Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jarste

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.06.2012
    Innlegg
    119
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    6
    Ja, selvfølgelig har jeg 3 motorer montert i chassiet på min platespiller :cool:

    Vis vedlegget 577531

    Har ikke du det nlykke? :rolleyes:

    Bare tøyser litt med deg.

    Det at du er en smule pumpa etter en hel dag med bæring av glass i din alder er vel dessverre ikke annet å regne med.
    Men moro er det ikke å ta det inn over seg :p
    Hva er det du har utenfor plata, en sånn clampdownring eller hva det nå heter? Jeg har alltid vært interessert i å prøve ut noe sånt, har av en eller annen grunn trua på at det blir bra på min Woodpecker.
    Det stemmer, og Saturnringen kalles for en Record Stabilizing Ring Clamp (RSRC).
    Jeg har bestilt min fra Soundfoundations i India på tips fra vinyl, tape og hifi guru LMC her på HFS.
    Min "heavy duty" RSRC er ANC-frest på mål etter platetallerken på min Firebird (2,45 kg), og det er et par meget viktige mål som må være på plass før ringen kan bestilles, men det loser SFs daglige leder Khuzema Tajir ali@soundfoundations.in deg vel igjennom (høyde fra topp tallerken til chassie, lengde til tårn arm, klaring til arm ved sporing etc). En RSRC koster fra 275-400 dollar + frakt. Det blir selvfølgelig dyrest for en spesiallaget versjon, men dersom platetallerken på din Woodpecker er lik Firebirds (husker ikke i farta om det forskjell på tykkelse dvs. vekt, mens omkretsen er den samme). Du vil bli fulgt nøye opp. Fra RSRCen ble sendt med fly fra Mumbai til den var på døra tok 5 dager. Helt vilt mtp avstand og hvordan postgangen i konglerike Norge fungerer etter den digitale revolusjonen :p Dette er selvfølgelig ikke tilfelle nå under pandemien, men Ali er nok glad for alle bestillinger han får nå. Betaling er helt uproblematisk via PayPal, og Ali deler vennlig opp beløpet for deg slik at tollen blir lavest mulig.

    RSRC ringen er "tung", og må opereres med stødig hånd. Du må sikte deg godt inn fra oven før du legger ringen langs platens ytterkant. Deretter finjusterer du, og merker lett at den legger seg korrekt på plass. Den må sitte på millimeteren. Skru deretter på klampen i midten. Så kommer neste utfordring, og det er at nå har du maks 5 millimeter av inngangsporet å gå på, og en metall ring forhøyning farlig nær cantileveren. Tro meg, dette er ikke noe du gjør etter 3-4 øl og en hikkas.

    RSRC egner seg godt til vinylplater med gods som veier 140-180 gram. 80-talls pressinger med tynt gods vil kunne heve seg noen mikrometer 2/3-3/4 inn mot senter. Dette kan resultere i dårlig sporing (det gjør det hos meg) og ende opp å virke som hakk (forbannet irriterende) avhengig av nålas sliping. Dette kan avhjelpes ved å legge en til klippet filt ring rundt senter tapp i forsenkningen på platetallerken til Woodpecker`n før plata legges på og skrus fast med senter clampen (ikke prøvd her ennå, men tips er innhentet fra Morty i OAS :cool:).

    Gitt vekta på RSRC så har jeg en følelse av at det er påkrevet med litt motorkraft, så jeg er usikker på om Woodpecker finner RSRC lasten å være grei. Jeg hjelper selv i gang tallerken på Firebirden for å være føre var gitt at jeg ved å benytte både RSRC og Sluket clamp er oppe i 3,6-3,7 kg ekstra masse i tillegg til tallerken på 8 kg. Senterleiet får jo litt å drive med med så mye ekstra vekt/trykk. En annen viktig ting er at den ekstra vekten selvfølgelig innvirker på RPM på din spiller, så den bør stilles på nytt med begge clamps satt på.

