Jeg har hatt slike i 3-4mnd,og fikk de levert med 6sn7 som driverrør.
Synst det var ekstremt spreke 9watt på godt og vondt,inkl støy og såpass høg gain at eg måtte bruke dempeplugger på 10db,sammen med conrad Johnson premier 16,som gainer ca 25db.
Googlet heart beat 300b på nett,og der sto det oppført 6sl7 som driverrør,tiltenkt brukt sammen med aktiv pre på heart beat 9watteren.
Ringte Audioaktøren,og motron og blei fortalt at det kunne brukes begge typer,og at det var relativt lett å høre om det var feil type som stod i,da vokalen følgelig vrengte.
Motron bekreftet at det skulle gå fint med 6sl7,elektrisk sett,så jeg kjøpte 2stk billige 6sl7 raytheon på hfs for utprøving.
Noen dager før kjøp av 6sl7 rør,kortet eg inn høgtkabel med 1m,så det blei ca 1m igjen til element,i håp om bedre bass,men det resulterte bare i brum i bassen,hørbart heilt til sweetspot på ca 3m.(før innkorting av kabel, brummet det kun i mellomtone/diskant,men altfor mykje mtp høgt på 90db.)
Slik blei det stående til 6sl7 røra kom,og praktisk talt all støy forsvant,sammen med dempeplugger når eg satte inn 6sl7(må inni konen på element med øret, før eg hører bittelitt brum),og lyden blei ubegripelig mykje bedre uten all støyen i lydbilde,riktignok på høgt med 90db,men vil tru dei forblir støyfrie opp til ca 95db høgt?
Dette med mulighet for 6sn7/6sl7 kommer trulig av at heart kun lagde passiv pre i starten,så begynte dei med aktive etterhvert,men ser ikkje noe serienummer på mine,så er vanskelig å vite prodår.
Har aldri prøvd andre 300b forst,men 9watteren er adskillig bedre enn fleire andre rørforst eg har hatt,heilt opp i 75000kr prisklasse,uten tap av 3d.
Så bruker du aktiv pre,er det liten tvil om at 6sl7 rør er riktig,uansett høgt tilkoblet,er min påstand.
Vokal og instrumentlyd er adskillig meir riktig/truverdig med 6sl7 kontra 6sn7 som funker som turbo med stor intercooler med for høg gain.
Verdien ligger vel rundt 10k kanskje,+- etter vilke rør som følger med?
Mvh.