Handle på Gubemusic

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Håper det er greit å ta det her på datahjørnet.

KW prøver iblant på ting KW ikke har den helt store treninga i.

Jeg har om ikke annet kommet såpass langt at jeg nå er innlogget.
Putter et album i handlevogna som koster 19 euro ca. går til check out, må føre inn kortnummer og hele leksa på nytt (gjorde i går)

Skal så bekrefte med bankid. og får opp beløp 1 Euro ???

Dette skjedde i går og jeg trodde /regnet med at dette da var en form for innmeldingsavgift for registreringen, men nå skjønner jeg da ingen ting og jeg avbrøt hele greia.

Er det noen med erfaring (på Gubemusic) her som kan gjøre et forsøk på å hjelpe :D

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ja, jeg ser at jeg kan krysse av for lagret kortnummere.

Men har du betalt 1 Euro som startreg. e.l.
Jeg ser at mastercardet mitt er trukket for dette beløpet, for det var akkurat samme som skjedde i går.........jeg bestillte egentlig et album, men dette 1 Euro beløpet var alt som skjedde.

Kunne kanskje vært opplyst litt om slikt underveis om det nå er som jeg tror ???

Mvh.KW

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
KW skrev:
Ja, jeg ser at jeg kan krysse av for lagret kortnummere.

Men har du betalt 1 Euro som startreg. e.l.
Jeg ser at mastercardet mitt er trukket for dette beløpet, for det var akkurat samme som skjedde i går.........jeg bestillte egentlig et album, men dette 1 Euro beløpet var alt som skjedde.

Kunne kanskje vært opplyst litt om slikt underveis om det nå er som jeg tror ???

Mvh.KW
Jeg testet igen nå, betalte med euro, og det ser ut som om rett sum ble trukket.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Javel, men kan du eller andre huske om du første gang betalte 1 Euro eller ikke.

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Prøvde en gang til.
Slik ser det ut 1 Euro :-\

Mvh.KW

Vedlegg

Doc.G

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.01.2009
Antall liker
16
Sted
Steinkjer, Nord Trøndelag
Da kortet mitt allerede var lagret trengte jeg ikke å gå igjennom bank-id løsningen. La bare "plata" i handlekurven, valgte utsjekk / betal. Gjort på 2 sekunder.
Måtte bare bruke bank id, og ble trukket 1 euro første gang jeg handlet der, dette er bare en test for å kunne verifisere kortet tror jeg. Tror du kommer til vanlig betaling etterpå.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
OK!
Da har jeg fått det svaret som gjør at jeg roer meg og prøver på nytt
ved en senere anledning i håp om at det dreier seg om det du beskriver.
Takker ;)

Mvh.KW

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.282
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Fortsetter du sånn KW vil du oppnå beløp etter 19 døgn 8)

gismo

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
gismo skrev:
Fortsetter du sånn KW vil du oppnå beløp etter 19 døgn 8)

gismo
;D
Du sier noe ;)

Har knotet litt i dag også, med samme resultat.
Men så begynte jeg å skjønne hva som trolig var galt.
Fra jeg fikk tilsendt nytt passord og logget meg inn så fikk jeg beskjed om å oppdatere passord........sliten og ukons. så blandet jeg nok dette med forandre pasord (og det gjorde jeg uten at jeg fikk med meg at det måtte tall med der i tillegg (merket meg ved neste runde idag)

Startet da på nytt med change password og denne gangen med noen tall.
Ny runde med reg. av mastercard og en ny runde med 1 Euro.............
så funka det nå har jeg da mitt første 24/96 album inne og du og du for en lyd
det ble i heimen med dette, nå skal ikke jeg være noen dommer over hvor mye av det som går på formatet kontra selve innspillingen, det eneste jeg merket meg var at jeg måtte guffe på med volum og at det tålte det fint.

En lærer da litt mens en knoter rundt og som jeg pleier å si.......alt er lett(ere)
når en bare kan det 8)
Mvh.KW

Vedlegg

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
38.282
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Ja litt trikki dette, men som du sier.....når du bare kan det, så går det ;D
24/96 er i mine øyne blanda drops, har en visst antall selv og vil benevne de fra brilliant til oppskallert møl 8)
Men en god 24/96 er bare magisk å lytte til :)

gismo

Edit: venter på tilb.meld fra "Morel" smaking i kveld 8)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.541
Torget vurderinger
4
Nå som de snart tilbyr alle lanseringen fra ECM i 24bit format blir det enda bedre. Det er etterlengtet!

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Trane skrev:
Nå som de snart tilbyr alle lanseringen fra ECM i 24bit format blir det enda bedre. Det er etterlengtet!
Det var noe :)
Jeg satt i går å klødde meg i hue, og lurte på hvorfor i all verden det er såpass lite som er i hirez på Gubemusic. trodde det var noe av vitsen med det hele.
Når det er sagt så er det kjempefint at hver og en kan velge mellom 16/44 og 24/96 ikke minst p.g.a. prisforskjellen som dog er der.

Jeg skjønte liksom ikke helt hvorfor helt ferske utgivelser ikke fra start (?) blir tilbudt i hirez, kan hende er det grunner til det........

Det vil nok bli noe ECM på meg på sikt i 24/96, så dette var en god nyhet.

Men hvorfor ikke i større grad også andre labeler, hvor stopper det?

Mvh.KW

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
mener at det skal være unødvendig å lagre kortinformasjon..

hvis alle steder jeg handler på nett skal lagre mine kort.. da mister jeg totalt kontrollen..

og andre overtar den.. på sett og vis, skeptisk til dette

JT

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.541
Torget vurderinger
4
@KW, det stopper først og fremst ved plateselskapene. Det er et fåtall utgivelser de forbereder for high res filer og jeg tror nok det ofte er påtrykk fra Gube, HD etc. som får dem til å lage high res filer. Jeg antar det da også kan bli noen juridiske og avtalemessige spissfindigheter. Iflg. Bugge er jaffal plateselskapene utrolig sendrektige å ha med å gjøre.

For et par uker siden maste jeg igjen på Latent Recording om high res av Cowboy Junkies musikk. Fyren svarte at de allerede solgte lossless i flac. God dag mann økseskaft så ser man kunnskapsnivået hos plateselskapene. Jeg ba om at han sendte henvendelsen videre til Mike Timmins, som jeg vet håndterer det meste av det praktiske for CJ, og et par dager fikk jeg svar fra Mike om jo han såvisst hadde planer om det, men at det faktisk et en god del jobb å forberede musikken i high res formater at han ikke visste sikkert når det kunne skje. Jeg trodde det var en enkel sak, men kanhende er det mer omstendelig enn det kan virke som når det skal gjøres skikkelig for kommersielt salg.

Topp Bunn