    Lydmessig høres det ut for meg at gjengivelsen av kjent musikk tilkjennegir ørlite mer oppløsning i diskanten, litt bedre gjengivelse og gjenkjennelse av instrumenters mikrodetaljer, litt bedre separasjon mellom toner og utvilsomt strammere bass.

    Jeg bruker den slettes ikke hele tiden, og har gitt opp skiver med tynt gods. Men av og til når jeg skal nerde ordentlig setter jeg opp spilleren med alt stæsjet og nyter en fet remastret vinylskive fra 70-tallet.

    Så om du ikke ble skremt av dette, er det bare å ta kontakt med Soundfoundations ved Ali for å forhøre deg om din spiller fikser vekta :cool:
    Deretter får du en pen liten forklaring om de forskjellige RSRCenes virkefelt, og hva du må gjøre for at Ali kan svare på det du spurte om.
    Spørs om jeg ikke lar dette ligge enn så lenge, det var litt mer stress enn jeg hadde sett for meg. Takk for et fyldig svar, nå sparte du meg for mange penger :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    12 timers arbeidsdag. Da er det bare dette som hjelper!!!


    https://www.youtube.com/watch?v=IWBkVucVMCY
    Forståelig :cool:
    Når du har kommet til hektene så setter du på denne konserten https://www.youtube.com/watch?v=rXJQb7aIxfk
    Ikke bare er mannen en av historiens største "guitarslingers", men han har i tillegg med seg forbannet gode damer og herrer på øvrige strenge-leker og slaginstrumenter. Mannen med stikkene har ørlite peiling, og frøkna på bass har tydeligvis spelt før :cool:
    Bass soloen til damen kommer rett før 18 min.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Endelig ferie og en leveranse på døra fra The Vinyl Man.


    690BE68E-EFFC-45E5-814F-2CA377D06648_1_201_a.jpg



    Så da er det i allefall ingen grunn å gå ut i den alt for skarpe vårsola . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Takk det samme Espen. Jeg tenker Kharma får godt med innspillingstid i påsken.:cool:
    Joda blir mye spilling nå i disse dager :)
    Besøk av 2 hifi venner i dag som fikk noen timer med lytting på Kharma.
    Deilig og ha en hobby man er glad i som man kan bedrive hjemme, litt fornøyd med at jeg har investert i hifi og ikke hytte om dagen :cool:


    Mvh: Espen L
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Den Hancock plata er min favoritt blant hans nyere utgivelser. Men så er jeg også Gershwin fan.... Første kuttet er desidert grommest...

    Apropos piano, god lyd og Gershwin - anbefaler denne;

    B000006DD4.jpg



    Virtoust spilt, veldig perkussiv stil og rå håndtering av de laveste oktavene... akkurat sånn vi liker!​
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Hvis jeg ikke husker feil har Nergaard lenge hatt en del publikum i Asia. Nydelig plate.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
    Hehe, da har den havnet på rett sted denne gangen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Men dæsken steike Grumpy. . . ! Den Benny Carter skiva er jo en dynamikkbombe! Gud bedre, du har jo bare levert gullkorn i dag du.:D
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
    Hehe, da har den havnet på rett sted denne gangen.
    Da er to av de fem på rett sted:rolleyes:
    Og bare si i fra om du vil høre på fler fra Khiov. Har en del her
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Påskerekvisitter for urbane livsnytere med utpreget musikksmak....

    Trumfer bilkøer, slit, snøhelvete, skigåing og tilsvarende toskeskap every fuckin' time


    på1.png


    på2.png
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
    Hehe, da har den havnet på rett sted denne gangen.
    Da er to av de fem på rett sted:rolleyes:
    Og bare si i fra om du vil høre på fler fra Khiov. Har en del her
    Det kommer jeg helt sikkert til og spørre om. Takk for tilbudet!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    I dag er dagen viet kun til denne kanskje litt oversette tassen her.


