Matte, gåter og vitenskap Har du skiftet mening etter en debatt på HFS?

Hvor mange har endret sitt syn på en sak etter en diskusjon?

  • Jeg har endret mening flere ganger og innrømmer gjerne nederlag!

  • Jeg tar aldri feil og meningsmotstanderne er som regel på bærtur!

  • Sjeldent jeg endrer mening helt, men jeg får ofte et mer nyansert syn!

  • Skulle vært flere og bedre alternativer! Du er en tosk, Tosken!

  • Spørreundersøkelser er idiotiske, nekter å delta men er enig med de over!


Resultatene er kun synlige etter avstemning.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.655
Antall liker
58.471
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
:unsure::ROFLMAO:(y)

De som diskuterer, gjør det gjerne for å overbevise andre, -ikke for å bli overbevist.
Det er jo veldig mange tema som er gjengangere på hfs, noe jeg tror har sammenheng med at vi er en del stabeiser her.
Det er noe annet hvis man ber om, og tar i mot råd, men dette blir det jo også ofte diskusjoner ut av...;)
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
Med unntak av deffe og larson så dukker det ofte opp en god del poenger fra debattanter som er verdt å kikke litt nærmere på, både fra høyre og venstresiden.
Litt sånn som å ha abonnement på DN og Klassekampen :)
 

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Innlegg
6.377
Antall liker
4.024
Torget vurderinger
0
«...innrømmer gjerne nederlag».

Er litt uenig i ordbruken. Det må betraktes som en seier å ha lært noe nytt eller annerledes, ikke et «nederlag».
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Å se en sak fra flere sider og forstå at verden ikke er sort-hvitt er gull, det synes jeg at jeg har blitt flinkere til med årene. Og derfor forundres jeg over at det kan se ut til at med økt alder så blir noen enda mer sort-hvitt. Nyansene har blitt borte et eller annet sted på veien frem til 60..... :unsure: eller70.
 
R

rr30629

Gjest
Håper bare at ikke alle skifter til den samme meningen.
 
Sist redigert av en moderator:

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.334
Antall liker
8.403
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Å se en sak fra flere sider og forstå at verden ikke er sort-hvitt er gull, det synes jeg at jeg har blitt flinkere til med årene. Og derfor forundres jeg over at det kan se ut til at med økt alder så blir noen enda mer sort-hvitt. Nyansene har blitt borte et eller annet sted på veien frem til 60..... :unsure: eller70.
Først etter fylte 50 att jeg fikk et langt mer åpent sin.
Prøvde helt andre veier en utstyrsjaget. Da kom jammen godlyden også. Noe jeg trodde jeg hadde før fylte 50:>}
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.247
Antall liker
9.478
Torget vurderinger
2
Det er ikke lett å være beskjeden når man er helt uten feil,,,,
 
  • Liker
Reaksjoner: RM

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.456
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Yes, jeg endrer mening i hytt og gevær rett som det er. Avhengig av om motparten tar til fornuft og innser at jeg har rett, selvsagt.
Da endrer jeg mening fra å tenke fjott til noe mer som makan til kjernekar! Eller motsatt :mad:
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Innen hifi så må jeg tilstå at det mest fundamentale jeg har endret mening på etter å ha bodd på sentralen en del år, er bruken av DSP og integrering av subwoofere til stereoformål.
Dette var uhørt. Helt greit til hjemmekino, men hadde ingenting med musikklytting å gjøre.

Fysj, så feil jeg tok. Og så glad jeg ble da jeg innså det.
Med andre ord, en stor takk til dere som muligens uten at dere var klar over det, fikk meg til å endre mening totalt på dette punktet.

Et annet punkt var streaming av musikk fra lokalt NAS som fullgodt alternativ til å spille av fra CD. Dette satt ikke like langt inne å akseptere, men det tok allikevel lang tid, siden jeg følte jeg hadde stor glede av den fysiske opplevelsen.

Nå merker jeg at jeg i motsetning har enda større glede av musikkopplevelsen, selv om CDene mine fremdeles er nedpakka etter sist flytting.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.139
Antall liker
7.769
Sted
Oslo
Når jeg først har gjort meg opp en mening lar jeg meg ikke distrahere av fakta.
Må nesten sitere salige Stabel:
Fornuften er en ensom ting
Hvor ofte er man ikke alene om å stole på den

Eller Tikkanen:
Man för dricka det man kan
Innan man blir alkoholiker
 
Topp Bunn