøring slik som her med mye bakker og start-stopp.

Sommerstid og når det er gode forhold så klarer jeg meg med en Mini-one eller noe annet med litt gatekryss-racing over seg i størrelse "smått" -men så er det noe med barnevogner, snø, 4x4 osv....
Husker ikke om det var H2 eller H3 som ble testet på NRK i autofil sammen med en del andre 4X4 biler. Det latterlige som skjedde der var at MacFat ble sittende fast i en helt patetsik liten dump i veien. Det var snakk om typisk norsk skogsvei med klassis vinterføre. Opelen min hadde frest over uten problemer. Subaru derimot. Det er reel vare. Den nye diselboxeren er utrolig krem.

Mvh
Sniff
H2 er komfortabel da...

-og egentlig bygd over samme lest som Chevrolet Tahoe og omtrent ingenting å gjøre med HMMMWEE (også omtalt som Hummer, eller H1) -annet enn at man prøvde å få den til å likne litt.

Men jeg skulle ikke ha kjøpt en. En Toyota Landcruiser derimot...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
FallenA skrev:
Puhhh.... Trodde det var snakk om høyttalere jeg! 8)
De "døde" egentlig i 1998, Fallen...selv om de er i live rundtomkring... ;D

Ellers er det jo en befrielse at en av historiens mest patetiske, stygge og unødvendige biler får nakkeskuddet...
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Hvis du kjører Yaris bør du ha stor pikk. Såpass at du kan legge den i hanskerommet, på passasjersida. ;D
Jeg vurderte å kjøpe ny C1 eller Aygo før jeg landet på en brukt Yaris ;D
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
En kamerat bor faktisk i Oslo sentrum (!) og kjøpte en nyere H2 (2 seter). Forbruket er latterlig høyt, den er ikke den beste 4 hjulstrekkeren, umulig å parkere, bagasjeplassen er middelmådig og komforten er ikke på nivå med for eks. Mercedes M-klasse. Og man får automatisk "penisforlenger"-stempelet av en stor gruppe betterwissere som mener akkurat de vet hvorfor du kjøpte den bilen. Men det er allikevel en artig bil å kjøre. Komforten er faktisk overraskende bra, motorlyden er morsom og ikke minst: Bose anlegget gir overraskende bra lyd. Får litt følelsene av å kjøre en skikkelig mean machine som spiser alle andre biler påveien til frokost. En slags komfortabel H1 "skinnet bedrar" for menigmann med gutt i magen? Også er det litt artig å virkelig se ned på vestkant gubbene som kommer pendlende fra jobb i deres lille Porsche Cayenne med gull Rolex og finpresset dress. Livet må ikke alltid tas så seriøst. ;D

Okey, H2 har ikke livets rett praktisk sett, men en slik bil kjøper man i det minste fordi man har en bilentusiast i magen. En stor motorsykkel kan fort bruke like mye (eller mer) drivstoff som en moderne bil, og folk reagerer ikke når noen bruker hele sommeren på å ture rundt på det som best kan beskrives som totalt meningsløs kjøring. Og hva i ****** er forklaringen til de tusenvis på tusenvis av nordmenn som kjøper totalt idiotiske SUV`er for å pendle? Hvor mange trenger egentlig en SUV? Og hvor mange av de nye SUV`ene er noe annet en "fashion" når det kommer til faktiske kjøreegenskapene?

Hadde vi hatt litt vett i hodet, så hadde vi kjørt Toyota Prius alle sammen. Og entusiastene kunne kjørt Tesla. MC folket får ta frem sykkelen.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
En helt egen kundegruppe de som kjøper slike amerikanere.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Anonym skrev:
Zomby_Woof skrev:
Hvis du kjører Yaris bør du ha stor pikk. Såpass at du kan legge den i hanskerommet, på passasjersida. ;D
Jeg vurderte å kjøpe ny C1 eller Aygo før jeg landet på en brukt Yaris ;D
-hva har du i hanskerommet?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
bjornh skrev:
Anonym skrev:
Zomby_Woof skrev:
Hvis du kjører Yaris bør du ha stor pikk. Såpass at du kan legge den i hanskerommet, på passasjersida. ;D
Jeg vurderte å kjøpe ny C1 eller Aygo før jeg landet på en brukt Yaris ;D
-hva har du i hanskerommet?
Vognkort, instruksjonsbok, hodelykt, buff og langrennshansker.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.384
Antall liker
102.353
Torget vurderinger
23
Zomby_Woof skrev:
Hvis du kjører Yaris bør du ha stor pikk. Såpass at du kan legge den i hanskerommet, på passasjersida. ;D
Yaris "John Holmes Edition" - med asymmetrisk takluke!
 

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.520
Antall liker
884
Torget vurderinger
1
Skal ein ha Hummer lyt det vera ein original med artig ekstrautstyr. Prøvde ein i Bosnia i 97 med granatkaster på. Lettkøyrd var han, det skal han ha.
 
N

nb

Gjest
vredensgnag skrev:
Kanskje mest synd på GMs Hummer-forhandlere, som gikk med på selskapets siste krampetrekning. For å være sertifisert forhandler måtte man gjøre en "opplevelsesutsalgsinvestering" på USD 17 millioner, slik at kundene skulle få en fenomenal Hummer-tro opplevelse i salgslokalet.
17 millioner dollar?? Hva bestod opplevelsen av?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.909
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Palmaris skrev:
Skal ein ha Hummer lyt det vera ein original med artig ekstrautstyr. Prøvde ein i Bosnia i 97 med granatkaster på. Lettkøyrd var han, det skal han ha.
Satt på en sånn jeg også, dog var det en sambandsvogn eller noe slikt. Brukbart kjøretøy.
 
Topp Bunn