    A6DA983F-9F78-4676-967D-75C4CECDD8D4_1_201_a.jpg



    Frekvensfløyene har ikke helt den samme kvaliteten som de to andre, men du verden for en mellomtone og musikalsk behagelighet denne innehar! Benny Carter låter helt outstanding på Shilaben. Og selv om de integrerte step-upene i Allnicen er de foretrukne er denne absolutt ikke å kimse av.


    739323B0-CCFA-4C48-A4D3-B97F8267F418.jpg



    Ha en fortsatt rolig og coronafri lørdag.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Den pickupen (eller i hvert fall en helt lik) hadde jeg på lån før den gikk til Dire Wolf/Opeth. Den satte sine spor. Mellomtonen var magisk!

    Og de interne trafoene i Allnic er glimrende, selv om vi har ulike typer i være riaatrinn.

    Spiller Dylan på PMC her nå!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Den pickupen (eller i hvert fall en helt lik) hadde jeg på lån før den gikk til Dire Wolf/Opeth. Den satte sine spor. Mellomtonen var magisk!

    Og de interne trafoene i Allnic er glimrende, selv om vi har ulike typer i være riaatrinn.

    Spiller Dylan på PMC her nå!
    Den demoen hos deg satte også spor hos meg. Kjøpte jo både pick-up og trafo basert på den . . .:cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    I dag er dagen viet kun til denne kanskje litt oversette tassen her.


    Vis vedlegget 579710


    Frekvensfløyene har ikke helt den samme kvaliteten som de to andre, men du verden for en mellomtone og musikalsk behagelighet denne innehar! Benny Carter låter helt outstanding på Shilaben. Og selv om de integrerte step-upene i Allnicen er de foretrukne er denne absolutt ikke å kimse av.


    Vis vedlegget 579713


    Ha en fortsatt rolig og coronafri lørdag.
    Det var f... meg på tide nlykke :cool:
    Det var jo akkurat den pick-upen i Dynavector armen jeg ønsket så inderlig å lytte til musikk via høsten 2018.
    Ikke det at jeg led noen nød med Phantom og Dynavector XV-1t, men allikevel.
    Når herremannen er Corona fri, må jeg oppom å hente et par plater med de gule som står til lagring/modning hos deg.

    Her nede speller Miyajima Shilabe på Kuzma armen relativt greit hva musikk angår via Quad ESL-2905.
    2 produkter med god mellomtone i hver sin ende av kjeden gjør jo ikke noe :rolleyes:

    DSC_1017.jpg


    Ha en musikalsk søndag.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    I dag er dagen viet kun til denne kanskje litt oversette tassen her.


    Vis vedlegget 579710


    Frekvensfløyene har ikke helt den samme kvaliteten som de to andre, men du verden for en mellomtone og musikalsk behagelighet denne innehar! Benny Carter låter helt outstanding på Shilaben. Og selv om de integrerte step-upene i Allnicen er de foretrukne er denne absolutt ikke å kimse av.


    Vis vedlegget 579713


    Ha en fortsatt rolig og coronafri lørdag.
    Det var f... meg på tide nlykke :cool:
    Det var jo akkurat den pick-upen i Dynavector armen jeg ønsket så inderlig å lytte til musikk via høsten 2018.
    Ikke det at jeg led noen nød med Phantom og Dunavector XLV-1t, men allikevel.
    Når herremannen er Corona fri, må jeg oppom å hente et par plater med de gule som står til lagring/modning hos deg.

    Her nede speller Miyajima Shilabe på Kuzma armen relativt greit hva musikk angår via Quad ESL-2905.
    2 produkter med god mellomtone i hver sin ende av kjeden gjør jo ikke noe :rolleyes:

