Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Når Garrarden er kommet hjem til sin herre skal jeg ta med både Fosse og en Armagnac. Gud bedre for en kveld det kan bli!8)
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.796
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Når Garrarden er kommet hjem til sin herre skal jeg ta med både Fosse og en Armagnac. Gud bedre for en kveld det kan bli!8)
    Det ser jeg frem til!
    Jeg er igang med en rør riaa... spareutgave grunnet corona, på et eller annet tidspunkt får jeg vel inntekter igjen og da skal jeg bygge en litt slemmere lcr
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Frister å sitere litt fra den gamle øl reklamen :
    ...hvornår smager en ... best ?
    HVERGANG!

    Etter at du og Fosse var her har Grelv hjulpet meg med å lage et nytt delefilter. Det ble en helt annen høyttaler. De fleste tingene til Garrarden har kommet, men spilleren er fremdeles
    hos Northwestanalogue, må sjekke om jeg bestilte vinteropplag eller service:cool:
    Det fine været og en gjengrodd hage stoppet det som ellers kunne vært en produktiv diy periode. Forhåpentlig ligger det bedre til rette for invasjoner og ekskursjoner etter sommeren.
    Kos deg med Armagnac'en og Lee
    Er du en av oss som er på bedringens vei hver sommer?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    I dag er jeg glad for og ha denne i hus.


    A6DA983F-9F78-4676-967D-75C4CECDD8D4_1_201_a.jpg



    9E098FA6-40A5-41E3-B16B-A892402D32E4_1_201_a.jpg



    Denne innspillingen av Brahms er ikke like lett og omgåes. Noen dager lyder den godt på alle pick-upene. Andre dager, som i dag, låter den kun godt på Shilaben. Hvorfor? Nei det er det vel en ingeniør eller psykolog som kan forklare, men i min verden er det nå en gang slik at ting er som de er i forhold til variasjon av lydkvalitet. Shilaben har én meget god allround egenskap. Den lyder ALDRI anstrengende, og i dag gjorde de to andre det . . .

    Ha en fortsatt musikalsk og smittefri kveld.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Alt for mye og gjøre på jobben for tiden. Ja det går faktisk ut over tiden her oppe på loftet og slik kan det ikke fortsette.

    Dette trinnet kom innom rett før helgen men p.g.a. alt det andre jeg må gjøre så ble det først anledning til å lytte litt i dag. Som vanlig kommer jeg ikke med annen informasjon i starten enn at dette var litt av en overgang fra Parasound JC3+, men at den videre testinga kan bli vel så morsom men på en helt annen måte . . .


    9CBE2D9B-5D93-4CED-B58C-C048C0506970_1_201_a.jpg



    93FBAEE6-C3AE-46E6-801F-E0E7296D127D_1_201_a.jpg



    En ting kan jeg røpe og det er at med fjernkontroll på alle justeringer og innganger er det en lek og sammenligne de forskjellige armer og pickuper. Meget sjarmerende!
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Men hva hjelper det hvis det bare er gnikking fra Geriatria som er på tapetet? Nå må denne påtatte fasinasjon og streben etter søndag på nrk2 for fiolin og trompet stoppe. Ærlig talt.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Jaja, hva skal jeg si . . . ærlig talt . . .
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Jo. Fiolin og trompet er vel og bra. Selv har undertegnede falt for samme grep tidligere. Fint skal det være. Sannheten er at brillene fra den gang sinkplater og blodigler, pudderparykker samt knefall for Hertugen av Parma stod høyt i kurs ikke passer våre enkle øyne lenger. Men, de gir et snev av mystikk, som solbriller - for å dekke øyne som ikke ser. Rock on.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jo. Fiolin og trompet er vel og bra. Selv har undertegnede falt for samme grep tidligere. Fint skal det være. Sannheten er at brillene fra den gang sinkplater og blodigler, pudderparykker samt knefall for Hertugen av Parma stod høyt i kurs ikke passer våre enkle øyne lenger. Men, de gir et snev av mystikk, som solbriller - for å dekke øyne som ikke ser. Rock on.
    Velskrevet, men uten substans :cool::giggle:
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.366
    Antall liker
    9.328
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Simers Taffel. Klar som kilden i Edens hage. Vell, pompøst, i et passende glass. Lite, men romslig. Løftes mot det som, sett i lys av den siste tida og de infantile Drakoniske vedtak, ikke burde være hovedsetet i det ubetydelige, men relativt velholdte riket lengst nord i den verdensdel som betegnes Europa.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hmmm, denne har i større og større grad fått min oppmerksomhet i det siste.



