handsfree til bil

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.162
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
noen som vet om en bra handsfree-løsning til bil?

helst en som funker, dvs. hvor du og samtalepartneren faktisk forstå hverandre ;) (har vært bort i noen dårlige før)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.445
Torget vurderinger
12
Spørs hvilken bil og hva som behøves. Monterte en ny bilstereo i en eldre bil forleden og der var håndfri integrert i løsningen. Plug and play på 20 minutter. Ut med det gamle og inn med nytt via isokontakter. Mikrofon ble plassert på et egnet sted på nesten uten synlig kabel da jeg droppet solskjermløsningen. Telefonen kommuniserer via bluetooth. Enkelt og greit.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.445
Torget vurderinger
0
Hva med å ettermontere Skoda sin orginale handsfree ?? Har den i min bil og det fungerer som bare det.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Enig i dette med original-løsning tilpasset bilen. Jeg har Ford Mondeo med innebygd handsfree. Fungerte veldig bra med Nokia, ikke riktig like bra med HTC. Lause handsfree-løsninger har jeg ikke erfaring med.

arnejp

Medlem
Ble medlem
07.11.2007
Antall liker
0
Sted
Harstad
Jeg er også enig i at originalt/innebygd er best. Skjønner rett og slett ikke at ikke alle får dette levert i biler som har mulighet til det! Jeg har nettopp fått ny jobb-bil og denne er levert med dette, det fungerer kjempebra.
Men nå var jo den bilen jeg hadde før veldig dårlig, en '03 HiAce 4WD kort utg. Denne bilen hadde så enorm hjulstøy etc. at det nærmest var umulig å snakke i mobil under kjøring . . . helt til jeg fikk meg et Peltor WS Alert BT
Dette fungerte så bra at motparten flere ganger trodde jeg ringte fra kontoret!!!
. . . men det er neppe helt lovlig, og ser oxo litt "merkelig" ut :-D

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5.162
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
hmm,---
skal høre hva det koster, men jeg mistenker at det blir en av de dyrere løsninger...

en PARROT MKi9200 koster rund 150€ og kanskje de har bedret ut feilene fra den gamle modellen som jeg hadde før---

finns der i de hele tatt original tilbehør til rund 1200kr? 8)
kanskje noen gulvmatter ::)

Topp Bunn