    Vis vedlegget 579869

    Ha en musikalsk søndag.
    Dette beklager jeg på det sterkeste! Når vi er friskmeldte må du sporens straks se og lette på ræva, komme på et nytt besøk og plukke opp de gule og naturligvis få en demo av Shilabe her på lytterloftet!!!! Skål og lenge leve påsken.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    På det generelle har du fullstendig rett Sluket. Når det gjelder tur/retur Vettakollen med vektvest sier det seg selv at man ikke starter med noe "rush". Det kommer etter turens nedtur . . .:D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    På det generelle har du fullstendig rett Sluket. Når det gjelder tur/retur Vettakollen med vektvest sier det seg selv at man ikke starter med noe "rush". Det kommer etter turens nedtur . . .:D
    Det blåste såpass ille at du måtte tynge deg ned med en vest fylt med vekter i tillegg til kroppsvekten :cool:
    Jeg blåser ikke så lett av underlaget, men faller tungt ;)
    Jeg venter til 6-7 tiden i kveldinga med å gå tur. Da har som regel "rushet" gitt seg, og flokkene med ungdommer er mindre.
    Dog er vi langt færre her nede som flyr i beina på hverandre enn i Tiggerstaden, allikevel synes det godt at trykket på stiene i utmarka har gått sterkt opp.

    Skal sørge for å slepe ræva mi opp til deg når vi er friskmeldt en dag det passer for deg.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    På det generelle har du fullstendig rett Sluket. Når det gjelder tur/retur Vettakollen med vektvest sier det seg selv at man ikke starter med noe "rush". Det kommer etter turens nedtur . . .:D
    Det blåste såpass ille at du måtte tynge deg ned med en vest fylt med vekter i tillegg til kroppsvekten :cool:
    Jeg blåser ikke så lett av underlaget, men faller tungt ;)
    Jeg venter til 6-7 tiden i kveldinga med å gå tur. Da har som regel "rushet" gitt seg, og flokkene med ungdommer er mindre.
    Dog er vi langt færre her nede som flyr i beina på hverandre enn i Tiggerstaden, allikevel synes det godt at trykket på stiene i utmarka har gått sterkt opp.

    Skal sørge for å slepe ræva mi opp til deg når vi er friskmeldt en dag det passer for deg.
    Vektvesten hjalp på sikkerheten i tillegg av og gjøre turen passe anstrengende . . .:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    En rolig og fredelig søndag. Litt for mye kaffe har fått meg til og tenke på en markatur, men ligger jeg bare her litt til går den idiotiske idéen over . . .


    7BB0DBA4-7D84-4B70-AC6F-7CEFDE957302_1_201_a.jpg



    Dessuten spilles storbandet på storbandmesterpick-upen, så da kan alt annet vente til i morra . . .


    577F01DA-AED7-4A05-B6E2-0744A2102531_1_201_a.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Og dessuten ser det ut for at den nære marka delen nå har blitt omgjort til latrine :p
    En tur opp til Vettakollen vil fort kunne bli en skli tur med liflige dufter man helst står over.
    Man kan jo spørre seg hva folk tenker med og på :confused:

    Ligge stille i sofaen du, men hent en dråpe armagnac først.
    Så kan du slumre litt til en sløy jazz skive etter på :rolleyes:
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Ser det ligger et eks. ny på Ebay......2600,- ++
    Litt i overkant, låter bra på Quobus også i 24/192 ;-)

    Mvh.
    Rolf

    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Ser det ligger et eks. ny på Ebay......2600,- ++
    Litt i overkant, låter bra på Quobus også i 24/192 ;-)

    Mvh.
    Rolf

    For de av dere som liker sjangeren er det bare og notere de to skivene til Hancock og Ritenour. Musikalsk MEGET bra og lyden er jo noe spesielt her. Puster mastertape tett i nakken!
    Jeg tror faktisk jeg har til gode og høre en flygel gjengivelse bedre enn den Hancock har på denne skiva. Nei nå er det bare og starte fra side A igjen for dette må repeteres.:cool:
    Etter hva jeg vet, så er du èn av fem i Norge som har Hancocken på vinyl. Ditt eksemplar (og to stykker til) fant de tilfeldigvis under en «loftsopprydning» hos Elusivedisc i Anderson, Indiana en god stund etter at pressingen var out of stock.
    Tviler ikke et øyeblikk på at den også låter godt digitalt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    PMC gutta har forsiktig løst opp karantenen.