    :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oppmerksomhet påkrever handlingskraft!
    ikke legg fingra i mellom.
    ta ingen fanger.
    oks på.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.680
    Torget vurderinger
    23
    Du er nå god. Og det mener jeg. Skål fra en enkel kar nede i sotdumpa ( ref. Sluket et al.)
    Sotdumpa skrives med stor S -du illitterære ignorant!

    Har forøvrig bestilt nytt skilt til Affaen din!

    2020-05-24 13_56_08-Søk om personlig bilskilt _ Statens vegvesen.png
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    DBD7D91C-1620-433E-89D8-65B37F88C5E2_1_201_a.jpeg



    Kveldens høydepunkt! I en jakt på skiver jeg har glemt bort i platesamlinga kom jeg over denne som ikke er spilt på mange år. Gleden var stor over ikke minst hvor mye bedre den nå lyder, men også hvor god denne plata er! Bruford skal det kjøpes mer av.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    I kveld vil jeg takke for et helt fantastisk hyggelig og originalt initiativ! Utenfor gamle havnelageret ligger en båt hvor man hver onsdag kan gå og høre på jazz med Dagfinn Nordbø som DJ. Jeg storkoste meg og kommer garantert tilbake!



    9FC61497-E300-4E48-86B4-A850CF04F877.jpeg


    B1E91865-32E1-4BF9-8AEA-F311AAB2B9A0.jpeg


    11408AD5-297C-4201-9F0F-3FCEB239434D.jpeg


    For de av dere med sans for jazz, båt og hyggelig sosial setting!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    du trives i eget selskap i disse pandemitider, kan jeg se. ;)

    håper du tar turen til bare trompet i morgen. barna får holde hender på skolen nå, så vi kan vel holde glass i lag. savner din delingsglede… he-he
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Nja, nå har jeg vel hørt PMC langt bedre andre steder, men det låt helt greit og det var ikke den audiofile greia det var fokus på her . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hmmm, denne har i større og større grad fått min oppmerksomhet i det siste.



    :cool:
    Da var det nok tenking og i uka som gikk la jeg inn en bestilling. Dette gleder jeg meg ordentlig til.
    Jeg er ikke helt uten erfaring med aktive head-amps, og jeg vet blant annet hva de tilfører av nærvær og dynamikk. Denne "oppgraderingen" er mer et valg av og ha et alternativ to til hvilken type teknologi man gjør bruk ved forsterkning av pick-up signalet. Specene ser jo ut til å være i orden, synergi effekten med H-1500 skulle være perfekt, så da er det bare å håpe at den yter det nettet forteller at den gjør. Noen sjanser må men ta her i livet . . .
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Spennende. Virkelig moro at du sjekker ut. Gleder meg til å høre. To av denne og du har innganger nok til seks armer. Og det Allerede før du kjøper riaa nummer to.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Hvordan gikk det med lyttingen på Lab Melto riaan?
    Det var en fin seanse. Et velbygd trinn som gir den godfølelsen når man tar i det.
    Hos meg gav det et klart stort lydbilde med veldig god pinpoint. Det var også god i kunsten å lage dybde i opptaket. Det var i det hele tatt godt ikke minst sett ut fra prisen.

    Men så er det slik at jeg har blitt en mer og mer sær og kravstor drittsekk som lett lar seg kjede hvis det ikke serveres noe litt ekstra ordinært. Og jeg må innrømme at det var ting jeg savnet. For det første spiller LM litt for "tynt og lett på tå" hos meg. Det var ofte jeg savnet mer kropp. Mellombassen var i tørreste laget, på den måten at den låt noen ganger unaturlig tynt.
    Jeg er ingen ekspert, men jeg tror dette kanskje var hoved årsaken til at jeg også savnet mer klang nyanser. Fioliner og celloer framstod mer som rene streng instrumenter uten kasse . . . Når det da i tillegg fokuseres mest på den øvre frekvensfløyen blir dette en presentasjon som jeg ikke føler meg helt hjemme i.
    Ikke misforstå, dette er et godt trinn, men bare ikke etter min smak.

    På bakgrunn av denne tiden med LM kom jeg fram til at; Nei, hvis jeg skal gjøre noe på riaa området er det bare å ta utgangspunkt i Allnic (som jeg som kjent liker svært så godt) og gå i en retning hvor jeg tilfører en dimensjon til. Dermed endte valget på HA-5000.
    Så får vi se om dette blir så vellykket som det jeg håper. Forutsetningene skulle i alle fall være der . . .
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn