Har Argon Audio noen venner?

cb_600

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.02.2011
Innlegg
413
Antall liker
352
Sted
Stokke
Torget vurderinger
12
Argon Audio - Hifi klubbens eget merke. Det er et merke som for meg har vært til dels ukjent, hovedsakelig pga. at jeg normalt sett ikke bruker klubben som min HiFi-pusher.

Uansett her før jul følte jeg et behov for få mer trykk inn i kinoen. Ble en del timer søking på nett, og få subber passet både budsjett og plass til rådighet, men da jeg tilfeldigvis kom over Argon Audio BASS 15 https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/argon-audio-bass15-subwoofer/ fanget både pris og den kompakte størrelsen min interesse.

Bestilte tid for prøvelytting, (Det skal klubben ha, enkelt å bestille tid via nettsiden på det aktuelle produktet).

Når jeg møter opp til prøvelyttingen var dessverre hverken selger eller sub klar for det, selv om jeg hadde bestilt tiden bare dager etter og en halvtime etter åpningstiden. Uansett, subben ble funnet frem, og det er nok den mest kompakte subben 15" subben jeg har sett. Finishen er bedre i virkeligheten enn hva bildene skulle tilsi, står ikke tilbake for f. eks. Klipsch sine subber, selv om ordinær pris på Klipsch 15" er nesten det dobbelte.

Ved prøvelyttingen ble jeg ikke bergtatt med en gang, på noen måter. Subben plasserte selger bare der det var ledig og det var ikke rare anlegget den ble demonstrert på, var vel den minste Denon receiver og blå-tann fra min telefon. Men bass var det der og jeg kunne høre at det var noe der som falt i smak. Jeg spurt om å få flytte litt rundt på ting selv, og da jeg fikk subben nesten inn i et hjørne våknet den, skikkelig. Det ble både en stramhet og en punch som jeg kunne fint leve med. Og måten subben responderte på litt plassering og fin tuning gjorde meg sikker på at dette var vel vært å prøve ut i kinoen, og med 30 dager retur rett ikke så mye å tenke på i grunn.

Fikk ikke med meg subbene der og da, skulle ha to, e-UP`n ble for liten der gitt. Men dagen etter var de hentet.

Vel hjemme i kinoen blir subbene pakket opp og plassert som tiltenkt. Kalibreringer over Audyssey blir gjort, og du verden hvor mye bra bass man kan få for relativt lite penger. Og jammen er den både presis og effektfull til film og musikk. Selvfølgelig sett opp imot pris.
Har hatt dyrere subber innom i løpet at årene, men få har vært såpass god allrounder. Dvs. BASS15 gjøre både film og musikk på en helt akseptabel måte som jeg fint kan leve med. Og i rommet mitt var subbene meget tilgivende i forhold til plassering, både før og etter kalibrering, (måtte teste litt før kalibrering).

Kan ikke skjønne annet enn at BASS15 er et godt kjøp og mye for pengene. Rett og slett et Argon Audio kjøp som passer meg fint og så langt er jeg stor fornøyd med BASS15. Anbefales til sitt bruk!

Og hvem vet, kanskje blir det flere produkter fra Argon Audio i Fremtiden.

20181207_145716.jpg

20181207_151554.jpg

20190113_001923.jpg

20190113_001931.jpg
20190113_002018.jpg
 
H

Hifibasillen

Gjest
Tja kan vel anse dette som Argons venner? =)

Handlet inn Argon stream3m nå tilkoblet Audio Pro Addon T20 da jeg ønsket aktiv løsning som tok mindre plass en Rotel RA 1592, Klipsch RP 280F og SVS PB 4000 samt en haug med mindre rimelige kabler.

Men her om dagen kom jeg over Argon Forte A55 og de ser spennende ut, ønsker og holde meg til aktiv løsning uten å bruke en mnd lønn.

Gikk fra et oppsett verdt underkant 70K og sitter idag med komplett oppsett til rundt 12k og merker jo forskjellene men de er ikke så store som forventet.

Håper og se mer fra dette merket da det virker og gi mye for pengene =)
 
M

MarkusH

Gjest
Da kommer det en brukt Argon Stream2M inn til meg om noen dager, jeg er gjerrig og synes Stream3M ble i dyreste laget bare for at jeg er lat. Har hatt Argon 7350A i 9-10 år nå og de spiller fortsatt, så jeg har trua på den lille Stream-saken.
Noen her som har prøvd de passive høyttalerne fra Argon? Kunne godt tenkt meg å høre et par gulvstående, men jeg har mer enn nok høyttalere fra før ..... :p
 
M

MarkusH

Gjest
Stream2M prøvd et par dager nå, kan ikke si at jeg er fornøyd altså .... Den gjør jobben kun til bakgrunnsmusikk, dessverre .... Prøvde den opp i mot min gamle kombo (zdac + pc) og Stream2M gravlegges. Den har ikke mulighet for å normalisere volumet på Spotify, total mangel på dynamikk og perspektiv i musikken, stereofølelsen er også mangelvare. Oppløsning i diskant/mellomtone er ikke-eksisterende og bassen er oppblåst. Når det er sagt så er den lettvint i bruk, ingen problemer med oppkobling og den har digital klokke (for de som ønsker det). Klokka er nok den største fordelen for min del. Skulle likt og hørt hvordan bluesound fungerer i forhold til denne. :)
 

raw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2015
Innlegg
438
Antall liker
630
Sted
Kristiansand
Slenger meg på som venn, ja. Kjøpte Argon Forte A 4 til et TV oppsett. Må si jeg er fornøyd. Blir vel til å komplettere med en sub.
 
Topp Bunn