    917F76EA-F8B0-4EEA-80E9-528A3487D968_1_201_a.jpg



    Dette rommet/anlegget er i god utvikling og jeg tilbrakte gårdsdags kvelden der med stor tilfredshet. Potensiale i dette rommet er enormt! Takk til min kjære fetter som forøvrig har bursdag i dag.
     

    Nemlonif

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Gratulere med dagen Fetter Finn:)

    Når det blir mer normale tilstander, så har jeg på agendaen et besøk. Spennende oppsett.
    Takk for hyggelig hilsen! Ja, med mer normale tider skal det være meg en glede å invitere (om ikke hele på én gang, så i alle fall) OVK på besøk til Bjartsalen. :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    GRATULERER med dagen Nemlonif.

    Du fortjener virkelig den beste kåråna-kaken med kårånalokk. Savner synet av "puppene" på veggen din, men jeg kan se at du har hatt mot til å lage noe helt nytt - dog mer flatbrysta saker? Den historien får du spare til vi sees alle sammen :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Gratulerer med dagen ønskes Nemlonif også fra indre Enfold.
    En dag vil også jeg gjerne legge lyttemusklene til musiseringen via PMC i Bjartesalen din.

    Ad fru Lykkes bok må jeg si til hennes samboer at det er lenge siden jeg har ledd så godt som å lese fruens så til de grader på kornet observasjoner av levd liv, og forholdet mellom quinde og mann i de glade 50-åra. Jeg registrer også sylvasse observasjoner av våre selvmotsigende sider hos begge kjønn. Dog er jeg ikke fullt så bekymret som Grumpy på dine vegne gitt hvem du bor sammen med. Jeg tror du fint klarer og parere fruens eventuelle utbrudd og påstander, og derav vil kunne unngå å bli hengt ut i hennes prosa forfatterskap. Men litt har hun nok hentet fra hverdagen dere to i mellom. Hun var raus med å henge mannen på plass hos Lindmo, men var også nakent ærlig om rollen kvinner tar på seg omkring barn og oppvekst hvor behovet for å viske ut egne behov er en daglig foreteelse. Vegetering av kameler osv. Hennes betraktning omkring paniske menn som finner seg en ny mye yngre dame for å starte på kull nr.2 sto til laud. Hun synes tydeligvis mer synd på sine unge medsøstre basert på de erfaringer hun selv har høstet underveis, enn det å være korrekt feministisk sint på eldre paniske menn. Hun kunne nå som ting med reproduksjon og unger var gjort unna oppføre seg slik menn gjør hele tiden sa hun!? Sistnevnte trenger jeg en ørliten nærmere forklaring på over en kopp vakuumpresset kaffe med tilbehør hjemme hos Lykke. Forhåpentligvis før jeg blir lagt inn på tulleheimen!?

    Du må hilse henne, og minne henne på at de verste folka er kvinnfolka og mannfolka :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.588
    Antall liker
    11.056
    Avslappet stemning på lytteloftet denne torsdagskvelden.


    04E9D2FE-08FA-4E81-8D6D-1AA9DCC094E0_1_201_a.jpg



    Velux vinduene åpne og vårlyder som blander seg inn sammen med Ritenour. Skulle ikke være noe gærnt med en armagnac nå . . .
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.798
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Frister å sitere litt fra den gamle øl reklamen :
    ...hvornår smager en ... best ?
    HVERGANG!

    Etter at du og Fosse var her har Grelv hjulpet meg med å lage et nytt delefilter. Det ble en helt annen høyttaler. De fleste tingene til Garrarden har kommet, men spilleren er fremdeles
    hos Northwestanalogue, må sjekke om jeg bestilte vinteropplag eller service:cool:
    Det fine været og en gjengrodd hage stoppet det som ellers kunne vært en produktiv diy periode. Forhåpentlig ligger det bedre til rette for invasjoner og ekskursjoner etter sommeren.
    Kos deg med Armagnac'en og Lee
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn