Frakt og sending Handlet lp på Ark bokhandel ?

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Hei folkens!

Lurer på hvilke erfaringer folk har her på å handle lp fra nettbutikken til Ark.
Har mottatt pakke fra de idag etter å ha ventet siden 1.mars (er fortsatt 1 av 3 som ikke er levert) og ble litt overrasket over hvordan dette var pakket. (Type litt tykk pappkonvolutt som er nesten ett platecover for lang så de seiler fritt inni)
Resultatet er at begge plater har fått skader, selv beskyttelsesplasten har revnet.
Har sendt Mail til kundeservice med autosvar om at det tar 3-4 dager å få respons.

Er det jeg som er vanskelig eller er dette godt nok ?
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.960
Antall liker
5.569
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Regner med det ligger hentelapp i posten i dag. Skal komme tilbake med hvordan det er pakket og om det er skader på mine.
Og nei, det er ikke godt nok pakket slik du beskriver.
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Da får vi håpe jeg bare var uheldig med forsendelse og pakking av mitt 👍 fikk forøvrig mail nå om at den siste platen er på vei så det ska bli spennende å se hvordan den kommer frem!
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.960
Antall liker
5.569
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
Var nok vel optimistisk, ingen hentelapp i dag. Ny dag, nye muligheter i morgen :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Absolutt ikke godt nok. Jeg ville returnert, og heller begynt å handle bøker hos platekompaniet....
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.127
Antall liker
32.625
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
20180320_202610.jpg

fikk en fin pakke i dag, relativ enkel innpakning, men med 10-12 stykker blei det solid nok.

20180320_210837.jpg
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Den så heldigvis mye bedre ut enn min, får håpe jeg var en glipp.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Glippen skyldes så langt jeg kan forstå elendig innpakking. Dårlig innpakking kan hode helt fint, men en seriøs selger baserer seg ikke på flaks.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.896
Antall liker
26.738
Sted
Oslo/Grebbestad
Prøvde meg på en bestilling derfra, bra priser har dem på mye ivf og ingen frakt kostnad blev det:)
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Da var siste platen ankommet og historien gjentok seg.
Skulle lagt ut bilder om jeg viste hvordan jeg gjorde det fra mobil.

Lærdommen denne gang for mitt vedkommende er at Ark brukes til å handle bøker og ikke lp!
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Skulle lagt ut bilder om jeg viste hvordan jeg gjorde det fra mobil.
Ta bildet med telefonen.
Gå inn i albumet og se på bildet, trykk på noen knapper for deling

Det ser ut som noe slikt:

share.png


og send det til deg selv på epost.

Gå inn i epostprogrammet på PCen og last ned bildet

Når du legger inn ett innlegg så peker du på filen du har lastet ned.


Håper det var noenlunde forståelig. Kjekt å kunne.
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
He ikke tilgang til PC hjemme og siste delen der er vel via PC?
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.960
Antall liker
5.569
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
C8A01831-8367-45DC-A541-1698C9F1554D.jpg EFBA1142-C142-47EE-9108-1E25427385CC.jpg

Da har jeg hentet de tre første platene. De kom som fryktet i en rektangulær «pappkonvolutt» som er mye lengre enn siden på et platecover.

Emballasjen var skadet, som bildet viser, men heldigvis i den enden hvor platene ikke var. Sjekket dem nå, de ser uskadet ut.
Men uansett, dette er for dårlig emballasje, spesielt når pakker erfaringsmessig blir hardhendt behandlet av postnord.

Skal sende en klage til Ark kundeservice. Ser med gru på hvordan en enkel plate vil bevege seg inne i emballasjen. Nå var det tre så de stod fast i emballasjen.
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Var likt pakket som bildene Seskage har lagt ut så da stresser jeg ikke med det.

Fikk svar idag fra da at jeg kunne møte opp på en Ark butikk med kjøpsbevis og slikt for å bytte, står samtidig på hjemmesidene at det da skal være uskadet vare. Alternativet var at jeg kunne sende platene til dem ved å fylle ut returskjema. Dvs at jeg må stå for skikkelig innpakking og porto for forsendelsen da retur skjema er ett ark med noen avkryssinger.
Her burde jeg mottat ferdig frankert emballasje fra dem til å returnert dette i. Å stå å diskutere en retur i butikken på skadete varer er ikke ønskelig fra min side.

Etter å ha lest litt kommentarer på Facebooksiden til ark blir kundeservicen på det som blir handlet på nettbutikken dømt nedenom og hjem. Jeg skjønner nå hvorfor.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Var likt pakket som bildene Seskage har lagt ut så da stresser jeg ikke med det.

Fikk svar idag fra da at jeg kunne møte opp på en Ark butikk med kjøpsbevis og slikt for å bytte, står samtidig på hjemmesidene at det da skal være uskadet vare. Alternativet var at jeg kunne sende platene til dem ved å fylle ut returskjema. Dvs at jeg må stå for skikkelig innpakking og porto for forsendelsen da retur skjema er ett ark med noen avkryssinger.
Her burde jeg mottat ferdig frankert emballasje fra dem til å returnert dette i. Å stå å diskutere en retur i butikken på skadete varer er ikke ønskelig fra min side.

Etter å ha lest litt kommentarer på Facebooksiden til ark blir kundeservicen på det som blir handlet på nettbutikken dømt nedenom og hjem. Jeg skjønner nå hvorfor.
Det får du når handler vinyl hos platekompaniet, de er ganske greie sånn. De sender ny plate og ferdig merket returameballasje til å sende tilbake det som eventuelt er skadet eller feilprodusert.

Selv sitter jeg og småirriterer meg over en plate jeg kjøpte på Big Dipper i dag, som var kuttet feil i ytterkanten. Det koster meg mer i tog tur-retur Oslo for å returnere eller bytte den, enn selve platen kostet...
 

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Ja, det er noe frustrerende.
Har hatt problem med en plate fra platekompaniet jeg også å 3 dager etter lå ny plate og eske til retur👍 Slik skal service ytes 😃
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.003
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Hvorfor i all verden kjøpes det fra Ark; de har jo ingen erfaring eller tradisjon med vinyl og forsendelse. Billigere? Bedre utvalg?
 
  • Liker
Reaksjoner: JEJ

geirarne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2012
Innlegg
138
Antall liker
100
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
De hadde noen gode tilbud så tenkte jeg måtte prøve 😉 skjer nok ikke igjen🙈
 
Topp Bunn