Har en tv som jeg ikke klarer å få bra bilde på. Må ha hjelp.

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har rikstv og etter at kanalene ble borte og intalert igjen ble bilde ikke som det var noen som har noe råd og tips til instillinger på en Philips 40plf 6606t tv. Har prøvd kallibreing men synes det ikke ble noe bedere. Hva skal skal jeg gjøre for å få bilde bra. Ere ikke noe eksper på det der å da må jeg ha hjelp. Vet at det ikke er så enkelt å komme med råd. Det er mye som spiller inn lys, plassering osv. Men håper noen kan ta seg bryet å prøve å hjelpe meg.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.565
Antall liker
34.157
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Du er en tålmodig kar Murre! Levd med dette problemet i tre og ett halvt år uten å finne en løsning?
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har rikstv og etter at kanalene ble borte og intalert igjen ble bilde ikke som det var noen som har noe råd og tips til instillinger på en Philips 40plf 6606t tv. Har prøvd kallibreing men synes det ikke ble noe bedere. Hva skal skal jeg gjøre for å få bilde bra. Ere ikke noe eksper på det der å da må jeg ha hjelp. Vet at det ikke er så enkelt å komme med råd. Det er mye som spiller inn lys, plassering osv. Men håper noen kan ta seg bryet å prøve å hjelpe meg.
Bruker du dekoder?
Isåfall kan det være at oppløsning på dekoder har endret seg.
Sjekk at du bruker korrekt oppløsning, det hjelper lite å se på DVD-kvalitet på 4K.

Du skriver heller ikke om det gjelder flere kilder, men jeg tolker det sånn at det ikke gjelder DVD/Blu-ray.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Bruker du dekoder?
Isåfall kan det være at oppløsning på dekoder har endret seg.
Sjekk at du bruker korrekt oppløsning, det hjelper lite å se på DVD-kvalitet på 4K.

Du skriver heller ikke om det gjelder flere kilder, men jeg tolker det sånn at det ikke gjelder DVD/Blu-ray.
Har cam og Riks tv antenne ikke parabol DVD/Blu-ray er bra
 
Topp Bunn